MamBiznes.pl

Nowy gracz na rynku zakupów grupowych dla firm

Pobieranie danych ...

Niedługo minie dwa lata od startu pierwszego serwisu zakupów grupowych. Jedne witryny debiutują, inne znikają z sieci, ale widoczne są także nowe trendy. Jednym z nich jest rozwój zakupów grupowych dla firm. Na tym rynku zadebiutował nowy serwis o nazwie Oxeo.pl.

Zdaniem pomysłodawców projektu na tle konkurencji wyróżnia go dobór i prezentacja ofert. Dobierane są one pod kątem potrzeb użytkowników serwisu – mikro, małych  i średnich firm i podzielone na kategorie, a nie wg lokalizacji usługi. Takie podejście ma ułatwić wyszukiwanie interesujących użytkownika ofert. – Tak naprawdę jesteśmy kanałem, który umożliwia firmom promować swoje produkty czy usługi, sprzedawać i jednocześnie kupować od innych okazjonalne oferty. Chcę tutaj jednak podkreślić, że bardzo dokładnie weryfikujemy partnerów – mamy tylko sprawdzone oferty – podkreśla Agnieszka Wierzbicka, szef portalu.

Rynek zakupów grupowych dla firm dopiero się rodzi. Na całym świecie jest obecnie od 10 do 15 liczących się projektów. Zaliczyć do nich można Bizzbuzz.com, Bizdydeal.com, BizGrupon.com, GroupPrice.com, RapidBuyr.com czy Huddlebuy.co.uk. W Polsce liderem jest serwis B2bdeal.pl. – Przez wiele miesięcy robiliśmy badania, rozmawialiśmy z managerami, śledziliśmy także branżę za granicą. Co więcej, nasz zespół ma doświadczenie w obsłudze i kreacji serwisów www. Wszystko to złożyło się na swoisty „know how” niezbędny do stworzenia tego typu platformy- mówi Tomasz Krobski właściciel serwisu.

Warto przypomnieć, że czerwcu ubiegłego roku wystartowała platforma B2bonline.pl umożliwiająca dokonywanie hurtowych zakupów dla firm. Serwis ma być odpowiedzią na witryny zakupów grupowych. Dostawca hurtowy bezpłatnie może wystawić do 1 tys. swoich produktów i przez 3 miesiące weryfikować skuteczność portalu. Od dokonanych transakcji nie są pobierane żadne prowizje. Producenci, importerzy, hurtownicy – zyskują pełną automatyzację realizacji zamówień oraz narzędzia do ich obsługi. Kupujący natomiast zyskują dostęp do wielu dostawców w jednym miejscu.

Od wejścia na polski rynek serwisów oferujących grupowe zakupy  powstało ponad 100 projektów. Liderem (wg. badania Megapanel za październik 2011, publikacja 21 grudnia 2011) pozostaje Groupon z liczbą blisko 3,5 mln użytkowników. Drugie miejsce zajmuje należący do Grupy Allegro serwis Citeam, który odwiedza 2,17 mln internautów. Na ostatnim miejscu podium znajduje się Gruper z liczbą 1,58 mln użytkowników. 

– Jak powstała potęga Groupona?

– Trwa gorączka zakupów grupowych

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl 

Pobieranie danych ...