Reklama społecznościowa, czy warto?

Social media nieustannie popularne, co dzień gromadzą nowych użytkowników, którzy zakładają konta na różnych społecznościówkach, często jest to trzecie, czwarte, a nawet piąte konto na innym serwisie. W konsekwencji przeciętny użytkownik Internetu jest na: Facebooku, Naszej Klasie, Twitterze i Google+.  

Nic więc dziwnego, że w social media zaczęły inwestować także firmy, nie tylko zamieszczając w nich reklamę, którą nazwać możemy tradycyjną, ale przede wszystkim zakładając konto na serwisach społecznościowych, które staje się platformą komunikacji z klientami. W ten sposób powstał nowy rodzaj reklamy, reklama społecznościowa.

Reklama społecznościowa – co to takiego

Reklama społecznościowa to reklama zamieszczana w Internecie, która wykorzystuje do swych działań media społecznościowe, czyli portale społecznościowe (Facebook, Nk.pl), mikroblogi (Twitter), blogi. Reklama społecznościowa daje wiele różnych, ciekawych i niemal nieograniczonych sposobów promowania marki w sieci. 

Tradycyjny reklamowy baner nie zainteresuje internauty, który od reklamodawcy wymaga znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Oczywiście reklama w postaci banerów umieszczana w social media jest i będzie, bo to wciąż najłatwiejsza forma na reklamowanie się, ale najmniej skuteczna. O wiele lepiej sprawdzają się firmowe profile na serwisach i portalach społecznościowych, które umożliwiają nawiązanie bezpośrednich kontaktów z zainteresowanymi marką. 

Zalety reklamy społecznościowej

Z pewnością zaletą reklamy społecznościowej jest to, że może ona docierać do konkretnej grupy docelowej. W mediach społecznościowych ludzie udostępniają wiele informacji o samych sobie ( wiek, pochodzenie, miejsce zamieszkania, ale także swoje zainteresowania, marzenia ), dlatego łatwo jest dostosować reklamę do konkretnego użytkownika, dodatkowo internauci łączą się w różne grupy i kluby tematyczne, co także ułatwia sprawę reklamodawcom. Dotarcie do konkretnej grupy docelowej jest o tyle ważne, że daje większe prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów, w Internecie jest to dużo prostsze, niż w codziennej rzeczywistości. 

Umieszczając reklamę na billboardzie w centrum miasta, nigdy nie mamy pewności kto będzie przechodził obok naszej reklamy i czy znajduje się w naszej wymarzonej grupie odbiorców, zamieszczając reklamę w social media taką pewność mamy. Niewątpliwą zaletą reklamy społecznościowej również jest to, że informacje w Internecie rozprzestrzeniają się bardzo szybko, użytkownicy poprzez media społecznościowe mogą podsyłać sobie linki do ciekawych profili i w ten sposób grono fanów danej marki rośnie w zaskakującym tempie.

Dlaczego warto inwestować reklamę społecznościową?

Skąd takie zainteresowanie reklamą społecznościową? Odpowiedź wydaje się prosta: rośnie zainteresowanie mediami społecznościowymi, to i rośnie zainteresowanie reklamą społecznościową. Reklamować chcemy się tam, gdzie w dużych ilościach zbierają się ludzie, a nie ma lepszego miejsca od portali społecznościowych, które pod względem ilości osób jednocześnie  korzystających z danego medium, inne biją na głowę. Siła tkwi w ludziach i Internecie, którzy go tworzą. Jeżeli serwisy społecznościowe gromadzą dziś miliony i mimo pojawiających się od czasu do czasu głosów wieszczących ich upadek, nadal istnieją i naprawdę dobrze sobie radzą, to dlaczego nie wykorzystać ich do celów komercyjnych i nie zacząć się w nich reklamować. 

Przeglądając fanpage różnych marek na Facebooku dochodzę do wniosku, że reklama społecznościowa naprawdę ma sens. Po pierwsze użytkownicy nie traktują jej stricte jak reklamy i naprawdę ochoczo zbierają się wokół swoich ulubionych marek, a informacji przekazywanych za pomocą social media wcale nie traktują jak komunikatów reklamowych, raczej wchodzą z nimi w rozmaite interakcje. Po drugie tylko w Internecie mamy możliwość dotarcia do naprawdę dużej liczby osób, co w przypadku reklamy jest najważniejsze. Po trzecie pamiętajmy, że dobra reklama to skuteczna, a dziś dobra i skuteczna reklama, to reklama społecznościowa! 

– Jak powstała potęga Facebooka, czyli historia studenta w sandałach

– Demotywatory, Kwejk – kto króluje na Facebooku?

– Ile wart jest Facebook?

Katarzyna Gałka

Katarzyna Gałka

Komentarze

Avatar

kulfon

10 czerwca 2013 Odpowiedz

Artykuł na ciekawy temat ale trochę okrojony, przecież media społecznościowe to nie tylko fb czy nk a co np. z całym działem mapowania społecznościowego, zaznaczania ulubionych miejsc na mapach czy wyszukiwania lokali i firm lokalnych w panoramie firm.

Avatar

marek

12 sierpnia 2013 Odpowiedz

tradepolonica.pl sygnaly forex broker

Avatar

Łukasz j.

4 lutego 2014 Odpowiedz

http://likemore.pl/index.php?ref=j2go

Może komuś się przyda:

LikeMore.pl Jest darmowym systemem reklamy społecznościowej. Dzięki LikeMore zyskasz rekomendacje w sieci dla twojej firmy, dużą ilość nowych fanów w bardzo szybkim tempie, subiektywne opinie na temat twoich usług czy produktów w sieci, głosy w konkursach i ankietach przekonanie klientów do wyboru twoich usług niż konkurencji, przeprowadzisz Badania Rynkowe zorganizujesz tzw. „Burzę Mózgów” w celu poszukiwania nowych pomysłów, nazw itp. oraz monitoring marki w social mediach.

http://likemore.pl/index.php?ref=j2go

Avatar

careww.pl

25 listopada 2014 Odpowiedz

http://careww.pl ta firma zrobi dla Ciebie kampanie reklamowe w internecie, które są najbardziej efektywne – sprawdzony model reklamowy w polskim biznesie http://www.careww.pl

Avatar

mondom.84

25 listopada 2018 Odpowiedz

Wszyscy się jarają internetem, a ja nadal widzę potencjał w tradycyjnym przekazie. Od lat zlecam druk ulotek i gadżetów małej drukarni A3extra i w moim przypadku ta metoda skutkuje, bo wręczając ludziom ulotkę czy drobny upominek z logo, mam z nimi bezpośredni kontakt. To wymaga środków i czasu, ale widzę, że to działa.

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*