Prawo do zwrotu pieniędzy za zakup wadliwego towaru
W lutym 2014 zakupiłam materac, w lutym 2015 reklamowałam go (materiał rozchodził się i zapadał). Reklamację uznano i wymieniono na nowy, teraz znów mam ten sam problem z w/w materacem. Czy z tytułu rękojmi mogę prosić sprzedawcę o odstąpienie od umowy? Z tytułu gwarancji sprzedawca nie przewiduje takiego rozwiązania, tylko wymiana, a skoro drugi raz jest ta sama wada, to wymiana mnie nie satysfakcjonuje. Dodam, że materac został zakupiony na firmę.
W dotychczas obowiązującym staniem prawnym, tj. przed wejściem w grudniu 2014 r. zmian w zakresie reżimu odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi kupujący nie mógł od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymienił rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunął. To ograniczenie nie ma jednak zastosowania, jeżeli rzecz była już wcześniej wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne. Należy uznać, iż rodzaj wadliwości jaką Pani opisuje jest istotna. W takim przypadku może Pani odstąpić od umowy i zwracając materac domagać się zwrotu zapłaty.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet