MamBiznes.pl

Czym potwierdzić zakup aparatów telefonicznych?

Pobieranie danych ...

Prowadzę firmę ryczałtową (3%). Jakie dokumenty trzeba sporządzić przy zakupie aparatów telefonicznych do 1000 zł? Czy dowodem zakupu jest umowa kupna-sprzedaży, czy też trzeba wypełnić jeszcze dodatkowy dokument np. dowód wewnętrzny? Czy przy sprzedaży detalicznej wystarczy rachunek czy sam paragon fiskalny, czy też umowa kupna-sprzedaży?

Zarówno umowa kupna-sprzedaży, jak również dowód wewnętrzny może być dowodem zakupu towarów. Jeżeli pytający wystawia np. dowód wewnętrzny, wówczas dokonuje nie dla klienta, ale dla własnych potrzeb ewidencyjnych.

Pamiętać należy, że dowód wewnętrzny powinien zawierać nazwę sprzedanego towaru lub usługi, ilość, cenę jednostkową i wartość, a także datę sprzedaży i numer dowodu wewnętrznego. Księgowość w przypadku firm rozliczających się z fiskusem w formie ryczałtu ogranicza się w większości przypadków do prowadzenia ewidencji przychodów oraz wykazu środków trwałych i wartości niematerialnych. Podobnie dokonując sprzedaży detalicznej wystarczy, aby prowadzący firmę ryczałtową posiadał rachunek sprzedaży lub paragon fiskalny. Nie jest konieczne posiadanie umowy-kupna sprzedaży.

Podstawa prawna: Ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r nr 54, poz. 535 z późn. zm.)

Przemysław Gogojewicz

Pobieranie danych ...