Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

0,5 mln zł na start-up: rozmawiamy z twórcami Fanpoint

Na bazie powtarzających się schematów zleceń oraz po szczegółowych analizach rynku, podjeliśmy decyzję o stworzeniu platformy, która pozwoli każdemu tworzyć skuteczne oraz użyteczne aplikacje na ich Facebookowych fanpage’ach – mówią Szymon Kowalski i Marcin Olejniczak, twórcy Fanpoint, którzy pozyskali od inwestora ponad 0,5 mln zł na rozwój projektu.

Rozmawia Grzegorz Marynowicz: Czym jest projekt Fanpoint?

Fanpoint to zestaw gotowych narzędzi, które pozwalają samodzielnie tworzyć zaawansowane aplikacje w portalu Facebook. Fanpoint to obecnie jedna z najbogatszych platform tego typu w Polsce i na świecie.  Aplikacje są świetnym wsparciem dla osób, które mają większe oczekiwania niż standardowe opcje fanpage’a, a jednocześnie nie mają wiedzy programistycznej. W ofercie Fanpoint znajduje się obecnie 30 gotowych mechanizmów aplikacji podzielonych na 7 grup: konkursowe, rozrywkowe, integrujące, multimedialne, informacyjne, komunikacyjne oraz e-commercowe. Wygląd oraz funkcje każdej aplikacji można dopasować do swoich potrzeb, a wybrane aplikacje mają także wersję na urządzenia mobilne.

Jak zrodził się pomysł uruchomienia projektu?

Fanpoint w wersji BETA został wprowadzony na rynek w połowie 2011. Do momentu powstania projektu wykonaliśmy ponad 200 dedykowanych aplikacji dla klientów agencyjnych, oraz indywidualnych głównie na platformę Facebook. Na bazie powtarzających się schematów zleceń oraz po szczegółowych analizach rynku, podjeliśmy decyzję o stworzeniu platformy, która pozwoli każdemu tworzyć w łatwy sposób skuteczne oraz użyteczne aplikacje na ich Facebookowych fanpage’ach.

Czym zajmowaliście się wcześniej? Jakie macie doświadczenie?

W internecie działamy 6 lat. Na początku zajmowaliśmy się web designem oraz tworzeniem rozwiązań dedykowanych dla naszych klientów. Od dwóch lat skupiamy się wyłącznie na rozwoju marki Fanpoint.

Na jakim etapie jest realizacja idei? Czy projekt jest już w pełni dopracowany?

Nasza sytuacja na rynku jest stabilna, a produkt dopracowany, jednak cały czas jesteśmy na etapie rozwoju.

Czy na rynku istnieją już podobne projekty? Jeśli tak to czym chcecie przekonać klientów?

Tak, istnieją podobne rozwiązania. Od samego początku absorbowała nas konkurencja z zagranicy. Przyszłych klientów zamierzamy przekonać elastycznością i uniwersalnością naszych rozwiązań oraz dodatkowym wsparciem merytoryczno-technicznym ze strony zespołu Fanpoint ze strony naszego zespołu.

Pozyskaliście pieniądze na rozwój od inkubatora SpeedUp. Jak doszło do kontaktu z tym podmiotem i dlaczego wybraliście właśnie ten inkubator?

Z Bartkiem Golą poznaliśmy się na konferencji InfoShare2013. Bardzo szybko znaleźliśmy wspólny język. Szybkość w działaniu oraz perspektywy rozwoju produktu na rynku międzynarodowym przekonały nas, że to właśnie ze SpeedUp Venture Capital Group chcemy współpracować i rozwijać Fanpoint.

Ile środków pozyskaliście i na co zamierzacie je przeznaczyć?

Inwestycja opiewa na ponad pół miliona złotych. W najbliższym czasie planujemy stworzyć platformę do zarządzania działaniami w Social Business, wprowadzić wybrane mechanizmy na inne portale społecznościowe, a także zdobyć zagranicznych klientów.

Na jaki rynek kierujecie swój produkt? Celem jest wyłącznie Polska czy może rynek globalny?

Obecnie aktywnie działamy na rynku polskim, ale w planach mamy intensywną ekspansję na rynek globalny.

Każdy projekt, aby przetrwać musi generować przychody? Na czym zarabia Fanpoint?

Core biznesu to sprzedaż dostępu do gotowych mechanizmów aplikacji.

Kto jest Waszym docelowym klientem i ile musi on zapłacić za Wasz produkt?

Naszym klientem może być każdy administrator strony fanowskiej na Facebooku- czasami jest to firma, czasami obsługująca ją w social media agencja. Ceny abonamentów wahają się w zależności od potrzeb klienta oraz długości abonamentu, czyli mówiąc prościej – czasu, na jaki chce uzyskać dostęp do wybranej aplikacji/ pakietu aplikacji.

Jakimi metodami zamierzacie docierać do klientów? Pomysły na promocję?

Działamy w modelu freemium – aplikacje same się promują  A tak poważnie – tworzymy strategię i dążymy do realizacji zakładanych w niej celów, a nasze działania wspieramy kampaniami reklamowymi, spotkaniami oraz akcjami wspierania dobrych inicjatyw non-profit.

Jakie macie plany na najbliższy czas?

Rozwój produktu oraz ekspansja na rynek globalny.

Co moglibyście poradzić osobom, które myślą o własnym biznesie?

Szukajcie niszy. Wypełnijcie luki. Bądźcie wytrwali.

– 1 500 000 euro dla młodej firmy: rusza nowa inicjatywa

– 1 000 000 zł czeka na innowacyjne pomysły

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Tomasz Smykowski / Websoul 29 sie 2013 (17:07)

Gratulacje. Myślę, że Fanpoint to świetne rozwiązanie dla osób, które chcą mieć gotową zakładkę w zamian za małą ilość opcji modyfikacji.

To świetne uzupełnienie na rynku dla Zakładki Polishwords - narzędzia z 45 gotowymi komponentami, które można dowolnie łączyć w jedną aplikację bez potrzeby znajomości programowania oraz oskórkować jednym z 30 styli.

Życzę dalszych sukcesów w rozwoju projektu!