Założyli firmy w młodym wieku i odnieśli sukces. 6 młodych biznesmenów, którzy znaleźli swoją niszę

Kiedy ropoczynać własny biznes? Przykłady Marka Zuckerberga(Facebook) czy Macieja Popowicza(twórca Naszej klasy) są najlepszym dowodem, że swoich sił w biznesie warto próbować jak najszybciej. Oto 6 sylwetek przedsiębiorców, które pokazują, że młody wiek nie jest przeszkodą w odnoszeniu biznesowych sukcesów. 

Hart Main

Hart Main to 14-letni chłopiec, który wpadł na pomysł męskich świec zapachowych. Stało się to, gdy kłócił się z własną siostrą o zapachy, które wydobywały się z jej świec. Hart określił je jako „dziewczęce zapachy”.  Chcąc  dokuczyć siostrze, postanowił stworzyć świece, z których wydobywałby się męski zapach. Wtedy nie spodziewał się, że jest to świetny pomysł na biznes. Main zainwestował początkowo 100 dolarów, jego rodzice dołożyli 200 dolarów, a wszyscy razem pracowali nad stworzeniem świec. Pomysł okazał się sukcesem. Dostępne zapachy to: ognisko, boczek, trociny, świeżo ciętą trawę, fajka i wiele innych. Świece ManCans sprzedały się do tej pory w liczbie 9000 sztuk.

Charlotte Fortin

Charlotte jest młodą absolwentką szkoły średniej, która podążyła śladami zarówno ojca, jak i dziadka, którzy również byli przedsiębiorcami. Otworzyła własną firmę o nazwie Wound Up. Zainspirowała się małymi butikami w Kalifornii. Wound Up został otwarty jako sklep z odzieżą dla kobiet adresowany do kobiet w wieku od 18 do 40 lat. W sklepie znajdują się bluzki, spodenki, spódnice i sukienki. Fortin mówi, że szybko dorosła i stała się bardziej odpowiedzialna. Jednak pomimo wielu godzin pracy każdego dnia, jak mówi ma czas jeszcze na spotkania z przyjaciółmi.

Jack Kim

Jack Kim jest nastolatkiem z Seattle, który założył Benelab, wyszukiwarkę darowizn. W przeszłości Kim zrobił już kilka wyszukiwarek i szybko się nauczył co w nich generuje dochód. W swoim biznesie przyjął jedną zasadę – żadnych dorosłych. Dlatego też Kim zaczął rekrutować swoich kolegów z klasy. Obecnie jednak nie wie co się stanie z jego firmą po skończeniu szkoły. Pomimo tego, że za cel obrał sobie uzyskanie wartości firmy w wysokości 100 000 USD.

Willow Tufano

Willow Tufano to 14-letnia dziewczyna z Florydy, której mama pracuje w branży nieruchomości. Po kryzysie ceny niektórych nieruchomości spadły z poziomu 100 000 USD do zaledwie 12 000 USD. Dziewczynka miała już pewne oszczędności, które ze wsparciem mamy przeznaczyła na zakup domu. Wynajmowała go w kwocie 700 USD/miesięcznie co spowodowało, że w bardzo krótkim czasie inwestycja się zwróciła. Mała właścicielka ma nadzieję na wzrost cen nieruchomości w najbliższym czasie, dzięki czemu będzie mogła odsprzedać swoją inwestycję.

Garett Gee

Garrett Gee, amerykański nastolatek postanowił wyprzedzić cały rynek. Wiedząc o nadchodzącej premierze iPad 2, postanowił przygotować aplikację, która będzie kompatybilna  z nowym urządzeniem. Stworzył on wraz z przyjaciółmi aplikację Scan – skaner kodów QR. Po dwóch nieprzespanych nocach udało im się i zdążyli zanim nowe urządzenie weszło na rynek. Aplikacja okazała się dużym sukcesem i trafiła na listę 10 najlepszych aplikacji. W ciągu kilku dni od premiery, Scan został pobrany 21 milionów razy, co pozwoliła im osiągnąć znaczne dochody.

Cameron Johnson

Cameron Johnson rozpoczął pierwszy biznes w wieku dziewięciu lat, robiąc zaproszenia na świąteczne przyjęcie rodziców. Dwa lata później Johnson zarobił tysiące dolarów, sprzedając karty, które nazwał „Cheers and Tears”. W wieku 12 lat zapłacił 100 $ za „Beanie Babies” swojej siostry i sprzedał je w serwisie eBay za 10 razy więcej niż zapłacił. Następnie kupił lalki bezpośrednio od producenta i zarobił 50 000 $ w mniej niż rok. Wykorzystał te pieniądze, aby założyć firmę internetową, która przynosiła dochody z reklam w wysokości 3 000 USD miesięcznie. W wieku 15 lat założył inne firmy o łącznych przychodach od 300 000 do 400 000 USD miesięcznie. Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl