Private banking
Private banking to integralna część oferty nowoczesnego, międzynarodowego rynku bankowego. Jest ona stale doskonalona przez banki uniwersalne, inwestycyjne i banki wyspecjalizowane w bankowości prywatnej.
Segmentacja klientów
Banki od zawsze konkurowały o najzamożniejszych klientów indywidualnych, zatem konkurencja istnieje i nie jest mała. Bankowość prywatna to także zindywidualizowany i kompleksowy system finansowej obsługi przez bank zamożnych klientów indywidualnych i bardzo rentowna dla banków działalność – także o charakterze strategicznym, ponieważ znaczną część klientów stanowią zarządy obsługiwanych przez bank przedsiębiorstw. Poprzez private banking wytwarza się zatem dodatkowa więź z klientem korporacyjnym.
Funkcjonowanie nowoczesnego banku opiera się na szczegółowej segmentacji klientów. Wyodrębnia się tzw. linie biznesowe, zorientowane na obsługę bankową wybranego segmentu klientów. Najbardziej typowy podział dotyczy odrębnej bankowej obsługi grupy największych przedsiębiorstw strategicznych, dużych przedsiębiorstw (tzw. linie corporate banking), małych i średnich przedsiębiorstw (tzw. linie middle market), detalicznej obsługi osób fizycznych (tzw. retail banking, consumer banking), a w tym będzie odrębnie – obsługa bankowa zamożnych osób fizycznych (private banking).
Każdą z wymienionych linii biznesowych dysponuje określona, mniejsza bądź większa autonomia w zakresie organizacji, zarządzania, kadry, produktów. Każda z tych linii jest odrębnie rozliczana z efektów swojej działalności.
Segment klientów zamożnych można podzielić według następujących kryteriów:
- ze względu na posiadane zasoby finansowe (klienci bardziej i mniej zamożni);
- ze względu na źródła uzyskiwanych przychodów np. właściciele przedsiębiorstw i inni deponenci;
- ze względu na aktywność w poszukiwaniu nowych możliwości inwestowania na rynku finansowym i akceptację pewnych poziomów ryzyka.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością