Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up za e-dotację: JaJunior.pl

Z ogólną oceną działania 8.1 muszę się wstrzymać jeszcze kilka miesięcy. Dopiero w czerwcu 2014 zakończymy dwuletni okres realizacji projektu i będę mógł ten okres podsumować i ocenić. Na tą chwilę nie mam większych zastrzeżeń do działania 8.1, bez tego wsparcia byłoby zdecydowanie trudniej budować e-usługę – mówi Michał Tomczak, który pozyskał e-dotację na projekt JaJunior.pl.

Czym jest serwis JaJunior.pl?

JaJunior.pl to gama usług skierowana do przedszkoli i rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola. Przedszkole samo wybiera, z których funkcjonalności chce korzystać. Witryna umożliwia automatyczne rozliczanie czasu pobytu dzieci w przedszkolu.  Dzięki zastosowaniu specjalnych kart, system wyliczy i zaprezentuje dane dotyczące opłat za pobyt dzieci w przedszkolu, posiłki oraz zajęcia dodatkowe. Strona udostępnia także podgląd na żywo tego co dzieje się w przedszkolu, nie tylko na stronie WWW, ale również w smartfonie rodzica. Dostęp do wszystkich funkcjonalności, które tworzą JaJunior.pl, jest zawsze do dyspozycji i pod ręką. Wystarczy smartfon i pobrana aplikacja dzięki której rodzic będzie zawsze blisko swojego dziecka i swojego przedszkola.

W jakich okolicznościach zrodziła się idea uruchomienia projektu?

Do stworzenia JaJunior.pl popchnęły mnie własne doświadczenia pierwszych miesięcy pobytu mojego dziecka w przedszkolu. Była to nowa placówka, niestety w tym okresie niezbyt dobrze zarządzana. Ciągłe niejasności i błędy w rozliczeniach oraz brak dobrej komunikacji pomiędzy przedszkolem a rodzicem i niepewność, czy aby na pewno to odpowiednie miejsce dla syna, nasunęły ten pomysł. JaJunior.pl z gamą swoich usług zapewnia łatwiejsze zarządzanie przedszkolem i jednocześnie daje rodzicom większe poczucie bezpieczeństwa ich dzieci dzięki zapewnieniu dobrej komunikacji z placówką.

Najlepszy nawet pomysł, aby przetrwać musi generować przychody? Na czym zarabia Jajunior.pl?

Głównym źródłem naszych dochodów jest abonament. Chcemy także zarabiać na reklamie.

Otrzymaliście finansowe wsparcie w ramach działania 8.1 POIG. Dlaczego zdecydowaliście się złożyć wniosek o e-dotację? 

Pozyskanie e-dotacji dla JaJunior.pl daje nam zdecydowanie większą swobodę działania, przede wszystkim dzięki niezależności, która byłaby mniejsza w przypadku uzyskania kapitału od inwestora. 

Jaką kwotę e-dotacji pozyskaliście?

489 tys. zł. 

Przeczytaj poradnik na temat zmian w umowie o e-dotację

Jak w Waszym przypadku wyglądała procedura pozyskania środków z PARP? Czy wniosek wypełnialiście własnymi siłami?

Od samego początku byliśmy (i jesteśmy nadal) przekonani, że skorzystanie z firmy doradczej jest najlepszym rozwiązaniem. W naszym przypadku procedura pozyskania dotacji była dość prosta. Na pierwszym spotkaniu u doradcy przedstawiliśmy pomysł, na drugim spotkaniu dopracowane zostały szczegóły wniosku. Po koniecznych formalnościach związanych ze złożeniem wniosku pozostało nam tylko oczekiwać z nadzieją na pozytywną ocenę.

Jakie wydatki zostały pokryte z e-dotacji?

Około 60% środków z dofinansowania przeznaczamy na analizy przygotowawcze, badania rynku oraz promocję e-usługi.  Około 30% środków pochłonęło stworzenie oprogramowania, a 10% pozyskanej kwoty przeznaczyliśmy na pozostałe koszty związane z prowadzeniem przedsięwzięcia np. koszty księgowości i inne opłaty. 

Czy możecie już coś powiedzieć na temat procedury weryfikacji przez PARP stanu realizacji prac założonych we wniosku? Czy ten proces bardzo Wam doskwiera?

Jesteśmy na półmetku realizacji prac założonych we wniosku. Decydując się na e-dotację, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że naszym obowiązkiem jest poddawanie się weryfikacji zgodności projektu z założeniami we wniosku. Weryfikacja jest drobiazgowa, ale dzięki wsparciu firmy doradczej nie możemy powiedzieć, że proces weryfikacji jest uciążliwy.

Ile osób pracuje obecnie nad rozwojem projektu?

W początkowej fazie nad projektem czuwały 2 osoby, które koordynowały prace zlecane zewnętrznym firmom. Obecnie tworzymy pięcioosobowy zespół. Od września nasz zespół powiększy się o nowych pracowników, którzy będą nadzorować pracę w poszczególnych regionach kraju. 

Od momentu, kiedy Wasz wniosek znalazł się na liście projektów, które otrzymają dotację, minęło już trochę czasu. Czy macie jakieś spostrzeżenia dotyczące działania 8.1? Czy coś wymaga zmiany, poprawy? 

Z ogólną oceną muszę się wstrzymać jeszcze kilka miesięcy. Dopiero w czerwcu 2014 zakończymy dwuletni okres realizacji projektu i będę mógł ten okres podsumować i ocenić. Na tą chwilę nie mam większych zastrzeżeń do działania 8.1, bez tego wsparcia byłoby zdecydowanie trudniej budować e-usługę. 

– Zarabia sprzedając kursy w internecie

– Zarabia handlując śmieciami w sieci

– Polski start-up podbije czeski rynek?

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
emilia 22 lis 2013 (21:43)

ja bez problemu weszłam na stronę, też mam najnowszy avast