Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Prawo do zwrotu pieniędzy za zakup wadliwego towaru

W lutym 2014 zakupiłam materac, w lutym 2015 reklamowałam go (materiał rozchodził się i zapadał). Reklamację uznano i wymieniono na nowy, teraz znów mam ten sam problem z w/w materacem. Czy z tytułu rękojmi mogę prosić sprzedawcę o odstąpienie od umowy? Z tytułu gwarancji sprzedawca nie przewiduje takiego rozwiązania, tylko wymiana, a skoro drugi raz jest ta sama wada, to wymiana mnie nie satysfakcjonuje. Dodam, że materac został zakupiony na firmę.

W dotychczas obowiązującym staniem prawnym, tj. przed wejściem w grudniu 2014 r. zmian w zakresie reżimu odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku roszczeń z tytułu rękojmi kupujący nie mógł od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymienił rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunął. To ograniczenie nie ma jednak zastosowania, jeżeli rzecz była już wcześniej wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne. Należy uznać, iż rodzaj wadliwości jaką Pani opisuje jest istotna. W takim przypadku może Pani odstąpić od umowy i zwracając materac domagać się zwrotu zapłaty.

kancelaria TWZ adw. Łukasz Wieszczeczyński
Tabędzka – Wieszczeczyński – Zagierska
www.adwokaci-twz.pl
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.