Znamy zwycięzcę II edycji konkursu dla polskich start-upów na London School of Economics

Comixify – tak nazywa się start-up, który wygrał drugą edycję konkursu ł.pitch /ɛw/ podczas LSE Polish Economic Forum w Londynie. Zwycięska firma, założona przez dr Tomasza Trzcińskiego oraz studentów z Politechniki Warszawskiej: Macieja Pęśkę, Adama Svystuna oraz Pawła Andruszkiewicza, pozwala na przekształcenie wideo w chwytliwe i estetyczne komiksowe kadry.

Wręczenie nagrody zwycięzcy – Comixify; Fot. Materiał Prasowe

W sobotę 9 marca podczas LSE SU Polish Economic Forum, największej studenckiej konferencji o Polsce organizowanej poza granicami kraju, odbyła się druga edycja konkursu dla polskich start-upów LSE PBS Startup Challenge, ł.pitch /ɛw/ 2019. Nazwa konkursu nawiązuje do pioniera przemysłu naftowego i wynalazcy lampy naftowej, Ignacego Łukasiewicza. Jest to najszybciej rozwijający się projekt LSE Polish Business Society, stowarzyszenia polskich studentów na London School of Economics and Political Science.

– Druga edycja konkursu okazała się ogromnym sukcesem. Udało nam się podnieść ogólny poziom uczestników, nawiązać partnerstwo strategiczne z Black Pearls VC, zaprosić do jury dwa londyńskie fundusze venture capital oraz zebrać wiele wartościowych nagród. Mam nadzieję, że nagrody te pomogą w rozwoju laureatom konkursu. Z pewnością nie spoczniemy na laurach i w przyszłym roku poziom konkursu będzie jeszcze wyższy w każdym wymiarze – mówi Aleksander Pajewski, koordynator konkursu.

W konkursie mogli brać udział przedsiębiorcy, których firmy należą do kategorii “data-driven”, czyli wykorzystują duże zbiory danych do tworzenia rozwiązań, narzędzi oraz kultury organizacji. Pięć obiecujących polskich start-upów w fazie seed lub post-seed dostało szansę zaprezentowania się na żywo podczas LSE Polish Economic Forum. Uczestnikami konkursu byli:

  • Comixify – pozwala na przekształcenie złożonego i długiego materiału wideo w chwytliwe i estetyczne komiksowe kadry.
  • Bohr Technology – specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów z dziedziny komputerów kwantowych, związanych z optymalizacją, szczególnie w transporcie i logistyce.
  • Pelvifly – system, który pozwala kobietom ćwiczyć mięśnie dna miednicy w domu, aby zwalczyć problem nietrzymania moczu. Jak wskazują badania, co trzecia kobieta ma z tym problem.
  • Clotify – mobilna aplikacja, umożliwiająca użytkownikom zakup stylizacji osób widzianych w ich ulubionych programach telewizyjnych. Clotify kieruje ruch z programów telewizyjnych do sklepów detalicznych partnerów.
  • Haxon – wdrażanie technologii RFID, umożliwiającej zidentyfikowanie dużej ilości danych za pomocą fal radiowych. Platforma automatyzuje procesy rozliczeń pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą, usprawnia procesy magazynowe, udostępnia informacje o produktach pomiędzy producentami a nabywcami oraz identyfikuje, ze stuprocentową dokładnością, każdy obiekt.

Konkurs odbył się w formule Dragon’s Den – pięć finałowych startupów, przedstawiało swoje projekty na scenie przed gronem jurorów. W jury zasiedli Marcin Kowalik (Black Pearls VC), Krzysztof Krawczyk (CVC Capital Partners), Wojciech Szaniawski (Arskom), Tomasz Danis (MCI Capital), Karolina Kukiełka (InReach Ventures), Arek Wylęgalski (Firstminute Capital) i Rafał Celej (Kancelaria Kondracki & Celej). – Jestem pozytywnie zaskoczony poziomem dojrzałości start-upów. Ich liderzy nie tylko ciekawie prezentowali swoje biznesy, ale osiągają w nich już pierwsze sukcesy i mają jasno wytyczone cele. Podobały mi się pomysły, ale także podział kompetencji w zespołach i wizja skalowania – mówi Wojciech Szaniawski, właściciel Arskomu.

Na zdjęciu dr Tomasz Trzciński, założyciel start-upu Comixify; Fot. materiały prasowe

Zarówno nagrodę główną, jak i nagrodę publiczności zdobył start-up Comixify, który został również wyróżniony za prospołeczny charakter, bo jednym z jego założeń jest pomoc dzieciom chorym na autyzm. Start-up studentów Politechniki Warszawskiej otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości £3,000, godzinny pitch dla inwestorów z Firstminute Capital oraz miejsce w programie Space3ac Poland Prize, z możliwością zdobycia nagrody w wysokości 45 tys. euro.  Zwycięzcy wezmą również udział w warsztatach z partnerem inwestycyjnym InReach Ventures oraz skorzystają z programu indywidualnego doradztwa biznesowego i marketingowego od Arskom. W ramach nagrody publiczności twórcy start-upu otrzymali tygodniowy pobyt w luksusowych apartamentach Golden Apartments wraz z kursem wakeboardingu w Sliders Cable Park w egipskiej El Gounie.

Comixify planuje przeznaczyć nagrodę na prace związane z ekspansją technologii na rynkach zagranicznych oraz na wzmocnienie infrastruktury, która już teraz miesięcznie generuje tysiące komiksów. – Najbardziej cieszy nas nagroda Social Impact Award, która pokazuje, jak duży wpływ nasza technologia może mieć na codzienne życie ponad 10 milionów dzieci ze spektrum autyzmu. Już dziś Comixify.ai jest wykorzystywane do terapii tej choroby, a dalszy rozwój naszej aplikacji pozwoli rozszerzyć dostęp do niej wszystkim zainteresowanym – mówi Tomasz Trzciński, założyciel Comixify.

Drugie miejsce zajął start-up Pelvifly, który otrzyma pakiet opieki prawnej od kancelarii Kondracki Celej oraz cykl warsztatów i spotkań mentoringowych z ekspertami z CVC Capital Partners. Haxon za zajęcie trzeciego miejsca może skorzystać z pomocy w rozwoju firmy od specjalistów z Microsoft. Black Pearls VC postanowił również dodatkowo nagrodzić Bohr Technology udziałem w programie Space3ac Poland Prize.

W tym roku konkurs ł.pitch nawiązał współpracę z funduszem Black Pearls VC. (partner główny), inicjatywę wsparli też Microsoft, kancelaria prawna Kondracki Celej, CVC Capital Partners, InReach Ventures, Firstminute Capital, MCI Capital, Arskom Group oraz Sliders Cable Park – El Gouna Egypt i Golden Apartments.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*