Mikołajki już dzisiaj, a za niecałe trzy tygodnie będziemy rozpakowywać prezenty znalezione pod choinką. Jednak wcześniej trzeba znaleźć odpowiedni podarunek dla swoich najbliższych. Gadżety elektroniczne, kosmetyki czy ubrania to zapewne najczęściej rozważane rzeczy w okresie świątecznym. Jednak już od kilkunastu lat firma Katalog Marzeń oferuje coś więcej niż materialne prezenty.
Joanna Borucka, założycielka i CEO Katalogu Marzeń, zdecydowała się na założenie firmy już kilkanaście lat temu. Opierała się na swoim doświadczeniu, ponieważ od zawsze ceniła bardziej doświadczenia niż rzeczy. Dlatego Katalog Marzeń opiera się na idei prezentów w postaci przeżyć, które dają osobie obdarowanej niezapomniane emocje.
„Katalog Marzeń założyłam w 2009 roku i na przestrzeni ostatnich 14 lat widzę, że Polacy pokochali taki rodzaj prezentów. Od wielu lat rośniemy w tempie powyżej 20% rocznie, a w latach 2021-2022 powyżej 50% rok do roku. Ten szybki wzrost i duży potencjał polskiego rynku – ponad 38 mln mieszkańców – spowodował, że w Polsce pojawiło się kilka firm, które oferują vouchery na różnorakie atrakcje” – komentuje dla Mam Biznes Joanna Borucka, CEO Katalogu Marzeń.
Warto podkreślić, że Katalog Marzeń oferuje nie tylko indywidualne prezenty, ale ma również pakiety dostępne dla firm. Jest to coraz popularniejsza forma wynagradzania swoich pracowników w tym okresie świątecznym.
Popularne prezenty w Katalogu Marzeń
Okres świąteczny to czas poszukiwań najlepszych prezentów dla najbliższych. Warto opowiedzieć kilka słów o polskiej firmie Katalog Marzeń, której oferta jest często wybierana przy poszukiwaniu podarunków, również na urodziny lub inne okazje. Sklep internetowy został założony już kilkanaście lat temu, bo w 2009 roku. W ofercie można znaleźć prezenty-przeżycia, czyli najczęściej są to bony na m.in. skoki ze spadochronem, kolację w restauracji czy weekend w spa.
„Nieustająco wśród bestsellerów utrzymuje się jazda off road, loty szybowcem oraz para i motolotniami, vouchery do SPA i restauracji, skoki spadochronowe oraz gokarty i vouchery na strzelnicę. W okresie świątecznym rośnie sprzedaż pakietów marzeń, t.j. zestawów kilkudziesięciu, a często kilkuset atrakcji, spośród których osoba obdarowana wybiera jedną do realizacji” – wskazuje Joanna Borucka.
W ciągu ostatnich dwóch lat Katalog Marzeń rośnie w tempie powyżej 50% rdr i stale rozwija swoją ofertę. Mogą z niej korzystać nie tylko indywidualni klienci. Przygotowano również pakiety dla firm, które odpowiadają za ponad 10% całego obrotu sklepu internetowego. Wystarczy złożyć zapytanie o ofertę prezentową i również przygotować niespodziankę dla swoich pracowników.
„Sprzedaż do firm to w naszym przypadku ponad 10% całego obrotu. Dzieje się tak dlatego, że firmy podążają za ogólnymi trendami. Widząc wzrost popularności voucherów na przeżycia w życiu prywatnym, decydują się na wykorzystywanie ich jako prezentów świątecznych dla pracowników i kontrahentów. Wiele firm stosuje vouchery także jako narzędzia motywacyjne w programach wsparcia sprzedaży oraz w programach lojalnościowych i promocjach konsumenckich” – podkreśla założycielka Katalogu Marzeń.
Zachowania konsumentów
Należy zwrócić uwagę jednak, że w tym roku wraz z rekordem inflacji odnotowanym jeszcze w lutym na poziomie 18,4%, zachowania konsumentów uległy zmianie. Jak podkreśla Joanna Borucka, wzrost cen dotknął również Katalog Marzeń. Większość z oferowanych „przeżyć” podrożała, choć średni koszyk zakupowy pozostaje na razie na podobnym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem.
„Ceny wielu atrakcji w naszym serwisie wzrosły. Przykładowo godzinna jazda off road, której ceny przez wiele lat kształtowały się w przedziale 300-350 zł, teraz w większości lokalizacji kosztuje więcej niż 400 zł. Jednak średni koszyk zakupowy w tym roku jest na zbliżonym poziomie do zeszłorocznego. Zadziało się tak dlatego, że większą popularność zyskały atrakcje tańsze, jak chociażby jazdy gokartem czy strzelanie z różnych broni na strzelnicy sportowej” – zwraca uwagę CEO Katalogu Marzeń.
Katalog Marzeń zapewnił konsumentom rozwiązanie, gdy nie mają pomysłu na prezent. Zamiast sprawdzonych podarunków, warto pomyśleć o niezapomnianym przeżyciu.
Warto przeczytać: Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota
Źródło grafik: Katalog Marzeń
Komentarze
ja to wole robić prezernty innym niz je dostawać