Pracodawcy zatrudniają głównie absolwentów z doświadczeniem
Uczelnie coraz bardziej zacieśniają współpracę z pracodawcami. Mają świadomość tego, że rynek pracy oczekuje dziś absolwentów, którzy już na studiach zdobywali doświadczenie, np. odbyli praktyki w dużej firmie. – Zatrudnianie młodych, ale już doświadczonych pracowników oznacza dla pracodawcy mniejsze koszty wdrożenia ich do zawodu – przekonuje Joanna Nowocień z firmy doradczej Capgemini Polska.
– Za granicą istnieje duża współpraca ze środowiska akademickiego. Uczelnie współpracują ze sobą, tworzą wspólne programy dla studentów, w ramach których często powstają prężnie działające na rynku przedsiębiorstwa – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Joanna Nowocień z firmy doradczej Capgemini Polska.
Podkreśla, że nasze uczelnie również dostrzegają korzyści ze współpracy z biznesem, dlatego zabiegają o jej zacieśnianie. Zdaniem Joanny Nowocień, polscy studenci są przedsiębiorczy i do realizacji swoich pomysłów potrzebują jedynie biznesowych mentorów.
– Jeżeli mówimy o rynku polskim, na pewno sukcesem jest to, że coraz częściej i uczelnie, i biznes widzą korzyści ze współpracy. Korzyścią jest to, że od dwóch lat przedstawiciele pracodawców mogą zasiadać w radach programowych uczelni, mogą oficjalnie omawiać programy dydaktyczne pod kątem potrzeb rynku – mówi Nowocień.
Współpraca ze studentami nabiera tempa m.in. wśród firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Dzisiejsi studenci to nie tylko przyszli pracownicy, ale i pracodawcy. Uczelnie powinny się starać jak najlepiej przygotować ich także do tej roli.
– Uczelnie powinny przede wszystkim nauczać samodzielnego myślenia, rozwijać chęć doskonalenia, rozwoju i uczyć przedsiębiorczości. Dopóki wszystkie strony będą o tym pamiętać, problem komercjalizacji będzie drugorzędny – twierdzi ekspertka.
Zdobyta na studiach praktyka znacząco ułatwia wdrażanie absolwenta do zawodu.
– Dla każdego pracodawcy to oznacza mniejsze koszty wprowadzenia takiego pracownika do firmy, a dla pracownika to oczywiście mniejszy stres, większa satysfakcja z pracy – tłumaczy przedstawicielka firmy.
Z kolei dla uczelni współpraca z biznesem jest ważna również dlatego, że poprawia ich wizerunek.
– Każda uczelnia jest zainteresowana tym, żeby jej absolwenci szybko znajdowali pracę i żeby kształtowali pozytywną opinię o uczelni, bo przecież pracodawcy patrzą na uczelnie przez pryzmat jej absolwentów – wyjaśnia Joanna Nowocień.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet