Główny Urząd Statystyczny podał, że połowa polskich przedsiębiorstw nie posiada własnej strony www. Sytuacja wygląda najgorzej wśród małych firm. Eksperci wskazują, że ciągle wiele z nich nie docenia stron internetowych – informuje w dzisiejszym wydaniu ”Dziennik Gazeta Prawna”.
”– Zaniedbywanie internetu to poważny błąd. W dzisiejszym świecie, jeżeli czegoś nie ma w sieci, to praktycznie nie istnieje, i to także biznesowo – oceniają eksperci. Choć ponad 90 procent tych firm ma dostęp do sieci, co szósta dokonuje zakupów i sprzedaży w sieci, a nawet korzysta z podpisu elektronicznego, to niestety – jak wynika z raportu GUS – wciąż powszechnym problemem jest niedocenianie budowania swojego wizerunku w Internecie” – czytamy w ”Dzienniku Gazecie Prawnej”.
”A im firmy mniejsze, tym ten wynik jest gorszy. I tak wśród tych największych, zatrudniających ponad 250 pracowników, stronę ma blisko 88 proc., wśród średnich, mających przynajmniej 50 pracowników – 79 proc., a wśród tych małych, zatrudniających od 10 do 50 osób, własne strony ma ledwie niewiele ponad połowa. – Jeszcze gorzej jest zapewne wśród mikroprzedsiębiorstw – mówi Michał Łebkowski, dyrektor generalny Centrum Nowej Technologii – agencji zajmującej się kreowaniem e-wizerunku firm” – czytamy dalej.
Wiele firm decyduje się na zawieszenie działalności gospodarczej. Niektóre z nich prowadzą strony internetowe, które opisują ich działalność, a przy okazji stają się ich dodatkowych źródłem dochodów poprzez umieszczone na nich reklamy. Co się dzieje z witryną, gdy firma zaprzestaje działalności? Czy może ona nadal istnieć? Resort Gospodarki stwierdza, że firma nie musi wycofywać swojej strony z Internetu. Tłumaczy to tym, że samo istnienie strony nie powoduje przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Art. 14a ust. 3 i 4 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2007 r. nr 155, poz. 1095) mówi, że w czasie zawieszenia, firma nie może wykonywać swojej statutowej działalności gospodarczej i osiągać z tego tytułu dochodów.
– Wszystko o prowadzeniu e-biznes w jednym miejscu
Więcej informacji na ten temat w dzisiejszym wydaniu ”Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Sylwii Czubkowskiej Pt. ”Tylko połowa polskich firm ma własną stronę www”.
Źródło: Przegląd prasy Bankier.pl