Jaka jest prawdziwa wartość biznesowa funkcjonalności, którymi zarządzamy? – to jedno z najtrudniejszych pytań, jakie musimy sobie zadać podczas pracy nad rozwojem produktu.
Skąd wiemy, jaka funkcjonalność należy wdrożyć jako pierwszą? Jak rozstrzygamy, które wymaganie jest ważniejsze? Czy wiemy, co jest ważne dla naszego produktu? Z kim to ustaliliśmy?
W rzeczywistości, często priorytetyzacja odbywa się „na czuja”, albo ulegamy prośbom silniejszych, czasem po prostu unikamy strat (to jest super), a czasem po prostu unikamy ryzyka dla samego siebie. Wszystko to spowodowane jest tym, że nie mamy jasno określonych i uzgodnionych z organizacją zasad priorytetyzacji funkcjonalności, zatem działamy bez zasad…
Nie jest rzadkością gdy interesariusze muszą zdecydować, co jest ważniejsze lub wystarczająco „cenne”, aby zostać dostarczone w następnym etapie.
Często zdarza się, że interesariusze nie zgadzają się co do priorytetów, i po prostu „zrzucają” do zespołu developerskiego indywidualne listy życzeń
Co zrobić aby osiągnąć konsensus między zainteresowanymi stronami?
Warto zadbać o to aby:
- Priorytety były zrozumiałe oraz wspólne dla całej organizacji, a nie dla poszczególnych działów czy indywidualnych osób.
- Wszyscy interesariusze byli świadomi i uczestniczyli w określeniu tego, co jest najcenniejsze , bez przekazywania całej odpowiedzialności Właścicielowi Produktu.
Należy o to zadbać przy poszanowaniu faktu, że to właściciel produktu powinien być „ostateczną” rolą, która jest odpowiedzialna za definiowanie priorytetów produktu oraz jest właścicielem produktu nawet wtedy, gdy musi być wspierany przez ekspertów rynku, klientów, kluczowych menedżerów …
Forma spotkania
Gra podczas której będzie można samemu odkryć, jak wiele i jakich kryteriów można brać pod uwagę podczas określania jaką wartość ma konkretna funkcjonalność dla naszego biznesu
Dla kogo
Warsztat skierowany do Scrum Masterów, Product Ownerów, Project Managerów, Managerów, Developerów i wszystkich innych, którzy pracują w zespołach, z zespołami, dla zespołów produktowych.
Prowadzący
Eliza Stasińska
Antoni Łęcki
27 października 2022 online
SPORY W BIZNESIE
Prowadząc działalność gospodarczą bardzo często znajdujemy się w sytuacjach, w których krzyżują się…
13 września 2022 online
KODEKS SPÓŁEK HANDLOWYCH - najnowsze zmiany prawne
Największa od 20 lat reforma Kodeksu spółek handlowych coraz bliżej. Nowelizacja Kodeksu spółek…
27 września 2022 Warszawa
Marka w digitalowej rzeczywistości - jak budować skuteczną komunikację z klientami
Konferencja dla szefów marketingu marek konsumenckich. Spotkanie będzie ogólnopolską premierą badania i rankingu…
24 marca 2020 Warszawa
Wolves Summit
Wolves Summit to międzynarodowa konferencja biznesowa, która od 2015 roku wspiera społeczność innowacji.…
23 września 2020 Gdańsk
Infoshare
Wejdź do Świata nowych technologii. Odwiedź Infoshare i poznaj najnowsze trendy, technologie i…
18 marca 2020 Kraków
Akademia wspierania i rozwoju MSP - Kraków
Jeśli reprezentujesz małą lub średnią firmę, to zostało Ci niewiele czasu na przygotowanie…