Państwowy operator sięga po nowatorskie technologie rozwijane przez młode polskie firmy. Dzięki nim ma znaleźć nowe źródła przychodów, obniżyć koszty i przyciągnąć młode pokolenie klientów – pisze w poniedziałek „Rzeczpospolita”.
Poczta Polska (PP) jako jedna z pierwszych spółek Skarbu Państwa mocno zaangażowała się we wsparcie start-upów. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, wspólnie z funduszem HardGamma Ventures wybrała grupę spółek, które mogą połączyć kreatywny potencjał z infrastrukturą i zasobami państwowego giganta.
Fundusz HardGamma Ventures i PP wybrały dziewięciu uczestników programu „GammaRebels”. Jego celem jest połączenie Dawida z Goliatem, czyli początkujących innowatorów z zasobami operatora pocztowego.
Najlepsi wdrożą swoje rozwiązania w PP, mogą też pozyskać inwestora – fundusz venture capital, a nawet Pocztę. Program finansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Każdy z dziewięciu start-upów dostanie na testy w PP 200 tys. zł. Ale wygrane będą nie tylko start-upy. Innowacyjne rozwiązania, mogą sprawić, że – po ich wdrożeniu – państwowy operator dokona technologicznego i jakościowego skoku.
sp/ (PAP)