Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Znajdowanie niszy w rynku

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że znalezienie niszy rynkowej i posiadanie dobrego pomysłu na firmę to dwa bardzo ważne czynniki, jednakże ani jeden ani drugi nie odgrywają kluczowej roli, gdy chodzi o przetrwanie twojej firmy. Osiągnięcie sukcesu w biznesie polega na dopasowaniu większej ilości elementów, o których mowa w tym artykule.

Emocjonalny związek z produktem

W świecie istnieje wiele przykładów, które wskazują na to jak bardzo w sposób emocjonalny przedsiębiorcy byli związani z produktem czy usługa, i jak biznes stał się sensem ich życia. Jednakże przedsiębiorcy, którzy zrobili taka karierę są wyjątkiem potwierdzającym regułę, że większość małych przedsiębiorstw utrzymuje się ze sprzedaży produktów, których oczekuje rynek oraz ze świadczenia takich usług, na które jest zapotrzebowanie wśród klientów.

Nadzwyczajny pomysł wprowadzenia do sprzedaży produktu, który zrewolucjonizowałby rynek ma w rzeczywistości niewielki wpływ na osiągnięcie długofalowych zysków.

Lista Tyson’a

Wspaniały pomysł, dobry produkt i dobra jego znajomość to dopiero początek udanego przedsięwzięcia. Oprócz tego musisz dokonać wielu żmudnych czynności i obowiązków, które wpłyną na osiągnięcie przyszłego sukcesu. Eric Tyson uwzglednia nastepującą listę:

  • znaleźć dobrych klientów I przekonać ich by kupili twój produkt bądź usługę;
  • postarać się pozyskać także tych klientów, z którymi trudno się pertraktuje;
  • zdobyć zaufanie klientów dzięki zapewnieniu atrakcyjnej obsługi;
  • nauczyc się czytac sprawozdania finansowe;
  • udzielac bezpiecznych kredytów;
  • sciągać należności;
  • w sposób efektywny zarządząć zobowiazaniami;
  • poznać I zarządzać technikami przepływu środków pieniężnych;
  • nauczyć się obliczać wskaźniki obrotu zapasami;
  • korzystać z takich narzędzi do zarządzania jak schematy organizacyjne, opisy stanowisk pracy, wyniki działalności firmy;
  • zakupić właściwy sprzęt i oprogramowanie komputerowe i nauczyć się z niego korzystać;
  • regularnie I terminowo płacić podatki i wszelkie składki ubezpieczeniowe;
  • unikac procesów sądowych;
  • nauczyć się radzić sobie z nałogami w pracy;
  • dowiedzieć się, kiedy można zastosować sąd polubowny;
  • nauczyć się, w jaki sposób zatrudniać, zwalniać, szkolić, motywować I zatrzymywać pracowników;
  • nauczyć się jak radzić sobie z księgowością, ograniczaniem wydatków, zapobieganiem kryzysom.

Powyższa lista zaproponowana przez Tysona ma na celu ukazanie, że ani specjalna okazja, ani świetny pomyślnie muszą przesądzać o powodzeniu lub niepowodzeniu firmy. Tylko codzienna, wytrwała praca zdecyduje o sukcesie lub porażce twojego przedsięwzięcia.

Jak wybrać?

Wiedząc już, co wpływa na sukces w biznesie warto zastanowić się, jaki sektor działalności firmy wybrać. Czy ma to być sprzedaż detaliczna, usługi, produkcja, czy też sprzedaż hurtowa.

Sektor detaliczny jest bardzo powszechny, decydując się na taki rodzaj działalności nie trzeba wnosić dużego kapitału. Większość transakcji zawierana jest z użyciem gotówki lub kart kredytowych.

Sektor usługowy należy do najszybciej rozwijających się dziedzin w gospodarce. Niskie koszta związane z rozpoczęciem działalności sprawiają, że wybór takiego sektora działalności jest bardzo atrakcyjny.

Sektor produkcyjny wymaga posiadania większego kapitału. Związany jest z posiadaniem magazynów, fabryk, zatrudnianiem pracowników i kupnem drogiego sprzętu. Niemniej jednak sektor ten ma duży potencjał rozwoju.

Sektor hurtowy pełni rolę pośrednika miedzy producentami a detalistami, bądź klientami. Działalność hurtowa wiąże się z kupowaniem dużych ilości produktów po niższych cenach, a następnie odsprzedawaniu ich detalistom lub klientom po cenach powiększonych o marżę.

Czasami bywa tak, że warto wykorzystać sprzyjającą okazję, po to by otworzyć własny biznes, dlatego miej oczy i uszy szeroko otwarte. Czasami udaje się nam znaleźć w odpowiednim miejscu I czasie.

Niestety jednak w większości przypadków, o założeniu firmy nie decyduje ślepy traf czy szczęście. Aby dokonać właściwego wyboru, musisz przeprowadzić analizę własnego ?ja?. Podsumować swoje umiejętności, zainteresowania i doświadczenie zawodowe. W razie wątpliwości zapytaj o radę swojego przyjaciela lub współmałżonka. Czasami oni znają Cię lepiej niż ty sam.

Przypomnij sobie, jakie umiejętności związane z biznesem wykonywałeś najskuteczniej w trakcie swojej kariery zawodowej. Pomyśl o miejscach pracy, które najbardziej polubiłeś w trakcie swojej kariery. Określ powody, dla których zajęcia te odpowiadały ci najbardziej. Wymień najważniejsze cechy własnej osobowości i zastanów się nad tym, co sprawia ci przyjemność. Odpowiadając na postawione wyżej zagadnienia sporządź listę rodzajów firm, które najbardziej odpowiadałyby twoim predyspozycjom i oczekiwaniom. Rozważając podane zagadnienia zawęzisz obszar poszukiwań idealnej działalności.

Pytania wskażą Ci drogę

Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji o wyborze odpowiedniej firmy powinieneś zadać sobie poniższe pytania:

  • Czy twoja osobowość jest tożsama z wybraną przez ciebie firmą?

    Jeśli lubisz ludzi, przywiązujesz się do jednego miejsca pracy a czas pracy jest ci obojętny, weź pod uwagę działalność w sektorze detalicznym.

    Jeśli lubisz pracę pełną wyzwań, skupiającą się na rozwiązywaniu problemów klientów, wybierz sektor usługowy.

    Jeśli dbasz o szczegóły, liczy się dla ciebie wysoka jakość, I nie boisz sie nowych rozwiązań technicznych pomyśl o produkcji.

  • Czy twoje doświadczenie zawodowe przekłada się na działalność firmy?

    Według badań ponad 60 % małych firm zostało założonych przez byłych pracowników etatowych w oparciu o zdobyte doświadczenie, które jest najlepszym doradcą.

  • Czy posiadasz wystarczający kapitał?

    Najtańsza, jeśli chodzi o założenie jest firma usługowa, w następnej kolejności detaliczna a potem hurt i produkcja.

  • Czy jesteś świadomy ryzyka, jakie niesie za sobą założenie i prowadzenie firmy?
  • Czy ufasz branży, z która planujesz związać swoje losy?

    Wybierz taką branże, która pozwoli ci czuć się pewnie a jednocześnie da ci satysfakcję i możliwość realizacji zainteresowań.

  • Czy zdajesz sobie sprawę z istnienia silnej konkurencji i masz do zaoferowania cos, co sprawi, że twój produkt lub usługa będą się wyróżniać na rynku?
  • Czy twoja firma jest w stanie stać się wyspecjalizowana w danej dziedzinie?

    Pamiętaj, że to ty tworzysz własną firmę i to ty decydujesz o tym czy odniesie ona sukces czy porażkę, ponieważ jesteś odpowiedzialny za podejmowanie ostatecznych decyzji. Do ciebie należy wybór branży i sektora. Ty będziesz w przyszłości zatrudniać pracowników. Współcześni ludzie biznesu powinni zdawać sobie sprawę, że wyznacznikiem sukcesu firmy jest jej właściciel.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.