Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Stworzył Kantor77.pl i chce wygrać z konkurencją

Najważniejsze jest, aby oszacować budżet, który chcemy przeznaczyć na rozwój naszego biznesu. Najlepiej zostawmy sobie odrobinę rezerwy, ponieważ często po drodze napotkamy pewne koszty, których mogliśmy zwyczajnie nie wziąć pod uwagę – mówi Marcin Lewicki, założyciel platformy Kantor77.pl.

Dlaczego zdecydował się Pan na uruchomienie e-kantoru? Skąd pomysł?

Zdecydowałem się na uruchomienie e-kantoru, ponieważ zainteresowanie kantorami internetowymi w ostatnich latach nieprzerwanie rośnie. Coraz więcej transakcji walutowych dokonywanych jest przez Internet, co otwiera szanse dla nowopowstających podmiotów.

Systematyczny wzrost ma miejsce od wejścia Polski do UE, a od ostatnich czterech lat dzieje się to w jeszcze bardziej przyspieszonym tempie. Jest to wynik wsparcia dotacyjnego UE oraz coraz większej odwagi naszych przedsiębiorców w dążeniu do nawiązywania zagranicznych kontaktów, co z kolei skutkuje wzmożoną wymianą walut. Faktem jest, że obrót spekulacyjny nadal góruje nad każdym innym, a udostępnienie klientom detalicznym platform spekulacyjnych jeszcze ten efekt potęguje. Aktualnie znajdujemy się blisko szczytu hossy polskiej gospodarki eksportowo-importowej, a więc hossa kantorów internetowych również zbliża się wielkimi krokami.

Jakie mają Państwo doświadczenie w branży finansowej? Skąd know-how?

Nasze know-how bierze się przede wszystkim z doświadczenia, które miałem okazję zdobyć pracując przez ostatnie kilka lat przy różnorodnych projektach. Ludzie stojący za Kantor77.pl mają nie tylko wykształcenie, ale i praktykę, kształtowaną przy przedsięwzięciach biznesowych zarówno w Polsce, jak i za granicą. 

Czym zajmował się Pan zanim stworzył e-kantor? Czy działał Pan w internecie?

Wykształcenie zdobywałem na kierunku Finance na Univeristy of Cambridge MA, oraz na kierunku Accounting & Financial Management na University of Sheffield BA.

Później pracowałem jako Assistant Finance Manager dla Halcrow Consulting Group Nottingham, przy konsultacji biznesowej dla 7 rejonu autostrad w Wielkiej Brytanii, programie naprawczym współpracy celowej (A-one) Halcrow, Costain&Colas. Doświadczenie zdobywałem także w Goldman Sachs International London jako analityk, salestrader a później trader przy obligacjach, kontraktach forward i analizie finansowej. 

Obecnie zajmuje się platformą Kantor77.pl, ale przy okazji jestem także management konsultantem kilku polskich i brytyjskich firm z sektora MŚP oraz doradcą i członkiem zarządu trzech spółek sektora OPC w Polsce.

Ile kapitału wymagało stworzenie platformy? Skąd pochodziły środki na ten biznes?

Stworzenie samej platformy to relatywnie niewielki koszt mieszczący się w granicach 150 tys zł. Przez platformę rozumiemy tu podstawy technologiczne, a pomijamy konieczne podstawy procesowe i zaplecze operacyjne. Te „dodatki” to minimum drugie tyle plus oczywiście kapitał na wymianę walut. Spółka posiada trzech wspólników. Wszyscy odnieśli sukcesy biznesowe w przeszłości, co pozwoliło na otwarcie i rozwój firmy z własnych środków, bez zaciągania jakichkolwiek zobowiązań.

Proszę powiedzieć coś o warunkach jakie musi spełnić osoba, która chce uruchomić własny e-kantor.

Jeśli chodzi o formalności, tak samo jak w przypadku stacjonarnych kantorów, właściciel e-kantoru musi zadbać o potwierdzenie transakcji. Aby było ważne, według polskich przepisów obowiązkowe jest umieszczenie na nim pieczęci. Tego warunku nie może zastąpić nawet e-podpis. Warte zwrócenia uwagi jest to, iż kantor internetowy obowiązują dokładnie takie same kryteria jak kantor tradycyjny, np. posiadanie zaktualizowanego albumu znaków pieniężnych wydawanych przez NBP.

Na rynku istnieje kilka mocnych marek jak Walutomat.pl czy Cinkciarz.pl. Czym chcą Państwo przekonać użytkowników i wygrać z konkurencją?

Platforma ma przede wszystkim przejrzystą stronę internetową, a także zapewnia możliwość proaktywnego kontaktu pomiędzy klientem a kantorem. Dla przykładu, podany na stronie www numer telefonu do konsultanta, który pomoże wymienić walutę i odpowie na wszystkie pytania w sposób zrozumiały i profesjonalny, to wciąż rzadka praktyka. Nasi konsultanci są przeszkoleni, a ich zadaniem jest nie tylko pomoc, ale także umożliwienie dokonania transakcji przez telefon, np. w sytuacji kiedy kurs danej waluty nagle wzrósł i szybko chcemy ją wymienić, a stoimy właśnie w korku.

Jesteśmy także w trakcie projektowania profesjonalnej platformy transakcyjno-tradingowej. Nowa, lepiej zabezpieczona nawet od bankowych platforma Kantor77.pl będzie szybsza, dokładniejsza a co najważniejsze tańsza od tradycyjnych form kantorów internetowych. Planujemy zaprezentować ją jeszcze w tym roku. 

Jakie cele stawiacie sobie Państwo w krótkim i długim terminie?

Już niedługo staniemy się konkurencją dla największych firm transakcyjnych Europy takich jak paypal.com czy transferwise.com. Żaden nasz rodzimy konkurent nie jest w stanie na chwilę obecną tego dokonać. Oprócz wspomnianej już platformy chcemy i już wkrótce dołączymy do grona liderów na polskim rynku. Planujemy ciągłą dywersyfikację i ulepszanie naszej oferty dla klientów zarówno indywidualnych, jak i biznesowych.

Mamy w zanadrzu kilka pomysłów, chcemy też bardziej zaangażować się w działalność wspierającą, która będzie komplementarna dla całokształtu naszego biznesu. Zamierzamy aktywnie utrzymywać kontakt z klientami, mediami i pozostałymi grupami interesów, wzmocnić naszą rozpoznawalność i zdobyć zaufanie kolejnych grup, które w dłuższej perspektywie przełoży się na rozwój marki Kantor77.pl. 

Proszę podpowiedzieć coś osobom, które myślą o własnym biznesie w sieci. Na co powinny zwrócić szczególną uwagę?

Przede wszystkim na samym początku trzeba zacząć od dokładnego zbadania rynku. Istotne jest także sprawdzenie jak radzi sobie w upatrzonym przez nas sektorze nasza konkurencja. Dzięki temu będziemy mogli wypracować sobie przewagę i przemyśleć unikalne aspekty, którymi będzie wyróżniał się nasz biznes.  Należy zdefiniowaćdla kogo i jak chcemy działać  i dokładnie zaplanować naszą strategię rozwoju. Nawet najlepszy pomysł może nie wypalić, jeśli popełnimy podstawowe błędy. 

Najważniejsze jest, aby oszacować budżet, który chcemy przeznaczyć na rozwój naszego biznesu. Najlepiej zostawmy sobie odrobinę rezerwy, ponieważ często po drodze napotkamy pewne koszty, których mogliśmy zwyczajnie nie wziąć pod uwagę! Proszę mi wierzyć, zdarza się to nawet najlepszym, wiec początkujący tym bardziej powinien takie założenie przyjąć.

– Tak się robi e-biznes: Gametrade.pl

– Tak się robi e-biznes: Goldenline.pl

– Tak się robi e-biznes: Filmweb.pl

Dziękuję za rozmowę

Rozmawiał Grzegorz Marynowicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
TomaszP 23 lip 2018 (07:51)

Ciekawa opcja. Moim zdaniem każdy nowy [url=http://www.gieldawalut.com/]kantor online[/url], to większa konkurencja na tym rynku, a więc lepsza oferta dla klientów. A ten rynek u nas dopiero się rozwija, więc jest tu miejsce dla jeszcze wielu dobrych kantorów. A czy kantor jest dobry, zweryfikuje czas i klienci.