Przedmiotem działań firmy są zaawansowane systemy ADAS (z ang.Advanced Driver Assistance System). To rodzaj technologii, której zadaniem jest wsparcie kierowców w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu. Ich istotą jest możliwość automatycznego hamowania w przypadku wykrycia zagrożenia.
Zaawansowanie tych, które produkuje spółka AutonomyNow polega na wykorzystaniu w nich algorytmów AI. Te nie tylko automatycznie wykrywają pieszych i rowerzystów wokół pojazdu. Potrafią także monitorować aktualne limity prędkości, a także na bieżąco sprawdzać poziom senności i rozproszenia uwagi kierowcy.
Warto przeczytać: Sukces polskiej spółki Medicalgorithmics. Jej rozwiązanie wykrywa arytmię serca skuteczniej od specjalistów
Imponujący rozwój AutonomyNow
AutonomyNow został stworzony przez doświadczonych menadżerów. Michał Wendeker to ekspert w zakresie projektowania zaawansowanych technologii przy pomocy inżynierii systemów. Na swoim koncie ma już pięć kompleksowych wdrożeń innowacyjnych produktów dla branży Automotive. Konrad Kostrzewa jest ekspertem z obszaru uczenia maszynowego i wizji komputerowej.
Projekt wystartował 4 lata temu jako akcelerator Politechniki Warszawskiej. Obecnie jest już prężnie funkcjonującą spółką z własnym centrum B+R oraz zakładem produkcji w Lublinie. Potencjał tworzonego rozwiązania potwierdza fakt, że bez dużego rozgłosu udało się zawrzeć kontrakty na imponującą kwotę 2,9 mln euro.
„Do tej pory staraliśmy się nie mówić szerzej o osiągnięciach spółki. Naszym podstawowym celem było dopracowanie i weryfikacja tworzonego przez nas rozwiązania pod kątem standardów bezpieczeństwa i norm homologacyjnych oraz udane wdrożenie technologii na rynek. Na tę chwilę mamy zakontraktowane zamówienia o wartości przekraczającej €2.9 miliona, przychody spółki rosną w tempie ponad 4.000% rocznie” – mówi Michał Wendeker, CEO i Chief Innovation Officer w AutonomyNow.
Automatyzacja różnych rodzajów pojazdów
Oprócz realizacji zawartych kontraktów prace spółki koncentrują się również nad kolejną generacją Systemów AI Driver. Mają one umożliwiać autonomiczne sterowanie pojazdem pod nadzorem kierowcy. Plany firmy nie kończą się jednak na rozwoju obecnych produktów. Przeciwnie, w przyszłości chce ona rozwinąć autorską technologię automatyzacji pojazdów wojskowych.
„Myślimy o rozwoju technologii w formacie Dual Use, od razu zakładając możliwości zastosowania w projektach cywilnych i militarnych. Dzięki naszej technologii planujemy zwiększyć bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania pojazdów, a docelowo rozwijamy aplikacje umożliwiające pełną automatyzację w określonych warunkach” – podsumowuje Michał Wendeker.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)