Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Diagnoza przez internet? Rozmawiamy z twórcą Doktor-medi.pl

– Aby założyć własny biznes, który odniesie sukces, należy rozpocząć od małych kroków. Najpierw skonsultować swój pomysł z dziewczyną, chłopakiem, żoną lub z mężem. Potem zapytać o opinię znajomych. Następnie, pogadać z kolegami w pracy. Jeżeli Twoja idea nadal będzie się bronić, należy koniecznie porozmawiać z nieznajomymi – najlepiej z ludźmi, którzy mogliby zostać Twoimi klientami – mówi Piotr Orzechowski, twórca i pomysłodawca serwisu Doktor-medi.pl.

Na czym polega Wasza działalność?

Infermedica tworzy oprogramowanie wspierające diagnostykę medyczną z wykorzystaniem rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W skład naszego zespołu wchodzą zarówno lekarze jak i informatycy. Dzięki medyczno-technologicznej współpracy rozwijamy system ekspercki, który można wykorzystać na wiele sposobów. Jednym z nich jest narzędzie edukacyjne dla pacjentów – Doktor-Medi.pl. Innym zastosowaniem jest system do poszerzonej diagnostyki różnicowej przeznaczony dla lekarzy (DxMate.com).

Jak zrodził się pomysł uruchomienia serwisu Doktor-medi.pl?

Doktor-Medi.pl to jedno z praktycznych zastosowań tworzonej przez nas technologii. Ludzie coraz częściej poszukują informacji na temat swojego zdrowia w Internecie, korzystają z forów dyskusyjnych, czytają artykuły. Nie każdy z nas potrafi jednak poprawnie zinterpretować zdobyte informacje, a co gorsza zdarzają się treści niezweryfikowane i błędne.  W 2013 roku co drugi Internauta przed wizytą u lekarza zasięgnął porady tzw. „Doktora Google”. Widać zatem, jak ważny jest dostęp do prawdziwych i wartościowych informacji dotyczących zdrowia w Internecie. Tworząc projekt postanowiliśmy oddać w ręce Internatów narzędzie bezpieczne i inteligentne – tworzone przez lekarzy oraz działające w oparciu o zaawansowane algorytmy, które potrafią zasygnalizować sytuację, w której rzeczywiście powinniśmy się udać do lekarza.

Czym zajmowaliście się wcześniej? Jakie macie doświadczenie? 

Wśród pomysłodawców projektu jest lekarz internista oraz dwie osoby o wykształceniu informatycznym. Nasze wspólne doświadczenie przed rozpoczęciem projektu uwzględnia m.in. rozwój informatycznych systemów diagnostycznych w branży przemysłowej, działalność usługową IT, jak również wcześniejsze przedsięwzięcia internetowe na mniejszą skalę.

Na jakim etapie jest realizacja idei? Czy projekt jest już w pełni dopracowany?

Medyczny system ekspercki, który tworzymy jest stale rozwijany i usprawniany. Już teraz nasza baza medyczna zawiera około 500 jednostek chorobowych oraz 1500 objawów, uwzględniając wyniki badań laboratoryjnych. Ilość informacji zgromadzonych w tej chwili pokrywa już większą część dolegliwości, z jakimi spotyka się na co dzień np. lekarz rodzinny. Doktor-Medi.pl ma rozpoznawać mniej lub bardziej popularne choroby, uwzględnia także informacje geograficzne, co pozwala zasygnalizować ryzyko wystąpienia tropikalnych chorób zakaźnych. Naszym największym wyzwaniem jest zakończenie prac nad narzędziem przeznaczonym dla lekarzy. Uważamy, że takie narzędzie może w znakomity sposób ułatwić rozpoznanie rzadkich lub niecharakterystycznych przypadków diagnostycznych.

Czy na rynku istnieją już podobne projekty? Jeśli tak to czym chcecie przekonać klientów?

W Internecie roi się od stron dotyczących zdrowia. Znajdziemy też różne encyklopedie objawów i chorób, ale trudno je porównywać z naszym projektem. Infermedica tworzy automatyczny system diagnostyczny oparty na sztucznej inteligencji. Dzięki temu wartość jaką dostarczamy użytkownikowi jest zupełnie inna – to my interpretujemy przekazane nam informacje zdrowotne, a nie na odwrót. Oczywiście nie tylko my podążamy tą ścieżką. Giganci rynku IT także interesują się zdrowiem, czego przykładem jest m.in. głośny projekt IBM Watson. 

Pozyskaliście pieniądze na rozwój od  Innovation Nest. Jak doszło do kontaktu z tym podmiotem i dlaczego wybraliście właśnie tego inwestora?

Przedstawił nas dyrektor inwestycyjny Wrocławskiego Centrum Badań EIT+, które też jest udziałowcem naszej spółki (spółka Infermedica powstała bowiem w wyniku dofinansowania Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ w ramach realizacji działania 3.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka pt. Akcelerator EIT+ spółek innowacyjnych o hybrydowym profilu branżowym). Od samego początku znajomości z Innovation Nest czuliśmy, że znajdujemy wspólny język i że dobrze się rozumiemy.

Miałem też przekonanie, że będziemy się mogli sporo nauczyć od Piotra Wilama, Marka Kapturkiewicza(współtwórców sukcesu Onetu) oraz zespołu. Już w tym momencie mogę powiedzieć, że fundusz odegrał znaczącą rolę we właściwym ukierunkowaniu dalszego rozwoju firmy, co jest znacznie cenniejsze niż pozyskane środki inwestycyjne. Z czystym sumieniem mogę polecić Innovation Nest każdemu startupowi, który nie tylko szuka finansowania, ale także opinii na temat realizowanego przez siebie projektu.

Ile środków pozyskaliście i na co zamierzacie je przeznaczyć?

Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na wprowadzenie naszych produktów na rynek anglojęzyczny oraz rozpoczęcie sprzedaży narzędzia do diagnostyki różnicowej dla lekarzy.

Na jaki rynek kierujecie swój produkt? Celem jest wyłącznie Polska czy może rynek globalny?

Mamy globalne ambicje, ale też nie zapominamy o Polsce. W tym momencie sprawdzamy zainteresowanie naszą ofertą na dwóch odmiennych rynkach – amerykańskim oraz brytyjskim.

Na czym zarabia Doktor-medi.pl?

Doktor-Medi.pl jest przede wszystkim narzędziem promocji idei naszej firmy. Niewykluczone, że przy odpowiedniej skali będzie mógł też generować rozsądne przychody. Głównym elementem naszej oferty sprzedażowej jest jednak narzędzie do poszerzonej diagnostyki różnicowej, z którego mogą korzystać lekarze, konsultanci medyczni, ratownicy i inne osoby uczestniczące w procesie diagnostyki medycznej.

Co moglibyście poradzić osobom, które myślą o własnym biznesie?

Aby założyć własny biznes, który odniesie sukces, należy rozpocząć od małych kroków. Najpierw skonsultować swój pomysł z dziewczyną, chłopakiem, żoną lub z mężem. Potem zapytać o opinię znajomych. Następnie, pogadać z kolegami w pracy. Jeżeli Twoja idea nadal będzie się bronić, należy koniecznie porozmawiać z nieznajomymi – najlepiej z ludźmi, którzy mogliby zostać Twoimi klientami. Zrób coś małego i zacznij to sprzedawać. Nawet najmniejszy, ale stabilny przychód będzie sygnałem, że warto w Twój biznes inwestować więcej czasu i pieniędzy. Następnie zwolnij się z pracy i działaj na 200%. 

– Stwórz sobie grę na Facebooka. Polski pomysł rusza w świat 

– Polak rozwija globalny serwis, który ma już 5 mln użytkowników

– Zarabia sprzedając kursy w internecie

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
dr 16 gru 2013 (23:33)

ciekawe opinie na naszezdrowie.pl