MamBiznes.pl

Ma pomysł, jak zarobić na szkoleniach w internecie

Pobieranie danych ...

Tak naprawdę dopiero zaczynamy biznes w sieci więc sami się jeszcze uczymy. Ważne żeby być elastycznym, czasem założenia projektu trzeba lekko przemodelować, by podążać w trendach – mówi Łukasz Banaś pomysłodawca platformy Invmind.com.

Co to jest InvMind?

Invmind jest platformą e-learningową, umożliwiającą prowadzenie lekcji, kursów i wykładów online. Pozwala użytkownikom na samodzielne wybieranie oraz tworzenie preferowanego formatu dostarczania wiedzy i tempa jej przekazywania. Twórcy Invmind chcą, aby e-learning wkroczył do systemu szkleniowego w firmach. 

Skąd pomysł na taki projekt?

Praca w różnych firmach i styczność z klientami tak naprawdę podsunęła myśl na stworzenie systemu do  przeprowadzania szkoleń. Firmy które posiadają dużo ilość pracowników lub gdzie występuje duża rotacja pracowników to największa bolączką jest zebrać pracowników w jednym miejscu i jednym czasie. Szkolenia on-line eliminują taki problem. 

Dla kogo jest Invmind?

Invmind skierowany jest przede wszytskim do:

– Młodzieży szkolnej i nauczycieli

Dzięki wykorzystaniu globalnej sieci uczeń ma dostęp do wszelkich zasobów informacji. Niestety, nie zawsze wie, jak efektywnie z nich korzystać. Dzięki platformie e-learningowej Invmind, szkoły mogą ułatwić swoim uczniom dostarczanie wiedzy, którą akurat w danym czasie potrzebują. 

– Studentów i wykładowców

Polskie uczelnie często wykorzystują platformy internetowe w celu usprawnienia komunikacji pomiędzy wykładowcami i studentami. Trudno nie zauważyć jednak, że jest to tylko przedsmak rewolucji edukacyjnej w szkołach wyższych. Najważniejszymi zaletami e-learningu dla uczelni jest oszczędność czasu i pieniędzy, podniesienie jakości i efektywności edukacji, czy zwiększenie liczby studentów, dzięki „studiom na odległość”. 

– Firm

Naszym głównym targetem są przede wszystkim firmy. W czasach, gdy obserwujemy nieustanną walkę o klienta, ogromną konkurencję i dynamicznie rozwijający się rynek, firmy muszą nieustannie szkolić siebie i swoich pracowników w celu podniesienia kwalifikacji. Zdaniem 88% pracodawców organizacja szkoleń należy do kategorii kosztów, a nie inwestycji. Szansą na zmianę takiego podejścia może być nowoczesny e-learning, z wykorzystaniem którego pracodawca oszczędzi czas i pieniądze zyskując dobrze wyszkolonego pracownika.  

Platform e-learningowych nie brakuje. Jak chcesz przekonać użytkowników do korzystania właśnie z Waszego projektu?

Głównie prostotą użytkowania, konkurencyjne platformy mają bardzo skomplikowany system dodawana szkoleń. My postawiliśmy na prostotę … Dodatkowo w przyszłości chcemy wprowadzić możliwość sprzedawania szkoleń przez naszych użytkowników.

Który z zagranicznych projektów jest Twoim głównym punktem odniesienia?

Naszym największym konkurentem jest darmowy system Moodle. Nasza przewaga nad nim to SaaS, brak budowy własnej infrastruktury pod instalację systemu Moodle i prostota użytkowania.

Na czym platforma ma zarabiać?

Głównym dochodem platformy będzie sprzedaż kont abonamentowych dla firm i instytucji. System posiada trzy rodzaje kont: 

– pierwsze darmowe dostepne dla wszystkich ale z ograniczonymi możliwościami, 
– drugie to konto STANDARD umożliwiające tworzenie szkoleń, prezentacji, testów oraz budowanie własnej grupy pracowników / uczestników, 
– trzeci rodzaj konta to konto PREMIUM, które jest rozbudowaniem konta STANDARD o takie funkcjonalności jak statystyki użytkowników, statystyki efektywności szkoleń, raporty

Jakimi metodami chcesz dotrzeć do użytkowników? Jakie macie pomysły na promocję?

Aktualnie promujemy się głównie w internecie modelem martketingu 360 stopni, czyli portale, AdWords oraz social media. Jeszcze w tym roku chcemy wziąć udział w najważniejszych spotkaniach i konferencjach startup’owych i edukacyjnych. 

W najbliższej przyszłości chcemy też wypromować naszą maskotkę, która powstała w trakcie budowania systemu i chcemy żeby mocno kojarzyła się z naszą aplikacją.

Czy możecie się już pochwalić pierwszymi wynikami projektu?  Czy macie już pierwszych zainteresowanych?

Zainteresowanie jest duże. Na rynku polskim szkolenia on-line to stosunkowo świeży temat najbardziej chyba popularny wśród uczelni i studentów, firmy powoli też zaczynają się przekonywać do tego typu rozwiązań szczególnie gdy menadżer widzi jakie może poczynić oszczędności w czasie i kosztach działalności. Aktualnie na rynku polskim mamy klienta z rozproszoną siecią sprzedaży na terenie całego kraju z kilkuset aktywnymi użytkownikami. Rynek zachodnioeuropejski jest dla nas trochę trudniejszy do zdobycia. Najpierw trzeba zbudować zaufanie marki i wskazać dlaczego nasz system jest bardziej przyjaznyte, które na Zachodzie już funkcjonują. 

Co mógłbyś poradzić osobom, które myślą o biznesie w sieci. Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę?

Tak naprawdę dopiero zaczynamy biznes w sieci więc sami się jeszcze uczymy. Ważne żeby być elastycznym, czasem założenia projektu trzeba lekko przemodelować, by podążać w trendach.

Dziękuję za rozmowę

Pobieranie danych ...