Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zacząć prowadzić korepetycje? Ile można zarobić i od czego zacząć?

Jednym z prostszych pomysłów na biznes możliwym do zrealizowanie bez dużych nakładów finansowych jest prowadzenie korepetycji. Dzielenie się swoją wiedzą może przyczynić się do wzrostu zasobności portfela. Jednak od czego zacząć i ile kosztuje prowadzenie korepetycji?

Korepetycje można udzielać z przedmiotów szkolnych, jak i akademickich, przykładowo z j. angielskiego, matematyki. Jednak z drugiej strony mogą one dotyczyć także aktywności, a więc np. nauka jazdy na rolkach.

Jak zarobić na korepetycjach?; Fot. FORUM/ Marek Wiśniewski

– Najpopularniejsze przedmioty zarówno wśród korepetytorów, jak i uczniów to te szkolne. W naszym serwisie jest ponad 164 tysięcy ogłoszeń. Ogłoszenia dotyczące nauki języka angielskiego stanowią 22 proc. wszystkich, a matematyki 20 proc. To właśnie zajęć z tych przedmiotów szukają najczęściej uczniowie. Popularne są także zajęcia z chemii, fizyki, biologii, języka polskiego oraz języków obcych takich jak hiszpański, niemiecki czy francuski. Chcemy jednak podkreślić, że korepetycji można udzielać także z innych przedmiotów — niekoniecznie szkolnych — takich jak malarstwo, szycie na maszynie czy obsługi komputera. Lekcji można bowiem udzielać ze swoich zainteresowań. Zauważamy to także w stopniowo rosnącej liczbie ogłoszeń – mówi Marcin Wójcik specjalista ds. marketingu z serwisu E-korepetycje.net.

Ile można zarobić na korepetycjach?

Jak duży przychód można osiągną z korepetycji jest uzależniony od wielu czynników. Pierwszym z nich jest oczywiście przedmiot. Najwyższe stawki za zajęcia 60 minut trzeba zapłacić matematyki wyższej (90 zł), WOS-u (78 zł) i informatyki (70,86 zł).

 

Kolejnym elementem, który może mieć największy wpływ jest miejsce. Przykładowo średnio za godzinę matematyki w Białymstoku zapłacimy 33,30 zł, ale już w Warszawie 48,03 zł. Lekcja WOS-u w Opolu będzie kosztować średnio 30,42 zł, natomiast w Gorzowie Wielkopolskim 78 zł. Bardzo często jest tak, że im większe jest miasto, tym wyższe są stawki rynkowe.

Jednak decydując się na taki biznes nie wystarczy znać realia tego rynku, czy też posiadać właściwą wiedze. Tutaj istotne jest także umiejętność dotarcia do klienta. Dlatego warto przejrzeć inne ogłoszenia, które pomogą stworzyć własne — mówi Marcin Wójcik specjalista ds. marketingu z serwisu E-korepetycje.net

Jak odnieść sukces, udzielając korepetycji?

  1. Pierwsza aktywność na rynku korepetycji
    Na początek trzeba zaistnieć w środowisku. Zapytać znajomych posiadających dzieci, czy nie potrzebują pomocy, być aktywnym na grupach na Facebooku, przygotować ulotki oraz stworzyć profile na portalach ogłoszeniowych.
  2. Autoprezentacja w ogłoszeniach
    Napisanie dobrego ogłoszenia to najważniejsze zadanie korepetytora. Powinno ono zawierać informacje o przedmiocie, metodach nauki oraz udowodnić uczniowi, że warto wybrać właśnie tę osobę. Warto przy tym stosować pogrubienia, wypunktowania. Niewątpliwym plusem będzie także pokazanie swojego doświadczenia i opowiedzenie o wykorzystywanych metodach nauki.
  3. Atrakcyjny sposób rozliczania się za korepetycje
    Klienci coraz częściej oczekują elastyczności w formie rozliczeń. Dlatego korepetytor może spodziewać się, że będzie musiał  wystawić fakturę. Uczniowie stawiający na długoterminową współpracę, mogą być także zainteresowani rozliczeniem abonamentowym, a nie płaceniem po każdej lekcji.
  4. Metody nauczania
    Korepetytor powinien odpowiednio przemyśleć, jak będą wyglądać jego zajęcia. Im bardziej nowoczesne i ciekawe dla ucznia, tym lepiej. Mogą w tym pomóc materiały online, wideo czy interaktywne zadania. Nową formę zajęć warto najpierw sprawdzić ze swoimi stałymi uczniami, a jeśli okaże się skuteczna to wprowadzić ją do planu lekcji. Dzięki temu nasi dotychczasowi uczniowie mogą polecać nas kolejnym osobom.
  5. Dodatkowe materiały dla uczniów
    Mogą to być przygotowane przez korepetytora zadania, ciekawe zagadki, ale też materiały poszerzające wiedzę ucznia i ułatwiające mu dalszą naukę. To będą nasze wyróżniki, o których możemy napisać w ogłoszeniu.
  6. Stworzenie kalendarza lekcji
    Dzięki temu uczniowie będą mogli zobaczyć, kiedy korepetytor ma czas i mogą wybrać odpowiednie dla siebie godziny zajęć.
  7. Ciągła promocja
    Pozyskiwanie nowych uczniów to proces ciągły, dlatego należy cały czas dbać o swój wizerunek. Ogłoszenia warto wyróżniać, aby łatwiej i szybciej dotrzeć do zainteresowanych uczniów. Wyróżnienie ogłoszenia to nie tylko dodatkowe oznaczenie, ale też lepsze miejsca na liście ogłoszeń. Do tego korepetytorzy mogą zdecydować się na reklamę banerową, w której jeszcze bardziej podkreślą atrakcyjność swojej oferty.
  8. Dbanie o opinie
    To kolejna rzecz, która może przełożyć się na pozyskanie nowych uczniów. Ci bowiem zawsze sprawdzają, jakimi opiniami cieszy się korepetytor. Warto przy tym zachęcać uczniów do tego, żeby oceniali nas po zdanych egzaminach czy nawet jednorazowym spotkaniu.
  9. Nagranie prezentacji wideo
    Wideo wizytówki są coraz bardziej popularne. Jeśli podczas takiej prezentacji pokażemy nasz warsztat korepetytora, to możemy przekonać do siebie uczniów zainteresowanych takim podejściem do lekcji.

Formalizacja prowadzonej działalności

Korepetycje, tak jak każda inna działalność musi zostać sformalizowana. Oznacza to, że należy na początku zdecydować, jaką formę prawną będzie miała nasza działalność. Jednak w przypadku korepetycji wiele osób decyduje się na podjęcie działalności nierejestrowanej. Oczywiście także w tym przypadku, korepetytor mus  rozliczać się z fiskusem od osiągniętego dochodu.

Z sukcesem prowadzi korepetycje. Poznaj jego historię

– Jeżeli korepetytor ma stałe dochody i spełnia kryteria obligującego go do zarejestrowania działalności, ale nie przekroczy dozwolonego pułapu przychodu, zwolniony jest z obowiązku rejestracyjnego. Korepetytor może prowadzić działalność nierejestrowaną, o ile nie przekracza przychodu wyższego niż 1050 zł miesięcznie. Z takiej opcji mogą korzystać na przykład studenci, emerytowani nauczyciele czy osoby prowadzące zajęcia ze swoich pasji — np. z rolkarstwa. Korepetytorzy muszą jednak pamiętać, że brak konieczności zarejestrowania działalności nie oznacza, że mamy nieopodatkowany dochód. Wszelkie przychody uzyskane w ciągu całego roku z tytułu udzielania korepetycji muszą zostać rozliczone w rocznym zeznaniu podatkowym PIT — Marcin Wójcik specjalista ds. marketingu z serwisu E-korepetycje.net. – Brak zarejestrowanej działalności dla wielu korepetytorów może być problemem z jeszcze jednego względu. Z pracy korepetytorów korzystają nie tylko uczniowie, ale także osoby dorosłe i firmy. Osoba bez działalności nie może wystawiać faktur, co znacząco może ograniczyć liczbę klientów — szczególnie tych biznesowych. Warto także podkreślić, że korepetytorzy mogą skorzystać ze współpracy z innymi podmiotami — np. Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości. Można wtedy legalnie wystawiać faktury bez konieczności rejestracji firmy – dodaje.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Czesław 19 sie 2019 (14:30)

Ciekawi mnie sposób w jaki korepetytorzy mogą udowadniać swoje dochody (gdy zajdzie taka potrzeba). Musi być to faktura? Czy może jakieś pisemne oświadczenie stron.