Odważne spojrzenie w kierunku rynku optycznego w Polsce. Eyerim chce być na nim bardziej widoczna

Informacje o autorze

07 sierpnia 2024
Udostępnij:

Jedna z najszybciej rozwijających się firm branży optycznej w Europie swoją dalszą ekspansję rozpoczyna od Polski. Firma Eyerim planuje zwiększyć inwestycje na polskim rynku.

Eyerim

Eyerim to firma wywodząca się ze Słowacji. Obecnie jest jednym z liderów branży salonów optycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej motywem działania jest transparentność i wprowadzanie do branży nowych technologii, co ma sprawić, że proces zakupu okularów jest szybki, intuicyjny i przyjemny.

Firma funkcjonuje obecnie na ośmiu rynkach regionu: w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Oprócz tego obecna jest również w państwach nordyckich: Danii, Finlandii, Holandii oraz Szwecji. Obecnie planuje dalszą ekspansję, którą chce zacząć od polskiego rynku.

„Chcemy pokazać, że okulary korekcyjne można kupować w inny niż tradycyjny sposób — łatwiej, szybciej i taniej. Wierzymy, że polscy konsumenci są gotowi na tę zmianę — lubią technologie, ułatwiające im życie, a także chętnie kupują online i ufają tej formie. Potwierdzają to też nasze dane — już teraz sprzedaż okularów korekcyjnych stanowi największą część przychodów Eyerim z polskiego rynku. Co więcej – obecnie Polska jest jednym z naszych trzech najbardziej dochodowych krajów. Wzmocnienie naszej obecności nad Wisłą, największym rynku, na którym działamy, jest dla nas ważnym krokiem biznesowym i trampoliną do dalszego rozwoju. Realizacja zaplanowanych działań ma nam przynieść w krótkim czasie ok. 100-proc. wzrost sprzedaży na polskim rynku” – mówi Martin Zahuranec, współzałożyciel i co-CEO w Eyerim.

Warto przeczytać: Litewski startup Biomatter rozwinie system projektowania białek. Pozyskał dodatkowe środki na rozwój

Ekspansja Eyerim

W ofercie firmy znajdują się okulary korekcyjne z soczewkami wszelkiego rodzaju. Oprócz ponad 100 marek zewnętrznych sprzedaje także produkty pod dwoma własnymi: OiO by Eyerim i Kohe by Eyerim. Internetowy zakup ułatwiają wirtualne przymierzalnie, z których można skorzystać za pośrednictwem komputera lub telefonu. 

Firma pracuje jednak intensywnie nad zmianą dotychczasowych praktyk w branży. W tym celu w zeszłym roku otworzyła w Bratysławie swój pierwszy showroom. Każdy może w nim bezpłatnie zbadać wzrok, nie jest do tego konieczny nawet zakup produktów. Jeden z tego typu sklepów Eyerim planuje otworzyć w Warszawie. To jednak tylko początek planowanej ekspansji.

„Naszą ambicją jest stać się pierwszym wyborem konsumentów, szukających okularów lub soczewek kontaktowych na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni i mamy solidne podstawy, by tak się stało. Działamy według określonego planu, ale też słuchamy potrzeb naszych klientów. Łącząc oba te podejścia postawiliśmy na omnichannelowy sposób sprzedaży. Cała nasza oferta jest dostępna online, jednak chcąc dać konsumentom możliwość bezpłatnego zbadania wzroku, a także fizycznego przymierzenia okularów postanowiliśmy otworzyć showroom w każdym kraju, w którym prowadzimy swoją działalność. Łącznie w ciągu najbliższych 3 lat będzie to 30 punktów — najpierw w stolicach, a później w największych miastach danego państwa. Pierwszy powstał w Bratysławie w kwietniu 2023 r. – od pierwszego dnia przynosi zyski, a kalendarz wizyt na badania wzroku jest cały czas zapełniony. Kolejny otworzyliśmy w sierpniu br. w Pradze, a w 2025 r. pojawimy się w Warszawie” – podsumowuje Martin Zahuranec.

Warto przeczytać: Nowa inwestycja OTB Ventures. Innowacyjna platforma Timeseer.AI w portfolio funduszu

Polecamy

Więcej w tym dziale: