Założycielki start-upów niechętnie patrzą na zewnętrzne finansowanie biznesu
Kobiety, które prowadzą swój własny start-up wolą finansować rozwój firmy tylko za pomocą środków własnych – wynika z raportu „Strong Women in it 2019”. Najwięcej powstaje ich zaś w Warszawie i okolicach.
– Wiele osób, które zachłysnęły się falą na dotacje, czy też modą na własną firmę, nie było w stanie przetrwać na rynku nawet roku. Górną granica były dwa lata, czyli okres, w którym obowiązkowy haracz dla państwa jest niższy – mówiła Julia Daroszewska w wywiadzie dla MamBiznes.pl. Najwyraźniej wiele kobiet wzięły sobie do serca słowa młodej bizneswoman, bowiem tylko 42 proc. korzysta z zewnętrznego finansowania na rozwój firmy – wynika z raportu „Strong Women in it 2019”. Jeśli korzystały z pomocy obcych źródeł finansowania to pochodziły one głównie z dotacji unijnych (46 proc), a kwota o którą ubiegały najczęściej wynosiła od 2 do 5 mln zł. Jak wskazywały, cały proces ubiegania się o środki nie zajmował im dłużej niż rok.
Wśród miast, gdzie powstaje najwięcej kobiecych start-up z całą pewnością wygrywa Warszawa oraz jej najbliższe okolice. Niemal co drugi start-up ma swoją siedzibę w stolicy. Na drugiej pozycji uplasował się Kraków (19 proc.), a podium zamyka Poznań z wynikiem 14 proc. W zestawieniu pojawia się jeszcze Trójmiasto (12 proc.), Wrocław (7 proc.) i Wielka Brytania (7 proc.).
Większość start-uperek jest w młodym wieku. 64 proc. z nich nie przekroczyła jeszcze 30 roku życia. Są jednak kobietami wysoko wykształconymi, przede wszystkim w dziedzinach: ekonomii (24 proc.), humanizmie (15 proc.), prawie (14 proc.), czy też psychologii (14 proc.).
Z raportu wynika także, że zakładanie własnej firmy to etap, który następuje po pracy w korporacji. – Co ciekawe, Start-uperki dwa razy częściej niż liderki korporacji należą do organizacji biznesowych, ale także częściej wspierają inne kobiety. Wynika z tego, że kapitał społeczny Start-uperek; gotowość do dzielenia się własną wiedzą i doświadczeniem, gotowość do podjęcia się roli mentorek są wyższe niż u kobiet pracujących w korporacjach – można przeczytać w raporcie.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
Szanowny Panie, jeżeli jest Pan zainteresowany otwarciem placówki bankowej, to zachęcam do zapoznania się z ofertą Nest Banku: nestbank.pl/wspolpraca Korzyści jakie płyną z takiej formy współpracy, to m.in.: prowadzenie działalności konkurencyjnej poza placówką, prowadzenie sprzedaży mobilnej oraz telemarketingu czy też profesjonalne szkolenia produktowe.
Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Opiekun Klienta Nest Bank
nestbank.pl