Nie wydał początkowo ani grosza, a dziś prowadzi dochodowy biznes
Z miłości i fascynacji do Wrocławia stworzył dochodowy biznes, a nie wydał ani grosza na jego rozpoczęcie. W ciągu dwóch dni jego pomysł zaczęło śledzić blisko 30 tys. osób, a dziś ta liczba urosła do 110 tys. Już niebawem jego pomysł zawita także do Warszawy.
Wszystko zaczęło się od rodziny Kamila Karpińskiego, która spierała się o jeden z obiektów zlokalizowanych na terenie Wrocławia. Tak zrodził się pomysł na stworzenie fanpage’a o tematyce ciekawych miejsc we Wrocławiu. – Wystarczyło 2 dni, aby uzyskać 30 tys. fanów. Ludzie myśleli że włożyliśmy w to duże pieniądze, a tak naprawdę nie wydaliśmy nawet grosza – mówi Kamil Karpiński, założyciel portalu MiejscaWeWroclawiu.pl. Dopiero z czasem gdy pojawiły się pierwsze przychody, portal zaczął generować również koszty. Dziś tylko na Facebooku śledzi jego portal ponad 110 tys. osób, zaś jego strona wyświetlana jest blisko 500 tys. razy każdego miesiąca. Jak sam pomysłodawca zaznacza, jego zarobek jest efektem ubocznym pasji.
Inspiracją jest Wrocław
Wrocław to jedno z polskich miast, które często określane jest jako najmniej odkryte. To właśnie czerpiąc na tej tajemniczości Kamil Karpiński stworzył portal, który zainteresował nie tylko samych mieszkańców Wrocławia, ale również wielu przyjezdnych. – Wszystkie materiały znajduje z licznych książek, także tych które z reguły są niedostępne. Pomocne są także zgłoszenia od mieszkańców Wrocławia – mówi Kamil Karpiński. – Wydaje mi się, że pomysły raczej się nie skończą – dodaje.
Początkowo wszystkie artykuły trafiały tylko na stronę na Facebooku. Jednak to nie generowało praktycznie żadnych przychodów. Dopiero po dwóch latach od powstania idei, pojawił się portal, który jednocześnie pozwolił na skomercjalizowanie pomysłu. Dziś tylko stronę internetową MiejscaWeWroclawiu.pl odwiedza ponad 500 tys. osób każdego miesiąca. To właśnie na niej pomysłodawca głównie oparł swoją ideę. – Media społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram traktuję jako dodatek, ale bardzo istotną formę promocji – mówi pomysłodawca.
Aby przyciągnąć kolejnych fanów, twórca portalu MiejscaWeWrocławiu ze swoim pomysłem wyruszył „w miasto”. Rozpoczął inicjatywę darmowej taksówki, którą wozi mieszkańców Wrocławia żółtym Fiatem 125p, przy okazji rozmawiając o mieście.
Firmy pukają do drzwi
Wiele lokalnych firm bardzo szybko zauważyło ogromną moc pomysłu wrocławianina, w promowaniu swoich produktów. – Z naszej oferty skorzystali już deweloperzy, restauratorzy czy też organizatorzy różnych wydarzeń – mówi założyciel portalu MiejscaWeWroclawiu.pl. – Jednak nie decydujemy się na współpracę z każdym podmiotem, z tego względu że nie nadawałyby się na naszą stronę. Nie zdecydowaliśmy się także na reklamy pojawiające się na stronie, aby nie zaniżać jej jakości. – dodaje.
W ciągu tych kilku lat, portal stale się rozrasta i pracuje nad nim obecnie kilka osób. Właściciel portalu już dziś zdradza, że w przeciągu najbliższego roku pojawią się nowe wersje odnoszące się do innych polskich miast. W pierwszej kolejności na celowniku znajduje się stolica, czyli Warszawa.
– W Warszawie powstał podobny już pomysł kilka lat temu, ale dość szybko upadł. Przede wszystkim ze względu na brak cierpliwości twórców – mówi Kamil Karpiński. – Teraz my chcemy tam pojawić się z własnym konceptem – dodaje.
Pomimo planów rozwoju o kolejne miasta, wrocławska wersja strony również będzie miała coraz więcej nowości. Już wkrótce pojawią się krótkie filmiki, które mają opowiadać historię Wrocławia. – Brakuje trochę wrocławskiej telewizji, która prężnie działa. Będą to krótkie i informacyjne filmiki które będą miały charakter komercyjny i niekomercyjny – zaznacza pomysłodawca.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Wrocławski start-up Etno Cafe wychodzi poza granice Polski
- Studenci z Wrocławia i Opola stworzyli aplikację „Niedzielne zakupy”
- Tesla wkracza do Wrocławia
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
-
Odkryli metodę przyspieszającą rozwój leków przeciwnowotworowych. Czyli o startupie biotechnologicznym założonym przez kobietę