MamBiznes.pl

Bez e-podpisu ani rusz

Pobieranie danych ...
2009-07-17 PIT.pl

Niekwalifikowane podpisy tracą ważność w kontaktach z ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że od 21 lipca 2009 r. nie będą przyjmowane przesyłki dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej, podpisane przy użyciu niekwalifikowanych certyfikatów klucza publicznego dedykowanych ZUS.

Od tego dnia akceptowane będą wyłącznie przesyłki opatrzone wyłącznie bezpiecznym podpisem. Od najbliższego wtorku nie będą obsługiwane żadne certyfikaty wystawione za pośrednictwem Punktów Rejestracji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (w dedykowanej ZUS infrastrukturze klucza publicznego) oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne przekazane na dyskietkach i wykorzystywane przez płatników składek do podpisywania tworzonych w programie Płatnik przesyłek. Od 21 lipca 2009 r. wszystkie przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumenty elektroniczne należy podpisywać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Certyfikaty takie wraz z urządzeniem do składania podpisu należy nabyć bezpośrednio w kwalifikowanym centrum certyfikacji. Więcej informacji na ten temat na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: http://www.zus.pl/bezpiecznypodpis.  

Źródło: Przemysław Przybylski Rzecznik Prasowy ZUS

Pobieranie danych ...