Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Innowacja od L’Oreal. Pracuje nad biodrukiem skóry, który może odczuwać

L'Oreal

Podczas konferencji Viva Technology w Paryżu firma L’Oreal zaprezentowała technologię drukowania ludzkiej skóry w 3D. Rozwiązanie stosowane wcześniej w testowaniu kosmetyków, dzięki AI ma szansę zyskać nową funkcjonalność.

Jak donosi CNBC, francuski gigant kosmetyczny L’Oreal pracuje nad nową wersją syntetycznie wytworzonej skóry. Ma ona umożliwiać odczuwanie tożsame z prawdziwą skórą. Dzięki temu firma zyska dokładniejszy materiał dotyczący reakcji skóry na testowane produkty.

Obecnie syntetyczna skóra jest już na stałe używana przez koncern w procesie testowania nowych kosmetyków do makijażu. Dzięki temu w tym procesie nie biorą już udziału zwierzęta. Firma twierdzi, że zaprzestała testowania na zwierzętach już w 1989 roku.

Warto przeczytać: Proacta uruchomi autorską platformę medyczną. Pacjenci otrzymają wsparcie w analizie wyników badań

Skóra wyposażona w AI

Obecnie stosowana technologia sprawia, że L’Oreal ma możliwość druku ludzkiej skóry, która oddaje w prawdziwy sposób jej różnorodność. Jako jej przykłady podaje możliwość odwzorowania takich schorzeń jak trądzik czy egzema. Może także zaprojektować ją indywidualnie pod kątem zdolności do opalania się, czy gojenia po urazach.

To jednak nie koniec działań prowadzonych przez koncern. Według informacji udzielonych CNBC współpracuje on ściśle ze startupami i instytucjami badawczymi, by dalej rozwijać tę technologię. Docelowo syntetycznie wytworzona skóra ma być zdolna do odczuwania na wzór prawdziwej ludzkiej odpowiedniczki. Pomoże w tym AI.

„Będziemy mieli taki pomysł, w którym czujniki pozwolą nam nie tylko na testowanie na zrekonstruowanej skórze, ale także na uzyskanieinformacji zwrotnej w rzeczywistości sensorycznej, która dzieje się podczas nakładania produktów i tak dalej, abyśmy mogli ocenić nie tylko skuteczność, ale także wrażenia zmysłowe” – mówi CNBC Guive Balooch, szef inkubatora technologicznego L’Oreal.

Jeśli współpraca podmiotów zakończy się sukcesem, to branżę kosmetyczną czeka prawdziwa rewolucja. Z korzyścią nie tylko dla ludzi, ale również i zwierząt.

Warto przeczytać: BioResearch Pharma przed ważnym krokiem. Spółka planuje IPO

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.