Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Stworzyli za 40 tys. zł serwis, który szybko zaczął zarabiać

Na rozpoczęcie przygody z biznesem w internecie przeznaczyli 40 tys. zł. Od dwóch lat rozwijają platformę do tworzenia własnego CV. Dziennie ich projekt InterviewMe odwiedza nawet 15 tys. użytkowników. Piotr Sosnowski, Kuba Koziej oraz Kacper Krawczyk opowiadają o tym jak rozwijają swój biznes w sieci.

foto od lewej: Piotr Sosnowski, Kuba Koziej oraz Kacper Krawczyk

Powiedzcie proszę czym jest projekt InterviewMe?

InterviewMe oferuje zaawansowany kreator CV i listu motywacyjnego. CV możemy napisać od podstaw lub pobrać dane z profilu LinkedIn, a następnie wybrać jeden z 400 dostępnych szablonów. CV można dowolnie ustawiać, edytować oraz dodawać nowe sekcje. Aplikacja automatycznie tłumaczy stałe fragmenty CV na wybrany język i dopasowuje układ listu do konwencji obowiązującej w danym kraju. Użytkownik może dodatkowo skorzystać z pomocy zawodowego rekrutera i upewnić się, że stworzone dokumenty będą skuteczne i dopasowane do poszukiwanego stanowiska.

Od kiedy kreator istnieje i kto go rozwija?

Kreator rozwijamy od około 2 lat. Stronę uruchomiliśmy do testów w grudniu 2013, ale oficjalny start to maj 2014. Założycielem jest Kuba Koziej — obecnie odpowiedzialny za marketing i strategię. Później do projektu dołączył Piotr Sosnowski, który pomoga użytkownikom w opracowaniu skutecznych dokumentów i prowadzi na stronie popularnego bloga (400.000 odsłon w miesiącu). Piszemy głównie o praktycznych poradach, jak skutecznie szukać pracy. Na końcu dołączył do nas Kacper Krawczyk, który steruje całym IT i odpowiada za projekt graficzny serwisu.

Po co właściwie użytkownikom taki projekt?

Pomagamy użytkownikom zmienić pracę. Serwis jest przeznaczony, dla wszystkich osób aktywnie poszukujących zatrudnienia.  Szablony CV i listu są różnorodne i można dobrać odpowiedni wzór do każdego stanowiska. Aplikacja pozwala oszczędzić czas i stworzyć atrakcyjne dokumenty bez znajomości programów graficznych. 

Warto pamiętać, że estetyczne CV to tylko podstawa. Najważniejsza jest umiejętnie opisana treść. Większość kandydatów ma problem z właściwym opisaniem swoich silnych stron, dopasowaniem CV do oferty pracy oraz wybraniem informacji, o których warto w życiorysie wspomnieć. Tutaj przydane są konsultacje z rekruterem, który potrafi doradzić, jak opisać swoje doświadczenie, aby CV było naprawdę skuteczne.

Ile pieniędzy pochłonęło uruchomienie platformy?

Na start zainwestowaliśmy ok. 40 000 tysięcy złotych. Kwota została wydana na stworzenie pierwszej wersji serwisu.

Czy projekt wymaga udoskonalenia nowych funkcjonalności? Jeśli tak to jakich?

Ciągle zwiększamy użyteczność kreatora i dodajmy nowe funkcje i szablony. Niedługo chcemy dać użytkownikom możliwość wyboru czcionek i samodzielnego ustawiania kolorów. Później chcemy dopracować funkcję śledzenia wysyłanego CV, tak aby użytkownik mógł sprawdzić, czy pracodawca czyta i pobiera nasze dokumenty. Chcemy też wprowadzić automatycznego asystenta, który pomoże upewnić się, że zawiera wszystkie ważne elementy i że są one opisane we właściwy sposób.

Podobnych narzędzi w internecie nie brakuje. Jak chcecie przekonać klientów do korzystania właśnie z Waszego produktu? 

 
W sieci jest wiele kreatorów CV i większość z nich jest darmowa. Dokumenty, które możemy za ich pomocą stworzyć, są z reguły zbyt proste albo zbyt kreatywne. Nasz kreator pozwala stworzyć dokumenty, które są atrakcyjne wizualnie, ale przede wszystkim spełniają swoją główną funkcję: są czytelne i profesjonalne.
Nie ma natomiast drugiego kreatora, który dodatkowo oferowałby pomoc zawodowego rekrutera.

Serwis rozwija się organicznie, ale czy rozważacie pozyskanie inwestora żeby przyspieszyć rozwój?

Nasz projekt zarabia już na siebie i możemy sobie pozwolić na samodzielne wprowadzenie najbliższych zmian. Jak tylko zakończymy prace nad aktualnym etapem, rozpoczniemy poszukiwania inwestora, który pomoże nam w dalszym rozwoju projektu i wyjściu na inne rynki.

Na czym polega Wasz model biznesowy?

Oferujemy 3 pakiet dostępu do aplikacji – 10, 30 i 50 złotych. Dodatkowo płatne są usługi związane z przygotowaniem do rekrutacji, czyli opracowanie CV i listu, tłumaczenie, przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych oraz assessment center. Niedługo planujemy duże zmiany w modelu biznesowym. Może uda się oddać kreator użytkownikom za darmo. To na pewno przełoży się na popularność serwisu.

Jakimi metodami docieracie do klientów? Jakie macie pomysły na promocję i jakie przynoszą efekty?

Motorem naszego rozwoju był Facebook. Stworzyliśmy 3 profile (InterviewMe, Znajdź Pierwszą Pracę i 101 genialnych CV, które musisz zobaczyć), które w pewnym momencie generowały nam olbrzymią ilość ruchu — nawet 15.000 tysięcy wejść dziennie. Obecnie obserwuje nas prawie 170.000 osób.

Niedawne zmiany wprowadzone przez Facebook i spadek zasięgu postów sprawił, że coraz bardziej odchodzimy od tej platformy i skupiamy się dywersyfikowaniu źródeł odwiedzin. 

Serwis rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu roku mieliśmy ponad 36 tysięcy rejestracji i kilku tysięcy zadowolonych klientów. Stale zwiększa się ruch na naszej stronie, a wraz z nim rośnie ilość użytkowników.

Jakie macie plany na przyszłość? Myślicie o globalnym rozwoju?

Mamy jeszcze kilka planów odnośnie rozwoju w Polsce. Jak tylko zakończymy usprawniać kreator, chcemy uruchomić zagraniczne wersje serwisu.

Co moglibyście poradzić osobom, które myślą o biznesie w sieci. Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę?

W naszym przypadku strzałem w dziesiątkę okazał się blog i chęć pomocy naszym użytkownikom. Jak się okazało niewiele osób szuka samego kreatora CV albo pomocy w tworzeniu dokumentów. Trafiają na naszą stronę w poszukiwaniu porad jak stworzyć skuteczne dokumenty i jak szukać pracy. Dopiero tutaj dowiadują się o naszym narzędziu i usługach.

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Bnnk 2 lut 2023 (11:11)

Radzę poczytać teraz opinie o tej firmie na trustpilot.pl lub opineo. Na tym teraz zarabiają, a szkoda.