Sztuczna inteligencja to mocny punkt sektora MŚP. Radzi sobie lepiej z AI niż duże firmy
Małe i średnie firmy są w dużo większym stopniu przekonane do korzystania z AI niż duże przedsiębiorstwa. Tak wynika z najnowszego badania Salesforce.
Ankietę przeprowadzono wśród 600 przedstawicieli środowiska IT. Aż 95% spośród specjalistów IT pracujących w sektorze MŚP deklaruje, że czuje się pewnie w wykorzystywaniu w swojej pracy generatywnej sztucznej inteligencji. Co więcej, widzą oni w AI szansę na wygenerowanie wzrostu przychodów firmy.
Warto przeczytać: Francuski startup AI otrzymał 35 mln dolarów. UiPath inwestuje w Holistic
Sztuczna inteligencja sprawdza się w mniejszych firmach
Wyniki badania pokazują, że rola sztucznej inteligencji zależy od wielkości firmy. W przypadku sektora MŚP umożliwia zdobycie lepszego wglądu w biznes. To znacząco może poprawić przychody firmy. Duże przedsiębiorstwa przeważnie wykorzystują AI do automatyzacji rutynowych zadań. Pomaga to w zwiększeniu wydajności pracy. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa sztuczna inteligencja jest w nim w stanie zapewnić poprawę jakości obsługi klienta.
Wdrożenie AI wyzwaniem w dużych firmach
Problemy przy wdrożeniu sztucznej inteligencji aż pięciokrotnie częściej pojawiają się w dużych firmach. Do ich najczęstszych rodzajów należą równoważenie szybkości, wartości biznesowej i bezpieczeństwa. Specjalistów IT w dużych firmach martwi również szczególnie to, czy infrastruktura bezpieczeństwa i zarządzania danymi jest gotowa do wprowadzenia innowacji. Dzięki temu niewątpliwie AI staje się narzędziem przewagi MŚP nad ich większą konkurencją.
„Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse małych i średnich firm. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, która przejmuje większość powtarzalnych, a czasem żmudnych zadań w ramach w pełni połączonego pakietu produktów, zespoły MŚP nagle mają więcej czasu na bardziej strategiczną i wartościową pracę, taką jak nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami i partnerami. W rezultacie mogą działać równie szybko – lub szybciej – niż większe firmy, jednocześnie znacznie poprawiając jakość obsługi klienta” – komentuje Kristopher Billmaier, dyrektor generalny Salesforce Starter Suite.
Warto przeczytać: Elastyczne formy współpracy są coraz popularniejsze. Korzysta z nich większość firm w Polsce
-
„Musimy inwestować więcej, aby nie zostać skansenem Europy” – Adam Radzki, anioł biznesu
-
„BeeSpeaker jest aplikacją dostępną globalnie, mamy płacących użytkowników z 68 państw na świecie” – Bartosz Pieślak, współzałożyciel startupu
-
Praca na etacie i działalność gospodarcza, czyli jak efektywnie połączyć etat z własnym biznesem?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Branża, która nie umrze. Grupa Klepsydra konsoliduje sektor usług pogrzebowych w Polsce
-
Wynalazek polskiej fizyczki doceniony. Olga Malinkiewicz powalczy o nagrodę European Inventor Award 2024
-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne