Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zamierzają odmienić branżę kurierską. Na swój pomysł właśnie pozyskali 1 mln zł

W branży kurierskiej wciąż jest miejsce na nowe innowacje. Udowadniają to Łukasz Rybak, Konrad Dymek i Michał Jabłoński, którzy stworzyli start-up DeliGoo. Już dziś osiągają przychód na poziomie 1,5 mln zł, a także udało im się pozyskać finansowanie w wysokości 1 mln zł.

Na zdjęciu od lewej Łukasz Rybak oraz Konrad Dymek; Fot. DeliGoo

W branży kurierskiej jednym z największych problemów stanowi ostatni etap dostarczenia paczki, czyli tzw.  ostatnia mila. Jest ona nie tylko najdroższa, ale również najbardziej skomplikowana logistycznie. To właśnie w tym obszarze, bydgoszczanie stworzyli innowacyjne rozwiązanie. – Najpierw stworzyliśmy podstawową wersje systemu i szukaliśmy pierwszych klientów w Bydgoszczy i jak się okazało było bardzo duże zapotrzebowanie na tę usługę i  tylko w tym mieście obsługujemy ponad  60 restauracji. Własnymi środkami finansowymi oraz bieżącymi dochodami rozwijaliśmy system przez ponad  2 lata,  a gdy uznaliśmy, że jesteśmy już gotowi zaczęliśmy komercjalizować nasz pomysł – mówi Łukasz Rybak, współzałożyciel DeliGoo.

Innowacyjny biznes

Polacy opracowali system, który pozwala zautomatyzować cały system logistyczny. Jest to możliwe dzięki narzędziu do budowania scentralizowanej floty kurierskiej w sektorze ostatniej mili. – Umożliwiamy firmom chcącym realizować dostawy do swoich klientów w krótkim czasie, skuteczny outsourcing dostaw w maksymalnie zdigitalizowanym procesie. Biznes rozpoczęliśmy od outsourcingu dostaw gastronomicznych z restauracji, zapewniającym restauratorom całkowite scedowanie procesów z tym związanych jednak w planach mamy kolejne branże, m.in. już  oferujemy system do zarządzania logistyką w branży cateringów dietetycznych – mówi współzałożyciel firmy. – Poza zapewnieniem usługi outsourcowania procesów logistycznych, wspieramy naszych klientów narzędziami sprzedażowymi, to między innymi generator stron do zamówień online dla restauracji a w planach są kolejne usługi – dodaje.

Przeczytaj: Polacy sprzedają najdłuższe frytki na świecie. Chcesz rozkręcić ten biznes?

Jednak sektor dostaw ostatniej mili nie należy do najprostszych. Wynika to z dwóch powodów: finansowych i technologicznych. – Pierwszy to wysoki próg wejścia – na dzień dzisiejszy nakłady, które ponieśliśmy na opracowanie naszej technologii wyniosły kilka mln złotych i w najbliższych latach będą wynosić co najmniej milion złotych rocznie. Drugi aspekt to technologia, nasz system to bardzo zaawansowane narzędzie, za którego stworzenie odpowiadają osoby z unikalnymi kompetencjami w zakresie SI, machine learning przy jednoczesnym zaangażowaniu naszego własnego oddziału w Bydgoszczy jako „poligonu testowego” do rzeczywistych testów i wdrażania zmian, bez niej nie bylibyśmy w stanie wdrażać zmian, których od momentu rozpoczęcia prac  wdrożyliśmy ponad 3000 kluczowych algorytmów automatyzujących nasze procesy – mówi Łukasz Rybak.

Fot. facebook.com/DeliGoopl

Ze wsparciem od inwestora

Na swój pomysł, bydgoszczanie otrzymali niemałe wsparcie wynoszące 1mln zł. Inwestorem został fundusz VC bValue, z którym DeliGoo podpisał umowę w listopadzie. – Pozyskane środki  przeznaczymy na rozwój technologii i umacnianie pozycji w Polsce. Zakładamy, że nasza współpraca będzie się rozwijała a poza finansowaniem  od bValue liczymy na wsparcie oraz kontakty. Prowadzimy nadal rozmowy z innymi funduszami, ponieważ mamy aspiracje, aby wyjść na rynki zagraniczne i niezbędna do tego będzie kolejna runda – zaznacza współzałożyciel.

DeliGoo obecne jest 7 polskich miastach, gdzie obsługują 200 restauracji. To przyczyniło się do osiągnięcia przez firmę przychodów w wysokości 1,5 mln zł, a 2020 planowane jest ich podwojenie do poziomu 3 mln zł. Ma w tym pomóc dalszy rozwój firmy. – Do końca 2021 mamy plan, aby nasz system obsługiwał logistykę miejska w każdym mieście powyżej 150 tys. mieszkańców i w tym samy roku chcielibyśmy już być obecni na przynajmniej jednym z rynków zagranicznych – mówi Łukasz Rybak. Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
BB 31 gru 2019 (04:39)

O panu D. mogę powiedzieć tylko jedno, krętacz i chachment jakich mało o gestykulacji wyuczonej niczym u premiera Morawieckiego. Także miejcie się na baczności wspólnicy i współpracownicy.