Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Własna strona www jako kanał sprzedaży produktów. Ile firm z niego korzysta?

8 na 10 przedsiębiorców sprzedaje swoje towary i usługi za pośrednictwem własnej strony internetowej lub aplikacji, a jedynie 39 % z nich wykorzystuje platformy e-commerce’owe. Dane o kanałach sprzedaży zaprezentował Eurostat.

Najwyższy wskaźnik udziału sprzedaży w Unii Europejskiej  za pośrednictwem własnej strony internetowej lub aplikacji w 2016 roku został odnotowany w Czechach (98 %), Słowacji (97 %) i Finlandii (97 %). Po drugiej stronie zestawienia można znaleźć takie kraje jak Słowenia, Niemcy czy Luksemburg. Tamtejsi przedsiębiorcy taką formę sprzedaży wybrali jedynie w 64 % przypadków. Natomiast w przypadku Polski, 83 % przedsiębiorstw wybrało taki sposób oferowania swojej usługi, czyli poniżej średniej UE wynoszącej 85 %.

Źródło: Eurostat

Sprzedaż za pośrednictwem  platform e-commerce’owych

Sprzedaż za pośrednictwem portali  e-commerce’owych zaoferowało średnio 39 % przedsiębiorstw w UE. Najczęściej taka forma występowała we Włoszech (54 %), Niemczech (52 %) oraz w Austrii (47 %) i Polsce (47 %). Najmniej z takich portali korzystają przedsiębiorcy z Czech (14 %), Chorwacji (14 %) i Finlandii (14 %).

Źródło: Eurostat

Przeczytaj także na  MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.