Oni zwyciężyli w konkursie Chivas Venture. Powalczą teraz o pół miliona dolarów
Po wielu miesiącach zmagań, spośród piątki start-upów wybrano zwycięzcę polskiej edycji konkursu Chivas Venture. Został nim MakeGrowLab, przed którym stoi teraz nowe wyzwanie. Będzie reprezentował Polskę na arenie międzynarodowej, gdzie powalczy o pół miliona dolarów.
Za nami finał polskiej edycji konkursu Chivas Venture. Po wielu miesiącach zmagań do finałowej piątki zakwalifikowano tylko 5 start-upów: Aether Biomedical, Handerek Technologies, MakeGrowLab, LabSolHotAir oraz VR Tier One. Jednak zwycięzca może być tylko jeden i został nim MakeGrowLab.
Twórcy start-upu skupili się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnym materiałem. Tworzony jest on z grzybka kombuchy i należy go hodować przez ponad dwa tygodnie. Karmiony jest wyciągiem z odpadów rolniczych. Co więcej, przez twórców start-upu materiał, może być hodowany niemal w każdych warunkach, zapewniając przy tym lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
W drodze ku wygranej
Jednak zwycięstwo w polskiej edycji nie kończy ich drogi z konkursem, bowiem zostali nominowani na reprezentantów Polski w międzynarodowej edycji Chivas Venture. Tam też będą musieli zmierzyć się z 26 start-upami, a stawka jest dość wysoka – 0,5 mln dolarów.
– Zwycięstwo lokalnego finału Chivas Venture i możliwość reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej to dla nas ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie, że ciężka praca i chęć czynienia świata bardziej przyjaznym miejscem mają rację bytu. Już na tym etapie czujemy się wielkimi wygranymi i mamy nadzieję, że nagroda dla MakeGrowLab będzie inspiracją dla innych polskich start-up’ów i dowodem na to, że każdy ma szansę zostać docenionym. Sukces jest kombinacją wielu różnych czynników i kompetencji, wystarczy uwierzyć w siebie i w swój pomysł – komentuje zwycięstwo Josh Brito z MakeGrowLab.
Ostateczna rozgrywka odbędzie się 23 czerwca 2020, to właśnie wtedy poznamy zwycięzcę całego konkursu. Warto przypomnieć, że w poprzedniej edycji, na najwyższym miejscu na podium stanął polski start-up z Dolnego Śląska Syntoil.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością