MamBiznes.pl

Co z limitem na reklamę?

Pobieranie danych ...

Połowa kosztów mojej działalności to wydatki związane z wysłaniem ofert pocztą. Szacuję, że będę wydawał miesięcznie na znaczki pocztowe i koperty od 2 tys. do 4 tys. zł. Przed rozpoczęciem działalności byłem na krótkim kursie księgowości (rozliczam się sam na zasadach ogólnych), gdzie dowiedziałem się, że koszty takiej wysyłki należy wliczyć w koszty reklamy objęte mięsięcznym limitem wynoszącym 0,25% obrotu. Czy to oznacza, że skoro te 2 czy 4 tys. zł stanowić będą co najmniej 40% mojego obrotu, to będę zmuszony płacić podatek dochodowy od nie zarobionych w rzeczywistości pieniędzy?

Wszystko zależy jak dużą grupę klientów będzie Pan informował o swojej ofercie. Proszę zwróć uwagę na fakt, że nie ma limitu kosztów poczynionych na reklamę, jeżeli reklama ta jest reklamą publiczną, a zatem informującą szeroką rzeszę osób. Ograniczenie do wliczenia w koszty uzyskania przychodu 0,25 % obrotu dotyczą jedynie przypadków, kiedy reklamodawca zawęża się do ograniczonej grupy osób.

W jednym z swoich orzeczeń Pierwszy Urząd Skarbowy w Bydgoszczy (sygn. PD3.1-415-15/05) zaprezentował takie oto stanowisko: „Wydatki poniesione na wydrukowanie folderów i przesłaniu ich pocztą do przychodni, gdzie będą mogli zapoznać się z nimi potencjalni klienci firmy, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości, o ile foldery nie zawierają elementów wartościujących a jedynie ceny i adresy miejsc, w których można skorzystać z usług”. Z powyższego wynika zatem, że może Pan zaliczyć wydatki miesięczne sięgające 2-4 tys. zł, jeżeli dotyczyć to reklamy publicznej informującej szeroka grupę osób.

Podstawa prawna: Orzeczenie Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy; syg. PD3.1-415-15/05

Przemysław Gogojewicz

Pobieranie danych ...