Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Miya Cosmetics zmienia właściciela. Nabywcą jest Grupa Bielenda wspierana przez inwestora

Miya Cosmetics

Miya Cosmetics zmienia właściciela. Dotychczasowy, czyli TDJ sprzedał swoje udziały w Kanani Europe grupie Bielenda. Do finalizacji transakcji dojdzie po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

TDJ to rodzinna firma inwestycyjna, która od 2021 roku jest właścicielem spółki Kanani Europe. Ta z kolei jest twórcą marki Miya Cosmetics, obecnej na polskim rynku kosmetycznym od 2016 roku. Sukcesywnie rozbudowując swoją pozycję rynkową, oferuje obecnie szeroką gamę produktów do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. W portfolio ma także kosmetyki do makijażu. 

Skuteczne zwiększenie rozpoznawalności marki

Od momentu przejęcia Miya Cosmetics, TDJ pracował nad poszerzeniem oferty produktowej. Zwiększenie rozpoznawalności planowano osiągnąć między innymi poprzez wejście do nowych kanałów sprzedaży.

„Od 2021 roku pracowaliśmy nad umacnianiem pozycji rynkowej firmy we współpracy z jedną z najbardziej doświadczonych osób w polskiej branży beauty – Leszkiem Kłosińskim, który zaangażował się w spółkę także kapitałowo. Dzięki zaangażowaniu zespołu Kanani Europe oraz wewnętrznych ekspertów TDJ Business Excellence, odnieśliśmy sukces w organicznym rozwoju biznesu, poszerzając ofertę i rozwijając sprzedaż w nowych dla marki kategoriach. Portfolio produktów Miya zwiększyło się dwukrotnie w porównaniu do 2021 r., a przychody spółki w ciągu 2 lat wzrosły o 70% – i mają potencjał do dalszego wzrostu” – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu TDJ.

Potencjał marki szybko dostrzegła konkurencja. Najbardziej zainteresowana posiadaniem jej w swoim portfolio była Grupa Bielenda. Dzięki wsparciu inwestora Innova Capital finalizuje właśnie przejęcie Kanani Europe wraz z marką Miya Cosmetics.

„Dzięki dołączeniu komplementarnej marki kosmetycznej do portfolio Bielenda realizujemy przyjętą strategię i umacniamy pozycję firmy w Polsce w różnych kategoriach produktowych. Miya Cosmetics jako marka od lat dynamicznie rozwija się na polskim rynku, a naszym celem jest kontynuacja tego wzrostu oraz zapewnienie marce dodatkowych możliwości rozwoju, zarówno poprzez inwestycje w R&D, jak i wykorzystanie potencjału synergii w ramach Grupy w wybranych obszarach” – komentuje Senior Partner Innova Capital, Leszek Muzyczyszyn.

Miya Cosmetics

Źródło: Miya Cosmetics

Miya Cosmetics będzie kolejną z licznych marek, których właścicielem jest Grupa Bielenda. Obecnie należą do nich między innymi Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab.

Jednym z warunków transakcji jest reinwestycja TDJ w Grupę Bielenda. Firma inwestycyjna stanie się więc partnerem biznesowym spółki oraz funduszu Innova Capital. Do finalizacji transakcji dojdzie po uzyskaniu zgody UOKiK.

Źródło grafiki: TDJ/X

Warto przeczytać: „Dążę do tego, aby Hollywood Hair było marką globalną” – rozmowa z Klaudią Duszyńską, założycielką sieci salonów przedłużania włosów

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.