Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

400 tys. zł do zdobycia na założenie firmy

Rusza konkurs dla osób z pomysłem na biznes w internecie. Autor najlepszego projektu może otrzymać do 400 tys. zł finansowego zastrzyku. O zasadach inicjatywy „E-komerson” rozmawiamy, ze Dawidem Wesołowskim, prezesem European Venture Investment Group S.A. (EVIG), organizatora konkursu.

Proszę powiedzieć czym jest projekt „E-komerson”?

E-komerson  to  konkurs, którego celem jest wyłonienie najciekawszych pomysłów na przedsięwzięcia ze świata sprzedaży internetowej. Branża e-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Aby projekt z obszaru sprzedaży internetowej odniósł sukces musi wyróżniać się od konkurencji i mieć solidne podstawy biznesowe. Nasz konkurs to dobra okazja, aby pozyskać środki na start, jak również sprawdzić czy pomysł spełnia wymogi rynkowe i otrzymać rzetelną opinię na jego temat.  

Na zwycięzcę czeka nagroda w wysokości  50 tys. zł oraz szansa na kolejne 350 tys. zł. Jak to będzie wyglądało w praktyce i od czego zależeć będzie przyznanie kolejnych pieniędzy?

Zwycięzca konkursu zdobywa 50 tys. zł, które pozwolą mu wystartować z własnym e-biznesem. Z doświadczenia wiemy jednak, że wraz z rozwojem projektu pojawiają się kolejne potrzeby kapitałowe. Dlatego, w ramach zapewnienia dalszego wsparcia dla najlepszego pomysłu w konkursie, proponujemy możliwość ubiegania się o dodatkowe 350 tys. zł. Od zwycięzcy będzie zależeć, jak chciałby zagospodarować tę kwotę, aby przełożyć ją na najlepsze efekty.

Aby pozyskać środki, jeszcze raz stanie przed Komitetem Inwestycyjnym, prezentując swój pomysł i plan jego rozwoju. Wierzymy, że bogatszy o doświadczenie i wiedzę nabytą w trakcie uczestnictwa w konkursie, bez problemu poradzi sobie z przekonaniem Komitetu do dalszych inwestycji w projekt.  

Czy oprócz pieniędzy pomysłodawcy mogą liczyć na inne wsparcie? Jeśli tak to jakie?

Oczywiście. Sukces zgłoszonych projektów jest dla nas tak samo ważny, jak dla autorów pomysłów. Jako fundusz inwestycyjny pragniemy zapewnić im nie tylko środki finansowe, ale również profesjonalne porady, wykorzystując wieloletnie doświadczenie we wspieraniu przedsiębiorców i realizacji ich biznesowych ambicji. Najlepsi mogą liczyć na wsparcie merytoryczne naszych specjalistów i szeroką sieć kontaktów, które pomogą im lepiej wykorzystać potencjał swoich pomysłów. Wiele oczywiście zależy od potrzeb, jakie zgłosi sam autor projektu. Będziemy robili wszystko, aby zapewnić mu wszelkie wsparcie, jakiego potrzebuje na start i rozwój biznesu. 

Czy udział w inicjatywie mogą wziąć tylko osoby z pomysłem na biznes w internecie?

Udział w „E-komerson” może wziąć każda osoba, która ma pomysł na biznes z obszaru e-commerce. Rozważamy rozszerzenie konkursu na inne branże w przyszłości. Na razie jednak skupiamy się na sprzedaży internetowej i zapraszamy do uczestnictwa w „E-komerson” wszystkich, którzy widzą swoją przyszłość w tym właśnie obszarze, a pozostałych zachęcamy do zapoznania się ze stroną funduszu i zgłoszeniem swoich pomysłów poza konkursem.

Czy w zamian za przyznane pieniądze fundusz EVIG obejmie jakieś udziały w zwycięskim projekcie? Jakie to udziały i czy zwiększą się one w przypadku przyznania 350 tys. zł?

W zamian za wygraną w konkursie, w wysokości 50 tys. zł, fundusz obejmie zaledwie 5% udziałów w spółce. Warunki uzyskania kolejnych 350 tys., w tym wysokość udziałów objętych przez fundusz, będą negocjowane indywidualnie ze zwycięzcą po ponownym spotkaniu z Komitetem Inwestycyjnym i przedstawieniem planu rozwoju projektu.  

Czy pomysłodawcy już istniejących firm również mogą się zgłaszać do udziału w „E-komerson”? 

Jak najbardziej tak. W konkursie mogą brać udział zarówno osoby z pomysłem na biznes, jak i te które prowadzą już własną działalność i poszukują środków na jej rozwój. 

Jakie kryteria będą brane po uwagę przy ocenie projektów?

Oceniając projekt będziemy brali pod uwagę potencjał projektu do odniesienia sukcesu komercyjnego oraz umiejętność zarządzania własnym biznesem jego autora. Poszukujemy zarówno dobrych pomysłów, jak i przedsiębiorczych, energicznych osób, które potrafią przekuć swoje pomysły na działania. Muszą wierzyć, że ich projekt jest skazany na sukces i potrafić to udowodnić. 

Proszę coś powiedzieć o organizatorze konkursu – funduszu EVIG. Jakie ma doświadczenie, spółki w portfelu itd.?

Jesteśmy funduszem inwestycyjnym, skupiającym się przede wszystkim na pomysłach oraz projektach znajdujących się we wczesnej fazie realizacji (seed i start-up). Fundusz wywodzi się bezpośrednio z Europejskiego Centrum Doradztwa Finansowego (ECDF) – lidera w zakresie doradztwa kierowanego głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. Zdobytą wiedzę, doświadczenie i sieć kontaktów wykorzystujemy, aby jak najlepiej wspierać ambicje biznesowe początkujących przedsiębiorców. 

Pomagamy Pomysłodawcom wcielać w życie projekty, które charakteryzują się nowatorskością oraz realną perspektywą rozwoju. Inwestujemy głównie w przedsięwzięcia z sektora nowych technologii i IT, medycyny, chemii, biotechnologii, OZE i e-biznesu (ze szczególnym naciskiem na e-commerce i m-commerce), ale jesteśmy otwarci na ciekawe pomysły z innych obszarów gospodarki. 

W codziennej działalności aktywnie współpracujemy z wieloma podmiotami z różnych branż, aby jak najlepiej wspierać osoby, które dopiero rozpoczynają swoją biznesową drogę. Dlatego do Jury konkursu zaprosiliśmy kilku wybranych partnerów, którzy jako niezależni  eksperci ocenią zgłoszone projekty. Dzięki temu analiza zgłoszonych pomysłów będzie kompleksowa i wszechstronna.  

Jakie są etapy rywalizacji i ich haromogram?

Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym z nich należy wypełnić formularz dostępny na stronie e-komerson.pl i przesłać go do 28 maja 2014 r. na adres: [email protected]. Spośród zgłoszonych projektów, wybranych zostanie dziesięć wykazujących najlepsze przygotowanie pod kątem analizy biznesowej. Zakwalifikują się one do drugiego etapu konkursu, w którym ocenią je przedstawiciele organizatorów i eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zakresie nowych technologii, wprowadzania nowych e-usług na rynek oraz doradztwie i obsłudze firm z sektora MSP.  

Każdy sędzia przyzna od 0 do 10 punktów oraz wskaże mocne strony projektu i jego zagrożenia. Członkowie Jury będą brali pod uwagę potencjał pomysłu do odniesienia sukcesu komercyjnego oraz zdolności Pomysłodawcy do zarządzania własnym biznesem. Do finałów wybiorą trzy projekty, które ich zdaniem najlepiej spełniają powyższe kryteria. Wszystkim uczestnikom drugiego etapu zagwarantują natomiast informację zwrotną o pozytywnych i negatywnych aspektach ich pomysłów. 

Autorzy trzech projektów, zakwalifikowanych do finału, będą mieli możliwość zaprezentowania pomysłów osobiście przed Komitetem Inwestycyjnym. Oczywiście uczestnicy III etapu otrzymają pełne wsparcie funduszu w przygotowaniu do spotkania z Komitetem. Zwycięzca zdobędzie wsparcie finansowe  o wartości 50 tys. zł. na założenie własnego e-biznesu oraz merytoryczne w postaci doradztwa biznesowego w zakresie założenia i prowadzenia firmy.

Z kolei laureaci drugiego i trzeciego miejsca w konkursie mają zagwarantowaną nieodpłatną pomoc organizatora w przygotowaniu projektu pod kątem pozyskania inwestora wraz ze wsparciem w poszukiwaniu środków na otwarcie działalności. Ponadto zdobywca drugiej nagrody otrzyma także tablet iPad Air.

Harmonogram poszczególnych etapów przedstawia się następująco:

28.05.2014 Termin nadsyłania zgłoszeń. 

02.06.2014 Etap I konkursu, ogłoszenie 10 projektów przechodzących do II etapu. 

10.06.2014 Etap II konkursu, ogłoszenie 3 projektów przechodzących do III etapu. 

16-20.06.2014 Etap III konkursu, ogłoszenie zwycięzców konkursu. 

– 50 tys. zł na własny biznes. Pytania i odpowiedzi

– 1 mln zł od anioła biznesu na realizację pomysłu

– „Młodzi pomysłodawcy mają zbyt wygórowane oczekiwania”

– 500 tys. zł czeka na dobry pomysł

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Kamila 11 maj 2014 (18:44)

Szukają frajerów z pomysłem żeby go zrealizować. W ECDF mocną stroną nie jest myślenie ale zrzynanie idzie im całkiem dobrze. Wystarczy popatrzeć ile pomysłów już łykneli i potworzyli nowe spółki. Szukają osób naiwnych kuszą marną dotacją a w rzeczywistości dostajesz kosza a oni uruchamiają nową spółkę i wdrażają pomysł dostając sporą dotację. Popatrzcie ile spółek jest powiązanych, te same osoby w zarządach albo w udziałach.