MamBiznes.pl

Konkurs na facebookowej tablicy – dlaczego warto?

Pobieranie danych ...

Jak najlepiej jest rozruszać obecnych fanów i zdobyć nowych? Zorganizować konkurs i dobrać do niego odpowiednio stargetowaną reklamę! Konkurs na tablicy czy aplikacja – oto jest pytanie!

Dlaczego na tablicy?

Po pierwsze, konkursy na tablicy łatwiej i taniej jest zorganizować – omijamy koszty współpracy z programistami i tworzenia dedykowanych aplikacji. Dodatkowo, konkurs na tablicy jest tańszy od gotowych rozwiązań – tutaj jedyne koszty to pomysł i grafiki, które tak naprawdę nie muszą nic kosztować. Dodatkowo oprócz mniejszych kosztów, konkurs na tablicy doskonale wpływa na interakcje i zaangażowanie fanów na profilu.  Dodatkowym plusem aplikacji była możliwość wymagania od fanów polubienia profilu – funkcja ta została jednak wycofana, więc zarówno konkurs na tablicy, jak i aplikacja nie dają nam gwarancji nowych fanów.

Jak zorganizować ciekawy konkurs?

Po pierwsze, pomysł! Konkurs na tablicy możemy dostosować do danego fanpage’a oraz jego odbiorców, zarówno pod względem tematyki oraz czasu trwania czy wizualizacji. Może to być jedno zadanie konkursowe (post) pod którym fani będą mieli tydzień czasu na branie w nim udziału – pisanie komentarzy/odpowiedzi. Może też być to cykl wpisów konkursowych, np. 7 – czas trwania konkursu to tydzień, codziennie jedna z osób jest zwycięzcą. Może to też być konkurs cykliczny, odbywający się raz na kwartał – wszystko jest możliwe. 

Po drugie wizualizacja i odpowiednio dobrane zadania konkursowe. Grafiki konkursowe są bardzo ważne – to one w dużej mierze decydują o tym, ile osób zwróci uwagę na post konkursowy. Jeśli grafika jest atrakcyjna i spójna z wizualizacją całej firmy, w  tym też profilu na FB ma większą szansę odnieść sukces. Oprócz grafik, ważna jest też sama treść zadań – muszą być proste i zrozumiałe dla każdego fana, najlepiej żeby nie trzeba było też zbyt długo zastanawiać się nam odpowiedzią. Fani najbardziej lubią zadania, które pobudzają ich kreatywność, czyli wpisy typu: „Wymyśl nazwę”, „Wymyśl nowe funkcje”, „Ułóż dialog” itp.

Po trzecie, to co wszyscy lubią najbardziej, czyli nagrody. Jest to ważna kwestia, ponieważ im atrakcyjniejsze i przemyślane nagrody, tym większe zainteresowanie fanów i większa rywalizacja. Najlepiej, gdy codziennie jedna osoba wygrywa nagrodę główną, a dwie lub trzy osoby dostają nagrody pocieszenia. Nagrody nie muszą mieć bardzo dużej wartości – mogą to być produkty firmy, bony, vouchery itp.

Po czwarte, jasne zasady i regulamin. Konkurs na tablicy także powinien mieć ściśle określane zasady, które zostaną spisane w regulaminie. Dzięki temu, unikniemy różnego rodzaju nieprzyjemnych sytuacji, które mogą doprowadzić do kryzysu.

Dzięki tak zorganizowanemu konkursowi na pewno firma odniesie sukces, dzięki któremu fp zyska więcej fanów oraz zwiększy ich zaangażowania, a także umocni wizerunek firmy.  Podsumowując: konkursom na tablicy mówimy TAK!

Katarzyna Filipek

Pobieranie danych ...