Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

„Pomysł ma być przydatny a nie super innowacyjny”

Pomysł nie musi być super innowacyjny.  Ważne aby był przydatny a klienci chcieli za niego zapłacić. Nie wolno długo czekać ze swoim pomysłem i należy szybko zderzyć go z rynkiem – mówi Radłosław Czapnik, który stworzył projekt Regiohurt.pl. Jego celem jest, aby za pięć lat jego start-up był największą platformą e-commerce sprzedaży produktów bezpośrednio z magazynów producenta.


Rozmawia Grzegorz Marynowicz: Jaki projekt rozwijacie w sieci? Czym jest platforma Regiohurt.pl?

Radosław Czapnik: Stworzyliśmy nowy, bardzo efektywny sposób na zakupy produktów spożywczych przez internet. W tej chwili jesteśmy jedyną platformą w Polsce, która w wiarygodny sposób umożliwia zakupy produktów spożywczych bezpośrednio z magazynu producenta. Na platformie kupisz produkty spożywcze, dostępny jest cały, podkreślę cały asortyment producenta, co daje możliwość zrealizowania zakupów każdego asortymentu za pomocą dowolnego urządzenia z internetem. Ułatwiamy klientom zakup odpowiedniego produktu, nie jesteśmy ograniczeni ilością indeksów jak ma to miejsce u tradycyjnych dystrybutorów, hurtowników. A z drugiej strony stwarzamy producentom, możliwość dystrybucji produktów spożywczych przez internet jakie od dawna mają sklepy internetowe oraz reklamę produktu w sieci. 

Jaki problem rozwiązuje ten start-up?

Można powiedzieć, że RegioHurt.pl to odpowiedź na problem z dostępnością asortymentu i to właśnie ta niedoskonałość polskiego rynku dystrybucji produktami spożywczymi była jedną z motywacji do założenia serwisu.

Dlaczego właśnie RegioHurt.pl? Skąd pomysł na e-biznes?

Promujemy możliwie wysokiej jakości produkty polskich przedsiębiorców. Stworzyliśmy RegioHurt.pl aby ułatwić zakup produktów spożywczych do sklepu, restauracji, hotelu, biura itd. Obecnie nie ma takiej możliwości aby dystrybutor, nazwijmy go tradycyjny (euro- cash, makro, selgros czy hurtownie) posiadał cały asortyment producenta. Kupujący aby znaleźć interesujący go produkt musi albo wykonać wiele telefonów, albo odwiedzić kilku hurtowników.

Jak to działa?

Wystarczy wpisać w wyszukiwarce nazwę poszukiwanego produktu , następnie platforma automatycznie przeniesie nas na stronę produktu z możliwościowa jego zakupu. Na stronie produktu w sposób transparenty znajdują się informacje: ceny, oferta promocyjna, wielosztuki, skład, opis produktu po dane logistyczne, akurat u nas jest bezpłatnie, nie płacimy za dostawę. Pierwszym producentem na platformie jest znana firma Mlekovita.

Kto robi zakupy na RegioHurt.pl?

Największe zakupy generuje grupa klientów, która zarabia na dalszej odsprzedaży produktów to przede wszystkim lokalne sieci sklepów spożywczych i sklepy osiedlowe (np. Domowe Smaki Pani Urszuli). Najszybciej rozwijającą się grupą jest szeroko rozumiana gastronomia. 

Gdzie chcecie być za 5, 10 lat?

Największa platforma e-commerce w sprzedaży produktów bezpośrednio z magazynów producenta. Nie chcemy się ogranicznać wyłącznie do branży spożywczej oraz chcemy wyjść również poza Europę.

Jakie macie najbliższe plany?

W 2016 ekspansja na pozostałe województwa. Możliwość zrealizowania zamówienia w każdym miejscu w Polsce to nasz priorytet. Będziemy wyposażać poszczególne grupy Klientów w odpowiednią technologię aby zwiększyć efektywność współpracy np. narzędzia służące do dalszej odsprzedaży dla klientów typu sklepy osiedlowe, sieci detaliczne. Dzięki tym i innym innowacją ( strategia firmy) wynikających z potrzeb naszych klientów będziemy mogli przyspieszyć nasz rozwój zarówno w kraju, gdzie już funkcjonujemy, jak i na nowych rynkach, kontynuując budowę największej platformy zakupów bezpośrednio z magazynu producenta.

Czy szukacie inwestora, który pomógłby finansowo w rozwoju platformy?

Rozmawiamy, szukamy na rynku „mądrych pieniędzy”. Pozyskane finansowanie to znaczący krok w kierunku zmiany w zakupach spożywczych w kanale B2B. W pierwszym miesiącu działalności osiągnęliśmy break even point. Inwestorzy powinni docenić zarówno poziom rozwoju platformy na terenie województwa mazowieckiego oraz podjęte działania, które pozwolą nam na ekspansję. Naszym celem jest aby platforma RegioHurt osiągnęła ugruntowaną pozycję w województwie, oraz udane debiuty w kolejnych województwach, następnie krajach. Internet ma zasięg globalny i tak też skalujemy nasz biznes . Pozyskane finansowanie umożliwi nam w nadchodzących latach na dalsze wykorzystanie potencjału tkwiącego w zakupach przez internet, współpracy z nowymi producentami oraz inwestorami.

Jak przekonujecie klientów do korzystania z platformy?

Dajemy możliwość zakupów przez platformę, oferujemy korzystne warunki współpracy. 90% klientów docenia i korzysta ze strategi cenowej jaką wdrożyliśmy na platformie a mianowicie zakupy kilku sztuk, co znacznie obniża koszt jednostkowego produktu. Tym samym jesteśmy mocno konkurencyjni na rynku. Do produktów naszego partnera firmy Mlekovita nie trzeba przekonywać, w większości przypadków to świadomy wybór.Posiadamy wiedzę dotycząca produktów, inżynierii ich wytwarzania, zdobyte doświadczenia zawodowe pozwalają nam w wielu przypadkach być doradcą w wyborze odpowiedniego produktu przy produkcji lodów, pizzy czy doboru asortymentu do odpowiedniej placówki handlowej.

Sama Mlekovita nie wystarczy. Czy planujecie współpracę z innymi producentami?

Oczywiście, prowadzimy równolegle kilka rozmów. Chcemy realizować zamówienia prosto od producenta w kilku branżach. Oczekują od nas tego nasi klienci, sami często wychodzą z inicjatywą z kim powinniśmy rozpocząć rozmowy. Obecnie szukamy producenta makaronów, piwa, wód i napoi gazowanych, soków oraz przetworów z warzyw i owoców. Mamy wysokie oczekiwania wobec producentów, przede wszystkim musi produkować z pasją, produkt wysokiej jakości. 

Co mógłbyś poradzić osobom, które myślą o biznesie w sieci. Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę?

Najważniejsi są ludzie, nie ważne czy są Twoimi klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami. Biznes robi się z kimś dla kogoś. Jeszcze jedno, świat się zmienia, technologia ułatwia życie, korzystajmy z niej.Wizja którą zamieniamy w plan i konsekwentnie go realizujemy. 3x P – Praca, praca, pasja…Zaczynamy od najtrudniejszych spraw, telefonów, spotkań. Nie jest to proste ale „żabę” zjadamy z samego rana. Ważny jest nie skomplikowany pomysł, który rozwiązuje jakiś realny problem.

Niekoniecznie musi być super innowacyjny, ważne aby był przydatny a klienci chcieli za niego zapłacić. Nie wolno długo czekać ze swoim pomysłem, należy zderzyć go z rynkiem. Im bardziej zróżnicowany zespół, tym lepiej. Zespół powinien być mieszanką różnych kompetencji, zainteresowań, wspólna powinna być pasja i determinacja. Należy pamiętać – jeżeli zrobiłeś pierwszy krok nie możesz się poddać przed zrobieniem drugiego.

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Nick 14 lis 2015 (14:56)

'...dzięki innym innowacjĄ' ???!!!