Nikogo zapewne nie trzeba przekonywać do roli koloru w relacjach międzyludzkich. Znaczenia barw są często znaczenia głęboko zakorzenione w kulturze. Oddziaływają na nas bardzo silnie, ale zazwyczaj nie zdajemy sobie z tego sprawy – działają na naszą podświadomość. Warto zdawać sobie z tego sprawę w relacjach biznesowych – gdzie często pierwsze 10 sekund spotkania z nowym klientem czy kontrahentem decyduje o sukcesie czy porażce przedsięwzięcia.
Jednak liczy się nie tylko kolor. Innym komunikatem są wyśmiewane teraz jako relikt z początków polskiego kapitalizmu, czyli białe skarpetki – innym – klasyczna biała koszula, symbol konserwatywnej nieco elegancji. W relacjach biznesowych ważna jest znajomość dress code’u. Oczywiście wszyscy uważamy, że nas ten problem nie dotyczy, że ubieramy się dobrze jednak… statystyki co roku pozbawiają nas złudzeń: Polacy są jednym z najgorzej ubranych nacji na świecie.
Dlatego warto przyswoić sobie kilka uniwersalnych zasad dotyczących ubioru. Będą one szczególnie przydatne dla wszystkich osób mających kontakt z klientami: sprzedawców, menedżerów, samodzielnych przedsiębiorców. Pamiętajmy, że mamy tylko jedną szansę, żeby zrobić pierwsze wrażenie – podkreśla Monika Jurczyk, jedna z najbardziej znanych w Polsce osobistych stylistek.
Ten pogląd zaczyna się coraz bardziej rozpowszechniać, z usług należącej do Moniki Jurczyk Akademii Wizerunku Osy korzystało już wiele znanych firm, takich jak Nutricia, Top Secret, Big Star, Danone, Oriflame.
Coraz więcej firm – mówi Monika Jurczyk – zdaje sobie sprawę z roli stroju w komunikacji niewerbalnej. Szczególnie w czasie pierwszego spotkania z klientem czy partnerem biznesowym jesteśmy uważnie obserwowani – w momencie, jeśli nasz strój jest zgodny z kanonami stroju – zawsze zyskujemy.
Kilka prostych stylizacyjnych sztuczek potrafi często dodać pewności siebie i ułatwić negocjacje.
Usługi stylistów uchodziły jednak za drogie, co może być poważną przeszkodą dla początkujących przedsiębiorców – dlatego Akademia Wizerunku Osy i platforma telekonferencyjna Vidnet postanowiły zorganizować pierwsze w Polsce szkolenie z wizerunku biznesowego.
Szczegóły na www.vidnet.pl/biznesedukacja
– Znalazł niezwykłą niszę w biznesie
– Stworzyli dochodowy biznes w sieci
Źródło: Grupa MLM