Nie sposób opisać zwięźle wszystkich regulacji w podatku dochodowym od osób prawnych (p.d.o.p.), jakie nastąpiły w 2006 roku. Dlatego postaram się jedynie przedstawić te ciekawsze z nich, które objęte są ustawą z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), zwaną dalej „ustawą” regulującą opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych.
Co to są osoby prawne?
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego osobami prawnymi są Skarb Państwa i jednostki organizacyjne, którym przepisy szczególne przyznają osobowość prawną. Jednostka organizacyjna uzyskuje osobowość prawną z mocy ustawy lub z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru, czyli:
- kapitałowe spółki prawa handlowego (spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjne),
- przedsiębiorstwa państwowe,
- agencje rządowe,
- fundusze inwestycyjne i emerytalne,
- spółdzielnie,
- fundacje,
- stowarzyszenia,
- fundusze celowe (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej),
- partie polityczne,
- uczelnie wyższe,
- jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej z wyjątkiem spółek: cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej.
Jednostkami organizacyjnymi, które nie mają osobowości prawnej, a podlegają regulacjom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych są:
- jednostki budżetowe,
- zakłady budżetowe,
- gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych,
- szkoły i placówki oświatowe,
- publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
- przedstawicielstwa osób zagranicznych (zakłady) funkcjonujące na terytorium RP na podstawie stosownych zezwoleń ministerialnych,
- wszelkie inne wyodrębnione organizacyjnie jednostki, które prowadzą we własnym imieniu działalność i którym to jednostkom żadne szczególne przepisy nie nadają osobowości prawnej.
Co się zmieniło w sprawie ustalania cen transferowych?
Dla celów podatkowych za ceny transferowe uważa się ceny, których wysokość nie została ustalona zgodnie z zasadami rynkowymi. Są to na ogół ceny stosowane w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi.
Ministerstwo o cenach transferowych
W wyniku stosowania przez podmioty powiązane cen transferowych dochodzi do sytuacji zaniżania przez jeden z podmiotów swojego dochodu, poprzez zmniejszenie przychodów lub zwiększenie kosztów.
Problematyka cen transferowych na gruncie przepisów u.p.d.o.p. budzi wiele kontrowersji i wątpliwości. Dlatego należało wprowadzić do przepisów podatkowych dodatkowe rozwiązania, które pozwolą podatnikom dojść do porozumienia z organami podatkowymi i zapewnić w ten sposób bezpieczeństwo podatkowe transakcji z podmiotami powiązanymi. W celu wyeliminowania tych niekorzystnych sytuacji zdecydowano się właśnie wprowadzić stosowne rozwiązania.
Właściwym organem podatkowych do wydawania decyzji w sprawie uprzednich porozumień cenowych jest Minister Finansów. Organ ten będzie mógł uznać prawidłowość wyboru i stosowania określonej metody ustalania cen transakcyjnych między:
- powiązanymi ze sobą podmiotami krajowymi lub
- podmiotem krajowym powiązanym z podmiotem zagranicznym a tym podmiotem zagranicznym, lub
- podmiotem krajowym powiązanym z podmiotem zagranicznym a innymi podmiotami krajowymi powiązanymi z tym podmiotem zagranicznym.
Czy wiesz, że… |
Porozumienie cenowe może dotyczyć zarówno transakcji, która ma zostać zawarta po złożeniu wniosku, jak i transakcji, które zostały już zawarte i są realizowane w dacie złożenia wniosku. Można więc będzie ubiegać się o zawarcie porozumienia cenowego w odniesieniu również do transakcji, które zostały zawarte przed złożeniem stosownego wniosku. |
Niezbędne dokumenty
Podatnik, który składa wniosek o zawarcie porozumienia, jest obowiązany do przedstawienia szeregu dokumentów i wyliczeń. Będzie on zobowiązany do wskazania:
- propozycji stosowania metody ustalania ceny transakcyjnej, a w szczególności wskazania jednej z metod, o których mowa w przepisach o podatku dochodowym,
- opisu sposobu stosowania proponowanej metody w odniesieniu do transakcji, która ma być przedmiotem porozumienia, a w szczególności do wskazania: zasad kalkulacji ceny transakcyjnej; prognoz finansowych, na których opiera się kalkulacja ceny transakcyjnej; analizy danych porównawczych, jakie wykorzystano do kalkulacji ceny transakcyjnej,
- okoliczności mogących mieć wpływ na prawidłowe ustalenie ceny transakcyjnej, a w szczególności: rodzaju, przedmiotu i wartości transakcji, która ma być przedmiotem porozumienia krajowego; opisu przebiegu transakcji; danych dotyczących sytuacji gospodarczej w branży, w której prowadzi działalność wnioskodawca; struktury organizacyjnej i kapitałowej wnioskodawcy oraz podmiotów z nim powiązanych, które są stroną transakcji,
- dokumentów mających istotny wpływ na wysokość ceny transakcyjnej, a w szczególności tekstów umów,
- propozycji okresu obowiązywania porozumienia;
- wykazu podmiotów powiązanych, z którymi ma być dokonywana transakcja, wraz z ich zgodą na przedłożenie właściwemu organowi podatkowemu dokumentów dotyczących transakcji i złożenia niezbędnych wyjaśnień.
Stanowisko Eksperta
Warto zwrócić uwagę, że złożenie wniosku w sprawie porozumienia cenowego jest odpłatne. W związku z wprowadzeniem do systemu prawa przepisów dotyczących uprzednich porozumień cenowych i obowiązywaniem w przepisach u.p.d.o.p. rozwiązań dotyczących szacowania dochodu w podmiotach powiązanych, do u.p.d.o.p. wprowadzono odpowiednie zmiany z tym związane. Jak wynika z dodanego art. 11 ust. 3a u.p.d.o.p., w sytuacji gdy zostanie wydana decyzja o uznaniu prawidłowości wyboru i stosowania metody ustalania ceny transakcyjnej między podmiotami powiązanymi, w zakresie określonym w tej decyzji stosuje się metodę w niej wskazaną.
Organy podatkowe lub skarbowe nie mogą więc w takim przypadku kwestionować zasadności czy metody ustalania cen pomiędzy podmiotami powiązanymi. Oznaczać to będzie znaczną poprawę sytuacji podatników, którzy będą mieli większą pewność prowadzenia działalności.
Podatnicy, w stosunku do których wydana zostanie decyzja o porozumieniu cenowym, będą jednak zobowiązani do załączenia do zeznania podatkowego sprawozdania z realizacji uznanej metody ustalania ceny transakcyjnej. Sprawozdanie to będzie składane na określonym przez Ministra Finansów wzorze. Wzór sprawozdania ma m.in. uwzględniać dane identyfikujące podmioty powiązane, wielkość sprzedaży uzyskanej przy zastosowaniu uznanej metody ustalania ceny transakcyjnej, ceny stosowane w transakcjach z podmiotami powiązanymi oraz okres stosowania metody.
Co się zmieniło w zaokrągleniach rozliczeniowych?
Zmieniły się zasady zaokrąglania podstawy opodatkowania i podatków, obowiązujące w deklaracjach podatkowych. Obecnie zaokrągla się kwoty wykazywane w deklaracjach podatkowych do pełnych złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych. Dotyczy to podstaw opodatkowania, kwot podatków, odsetek za zwłokę, opłat prolongacyjnych, oprocentowania nadpłat oraz wynagrodzenia przysługującego płatnikom i inkasentom – zaokrągla się (nie zaokrągla się opłat skarbowych oraz opłat określonych w przepisach o podatkach i opłatach lokalnych).
Zasady zaokrąglania kwot wykazywanych w deklaracjach podatkowych były odmienne dla podatku dochodowego od osób fizycznych od zasad stosowanych w podatku VAT, akcyzie, podatku dochodowym od osób prawnych. W efekcie podatnicy popełniali błędy, co do tego, w której deklaracji jakie zasady zaokrąglania zastosować.
Czy wiesz, że… |
Interaktywne formularze VAT-7, VAT-7K, VAT-8, VAT-9, VAT-10, VAT-11, VAT-12 z strony Ministerstwa finansów mogły zawyżać wartość podstawy opodatkowania nawet o 1 zł. W jednej deklaracji VAT jest często kilka rubryk, w których wykazuje się podstawy opodatkowania z różnego typu transakcji. Dlatego każda z osób, które w latach 2004 – 2005 posługiwały się tymi drukami, mogła zwiększyć podstawę opodatkowania nawet o około 100 zł. Zapłaciły one oczywiście zawyżony VAT. Mogły też zawyżyć korektę VAT naliczonego od nabycia środków trwałych, wartość podatku naliczonego do odliczenia czy też kwotę wydatkowaną na zakup kas rejestrujących do odliczenia lub przysługującą do zwrotu. |
Co nowego w odliczeniach z tytułu darowizny?
Do u.p.d.o.p. zostało dodane nowe odliczenie od dochodu. Takiemu odliczeniu na podstawie art. 18c u.p.d.o.p. podlegają wydatki poniesione przez podatnika na działalność klubów sportowych. Aby jednak istniała możliwość dokonania odliczenia, darowizna musi zostać przekazana na działalność klubu sportowego mającego osobowość prawną i licencję sportową, a ponadto skupiającego co najmniej 50 zawodników, w tym 30 juniorów. Odliczeniom podlegać będą więc jedynie darowizny przekazane na kluby sportowe, które posiadać będą licencję, przyznaną przez właściwy – dla danej dyscypliny – polski związek sportowy. Wprowadzono ponadto limit odliczenia, które to odliczenie nie będzie mogło przekroczyć 10 proc. dochodu podatnika.
Przedstawione zmiany – zarówno wynikające z nowelizacji ordynacji podatkowej, jak i te z ustawy o sporcie kwalifikowanym wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. Jakkolwiek część z tych zmian należy uznać za uzasadnioną, to jednak niektóre wydają się działaniami nie do końca przemyślanymi. O działaniu tych przepisów będzie można powiedzieć dopiero po ich praktycznym funkcjonowaniu w systemie prawnym, jednak już dziś wydaje się, iż ich stosowanie zarówno przez podatników, jak i organy podatkowe nie będzie łatwe.
Warto zwrócić uwagę, że odliczanie tych darowizn nie zostało objęte żadnymi przepisami funkcjonującymi już w u.p.d.o.p., a dotyczącymi odliczania darowizn z innych tytułów. Brak jest więc postanowień dotyczących dokumentowania tych darowizn. Ponadto wątpliwości musi budzić zapis odnoszący się do limitu odliczenia. Nie wiadomo bowiem, o jakim dochodzie jest mowa w art. 18c u.p.d.o.p. Na uwadze należy mieć bowiem to, iż u.p.d.o.p. posługuje się pojęciem dochód w różnych ujęciach, który może różnić się między sobą, np. dochód przed i po odliczeniu straty. Ustawodawca wprowadził więc przepisy, które budzić będą wiele wątpliwości interpretacyjnych.
Elektronicznie wystawiane faktury
Wystawianie oraz przesyłanie faktur w formie elektronicznej może nastąpić po uprzednim uzyskaniu akceptacji odbiorcy takiej faktury. Kwestie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z 14 lipca 2005 r. Rozporządzenie to określa sposoby i warunki wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej oraz zasady przechowywania oraz tryb udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej faktur przesyłanych drogą elektroniczną.
Faktury wystawiane w formie elektronicznej przesyła się w tej formie odbiorcy oraz przechowuje się je przy zastosowaniu elektronicznych urządzeń do przetwarzania (łącznie z cyfrową kompresją) i przechowywania danych, z wykorzystaniem technik teletransmisji przewodowej, radiowej, technologii optycznych lub innych elektromagnetycznych środków. Faktury mogą być wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej, pod warunkiem uprzedniej akceptacji tej formy przez odbiorcę faktury.
Faktury mogą być wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej, pod warunkiem że autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści będą zagwarantowane:
- bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu przepisów ustawy o podpisie elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub
- poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych, jeżeli zawarta umowa, dotycząca tej wymiany, przewiduje stosowanie procedur gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność danych.
Czy wiesz, że… |
W przypadkach, gdy przeszkody formalne lub techniczne uniemożliwiają wystawianie i przesłanie dokumentu w formie elektronicznej (np. w przypadku cofnięcia przez odbiorcę faktur zgody na ich wystawianie i przesyłanie w formie elektronicznej), podatnik wystawia ten dokument w formie papierowej, zamieszczając na nim adnotację, że odpowiednio faktura korygująca lub duplikat faktury dotyczy faktury wystawionej w formie elektronicznej. |
Faktury przesłane w formie elektronicznej powinny być przechowywane przez ich wystawcę oraz odbiorcę w formie elektronicznej w formacie, w którym zostały przesłane, w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści, jak również ich czytelność przez cały okres ich przechowywania. Dane gwarantujące autentyczność pochodzenia i integralność treści każdej faktury przesłanej w formie elektronicznej powinny być przechowywane i udostępniane organom podatkowym i organom kontroli skarbowej na zasadach ustalonych dla tych faktur.
Kalendarz podatnika i płatnika w podatku dochodowym od osób prawnych
Termin wykonania |
Typ formularza |
Podmiot – podatnik lub płatnik |
Treść obowiązku – podstawa prawna |
Deklaracje i zaliczki miesięczne |
|||
W terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; zaliczka za ostatni miesiąc uiszczana w wysokości zaliczki za miesiąc poprzedni do dnia 20 ostatniego miesiąca roku podatkowego. |
CIT-2 |
Podatnicy CIT wymienieni w art. 1 ustawy : |
Deklaracja o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) od początku roku podatkowego i wpłacenie zaliczki miesięcznej w wysokości różnicy między podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące – art. 25 ust. 1 ustawy |
Możliwość wpłaty zaliczek i składania deklaracji począwszy od dnia 20 października każdego roku – przez podatników prowadzących obok działalności opodatkowanej działalność rolniczą. |
CIT-2 |
Podatnicy CIT uzyskujący w roku podatkowym przychody z działalności rolniczej oraz z innych źródeł, u których w roku poprzedzającym rok podatkowy udział przychodów z działalności rolniczej w ogólnej kwocie przychodów, ustalony zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4e ustawy, wynosił co najmniej 50%. |
Deklaracja o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) od początku roku podatkowego i wpłacenie zaliczki miesięcznej w wysokości różnicy między podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące – art. 25 ust. 1,2,2a ustawy. |
W terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; deklaracje miesięczne do przedostatniego miesiąca roku podatkowego; zaliczka za ostatni miesiąc uiszczana w wysokości zaliczki za miesiąc poprzedni do dnia 20 ostatniego miesiąca roku podatkowego. |
CIT-2A lub CIT-2B |
Spółka reprezentująca podatkową grupę kapitałową (art. 1a ust. 7 ustawy). |
Deklaracja o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) od początku roku podatkowego i wpłacenie zaliczki miesięcznej w wysokości różnicy między podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące – art. 25 ust. 1 i 2 ustawy |
Deklaracje i zaliczki w systemie uproszczonym |
|||
Do 20 dnia 7 miesiąca roku podatkowego złożenie deklaracji o wysokości dochodu (straty) osiągniętego od początku roku podatkowego do dnia, w którym upłynął 6 miesiąc roku podatkowego, z tym że wpłaty miesięcznych zaliczek są uiszczane w terminach do dnia 20 miesiąca za miesiąc poprzedni, według następujących zasad: |
CIT-2P |
Podatnicy CIT, z wyłączeniem podatników: |
Według zasad określonych w art. 25 ust. 6-9 ustawy. |
Do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku na inne cele niż wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – podatek od dochodu. |
CIT-2 (zał. CIT-O) lub CIT-2P |
Podatnicy uprawnieni do zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, którzy uprzednio zadeklarowali, że przeznaczą dochód na cele określone w tych przepisach i dochód ten wydatkowali na inne cele. |
Podatnicy są obowiązani do wykazania w formularzach należnego podatku od przedmiotowego dochodu oraz jego zapłaty, a ponadto wykazania sumy dochodów, w tym także z lat poprzedzających rok podatkowy, przeznaczonych a niewydatkowanych do końca okresu, za który składana jest deklaracja – art. 25 ust. 4 ustawy. |
Szczególna dokumentacja podatkowa |
|||
W terminie 7 dni od dnia doręczenia żądania organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. |
W formie dowolnej |
Obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej może dotyczyć: |
Dokumentacja powinna obejmować: |
Zryczałtowany podatek dochodowy |
|||
Nie później niż w dniu dokonania wypłaty należności. |
CIT-5 |
Podatnicy korzystający z przedmiotowego zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, osiągający dochody z dywidend lub innych przychodów z udziału w zyskach osoby prawnej – składają oświadczenie płatnikom dokonującym wypłat przedmiotowych należności i wówczas są zwolnieni od podatku. |
Oświadczenie o przeznaczeniu dochodu z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych na cele ustawowo preferowane – art. 26 ust. 1a ustawy. |
Do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku na inne cele niż wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, w związku z wcześniejszym oświadczeniem, że podatnik przeznaczy dochody z dywidend na cele wymienione w tych przepisach. |
CIT-11 |
Podatnik uprawniony do zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, osiągający dochody z dywidend lub inne przychody z udziału w zyskach osób prawnych. |
Deklaracja i wpłata zryczałtowanego podatku – art. 26 ust. 4 i 5 ustawy. |
W terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zryczałtowany podatek od dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających w Polsce siedzibę. |
CIT-6 |
Płatnik – dokonujący wypłat dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w art. 22 ustawy. |
Przekazanie kwoty podatku i przesłanie deklaracji CIT-6 do urzędu skarbowego właściwego wg siedziby podatnika (lub właściwego w sprawach opodatkowania osób zagranicznych). |
W terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zryczałtowany podatek. |
CIT-10 |
Płatnik – dokonujący wypłat należności osobom, które nie mają na terytorium RP siedziby lub zarządu z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy (np. z tytułu odsetek, należności licencyjnych, itp.). |
Przekazanie kwoty podatku oraz przesłanie do urzędu skarbowego deklaracji CIT-10, a podatnikowi informacji IFT-2 o pobranym podatku – art. 26 ust. 1,3 ustawy. |
Przed wyjściem statku z portu polskiego – jeżeli znany jest przychód z tytułu należnych opłat za wywóz ładunków i pasażerów przyjętych do przewozu w portach polskich, z wyjątkiem ładunków i pasażerów tranzytowych, |
CIT-9 |
Zagraniczne przedsiębiorstwa morskiej żeglugi handlowej. |
Jeżeli przychody z tytułu należnych opłat za wywóz ładunków i pasażerów przyjętych do przewozu w portach polskich, z wyjątkiem ładunków i pasażerów tranzytowych – są uzyskiwane od zleceniodawców zagranicznych, zagraniczne przedsiębiorstwa morskiej żeglugi handlowej są obowiązane: |
Zeznania |
|||
Do końca 3 miesiąca następnego roku podatkowego – zeznanie składane wstępnie. |
CIT-8 |
Podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, z wyjątkiem: |
Wstępne zeznanie wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym i wpłacenie podatku należnego albo różnicy między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku – art. 27 ust. 1 ustawy. |
Do końca 3 miesiąca następnego roku podatkowego – zeznanie składane wstępnie. |
CIT-8A lub CIT 8B |
Spółka reprezentująca podatkową grupę kapitałową – art. 1a ust. 7 ustawy. |
Wstępne zeznanie wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym i wpłacenie podatku należnego albo różnicy między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku – art. 27 ust. 1 ustawy. |
W terminie 10 dni od daty zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, nie później jednak niż przed upływem 9 miesięcy od zakończenia roku podatkowego – zeznanie o ostatecznej wysokości dochodu. |
CIT-8 |
Podatnicy podatku dochodowego składający zeznania wstępne, z tym że obowiązek złożenia zeznania o ostatecznej wysokości dochodu (straty) nie dotyczy podatników, u których nie wystąpiły zmiany w danych wykazanych w zeznaniu wstępnym o wysokości osiągniętego dochodu (straty). |
Zeznanie ostatecznej wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym – art. 27 ust. 1 ustawy. |
W terminie 10 dni od daty zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, nie później jednak niż przed upływem dziewięciu miesięcy od zakończenia roku podatkowego – zeznanie o ostatecznej wysokości dochodu. |
CIT-8A lub CIT 8B |
Spółka reprezentująca podatkową grupę kapitałową – art. 1a ust. 7 ustawy, z tym że obowiązek złożenia zeznania o ostatecznej wysokości dochodu (straty) nie dotyczy podatników, u których nie wystąpiły zmiany w danych wykazanych w zeznaniu wstępnym o wysokości osiągniętego dochodu (straty). |
Zeznanie ostatecznej wysokości dochodu(straty) osiągniętego w roku podatkowym – art. 27 ust. 1 ustawy. |
Źródło: Ministerstwo Finansów
Podstawa prawna:
- Art. 7 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 143, poz. 1199),
- Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)
Przemysław Gogojewicz
Przemysław Gogojewicz