WIG30 na razie nie powstanie
Przekształcenie WIG20 w WIG30 odłożone w czasie. Zdaniem prezesa Giełdy Papierów Wartościowych Ludwika Sobolewskiego powstanie szerszego indeksu jest uzależnione od pojawienia się dostatecznej ilości wartościowych spółek.
Ludwik Sobolewski podkreśla, że każdy indeks powinien być sprawdzony pod kątem tego, czy jest dobrym narzędziem inwestycyjnym, czy daje dobrą informację na temat tego, co jest dostępne na rynku.
WIG30 powinien być indeksem, który skupia spółki o bardzo wysokich obrotach, bardzo dużej kapitalizacji, bardzo wysokim free float. Jeszcze mamy za mało spółek tego formatu, żeby było ich 30 i żebyśmy mogli taki indeks utworzyć dodaje Ludwik Sobolewski.
Wcześniej GPW zapowiadała, że może rozszerzyć indeks WIG20 o kolejne dziesięć firm w 2010 roku.
Zdaniem Ludwika Sobolewskiego, zrobienie tego kroku teraz sprawiłoby, że grupa spółek, która generuje 70-80 proc. obrotów pozostałaby bez zmian, a GPW zależy na tym, by tych spółek było więcej. Giełda chce, by do szerszego indeksu dołączyły nowe firmy, z pełnowartościową, wysoką kapitalizacją.
To, czy utworzymy WIG30 zależy poniekąd nie od nas. My chcemy szerszego indeksu, bo uważamy, że to będzie miało dobre skutki dla stabilności notowań i zainteresowania naszym rynkiem. Jednak, by powstał WIG30 musi być jeszcze więcej dużych firm notowanych na polskiej giełdzie mówi Ludwik Sobolewski.
I podkreśla, że zarząd warszawskiej giełdy nie wyznacza sobie konkretnego terminu, do którego powinno dojść do zmiany WIG20 w WIG30.
My do tego nie podchodzimy projektowo. To nastąpi wtedy, kiedy WIG30 będzie najbardziej wartościowym narzędziem dla inwestorów stwierdza szef GPW.
Najbardziej wartościowym, czyli stwarzającym największe możliwości inwestycyjne, szczególnie że zagraniczni gracze wybierają głównie spółki z dominującego na GPW indeksu 20 największych spółek.
Tym samym, włączenie 10 nowych spółek do głównego indeksu powiększy wybór dla inwestorów, a samym spółkom pozwoli pozyskać długoterminowe finansowanie.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta