Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Ogromne inwestycje Zuckerberga w metawersum trwają. Reality Labs od Meta z kolejną stratą operacyjną

Reality Labs

Jednostka Reality Labs firmy Meta odnotowała w drugim kwartale roku stratę operacyjną w wysokości 4,48 mld dolarów. To efekt realizacji ambitnych planów rozwojowych.

Reality Labs to wydzielona część firmy Meta. Jej zadaniem jest rozwój technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Jej wielkim entuzjastą jest CEO przedsiębiorstwa, Mark Zuckerberg. Jego zdaniem będzie ona stanowić podstawę komputerów osobistych i urządzeń nowej ery. Ogromne inwestycje w metawersum mają dać firmie pozycję lidera przyszłego technologicznego świata.

Warto przeczytać: Nowa strategia Meta. Chce ożywić Metaverse dzięki AI

Kosztowny rozwój metawersum

Od początku swojego istnienia, czyli roku 2020, Reality Labs wygenerowała łączną stratę w wysokości 50 mld dolarów. Miniony kwartał roku również zakończył się stratą. Jej wartość wyniosła 4,48 mld dolarów. Konsekwentnie realizowaną strategię chwalił niedawno w wywiadzie z MamBiznes Paweł Sobik, prezes Spectral Games.

„[…] Niektórzy uważają, że jest to „przepalanie pieniędzy”, jednak po dokładnej analizie jej finansowych raportów kwartalnych można dostrzec, że działalność na rynku VR powoli wychodzi na niewielki plus, a także, iż Meta inwestuje olbrzymie kwoty w badania i rozwój. Myślę, że za parę lat Meta zaprezentuje sprzęt, który spełni wszystkie oczekiwania graczy, a przede wszystkim zapewni znakomity hardware” – tłumaczył.

Przychody Reality Labs rosną

Jego słowa potwierdzają informacje dotyczące przychodów Reality Labs. Te pochodzą głównie ze sprzedaży zestawów Meta Quest i inteligentnych okularów Ray-Ban Meta. W drugim kwartale roku wyniosły one 353 mln dolarów. Oznacza to roczny wzrost na poziomie 28%. Co więcej, analitycy spodziewali się wygenerowania w tym okresie nieco wyższej straty.

Choć konkurencyjne projekty takie jak Apple Vision Pro również rozszerzają zasięg działania, to wszystko wskazuje na to, że kosztowne inwestycje Marka Zuckerberga powoli zaczynają przynosić zakładane rezultaty.

Warto przeczytać: Wirtualna rzeczywistość od Apple rozszerza zasięg działania. Debiutuje na kolejnych rynkach

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.