MamBiznes.pl

Peryskop.pl – pierwsza semantyczna wyszukiwarka produktów

Pobieranie danych ...

Wystartował  Peryskop.pl pierwszy serwis Web 3.0 w Polsce bazujący na milionach recenzji i opinii o produktach. Peryskop wspierany jest przez fundusz IIF S.A.  Peryskop.pl to innowacyjny serwis, w którym użytkownicy w jednym miejscu otrzymują zebrane miliony opinii, informacji i rankingów na temat kupowanych produktów, z ponad 500 największych polskich i anglojęzycznych serwisów produktowych.

Dzięki mechanizmom semantycznym Peryskop.pl czyta i rozumie wypowiedzi dotyczące produktów oraz pozwala jeprzeszukiwać za pomocą języka naturalnego. Użytkownik może zadać zapytanie o produkt w taki sposób, w jaki pytałby sprzedawcy (np. laptop z dobrą baterią) i pod tym kątem przeszukać dostępną bazę danych. Otrzyma wyniki dostosowane do swoich potrzeb, uwzględniające parametry produktu jak również opinie innych internautów na ten temat. Perskop.pl to internetowa odpowiedź na najbardziej skuteczną formę zakupów jaką jest polecenie znajomych.

Peryskop.pl oferuje usługi social-shopping bazujące na zbieraniu relacji między produktami i użytkownikami, oraz pomiędzy samymi użytkownikami. Peryskop wypełnia poza tym lukę po stronie podmiotów rynku internetowego – e-commerce. Sklepy, serwisy, domy medowie oraz porównywarki mogą na wielu polach wykorzystywać informacje dotyczące produktów jakie zbiera Peryskop w swojej bazie. Mówi Rafał Styczeń, Prezes IIF S.A.

Rozwiązania udostępnione w Peryskop.pl są w pełni automatyczne, korzystają z zagadnień informatycznych określanych mianem NLP (natural language processing) i daleko wykraczają poza ogólno dostępne dziś na rynku internetowym mechanizmy czy to porównywarek cenowych czy sklepów internetowych.  

Semantyka jest podstawą peryskop.pl – większość informacji o produktach dostępnych w Internecie jest napisana słowami i wyrażeniami, które nadają odpowiednie znaczenie rzeczywistym cechom produktów. Aby zrozumieć co konsumenci piszą w tych recenzjach i opiniach wykorzystujemy semantyczne algorytmy, które dopasowując wzorce językowe potrafią ocenić, co zostało napisane o produktach. – wyjaśnia Jakub Połeć CEO Presyskop.pl

Pobieranie danych ...