6 pytań najczęściej zadawanych przez inwestorów

Rozmowa z inwestorem nie należy do najprzyjemniejszych. Jednak chcąc uniknąć wpadki poznaj 7 najczęściej zadawanych pytań do start-upowców przez inwestorów. Dzięki temu możesz oszczędzić sobie niepotrzebnego stresu.

Foto: YAY Foto

  1. Jaki problem rozwiązuje twój start-up?

To pytanie jest o tyle zasadne, że odpowiada na pytanie czy znajdą się odbiorcy, którzy wygenerują odpowiedni przychód. Często zdarza się tak, że pomysł jest bardzo innowacyjny, jednak rozwiązuje on sztucznie wymyślony problem. Aby móc sprawdzić samemu czy faktycznie znajdą się odbiorcy, dobrze jest przeprowadzić ankietę w docelowej grupie. Wyniki pozwolą na uwiarygodnienie się także przed inwestorem.

  1. Na jaki rynek skierowany jest twój produkt?

Ważne jest, aby właściwie określić grupę docelową przykładowo wiek, płeć itp.

  1. Jak duże przychody planujesz osiągać teraz i w przyszłości? Kiedy inwestor zacznie osiągać zysk?

Ta część obejmuje nie tylko to, w jaki sposób zamierzasz zarabiać na swoim produkcie lub usłudze, ale także jak zamierzasz zarządzać długoterminowym wzrostem. Czy sprzedasz subskrypcję? Czy opracujesz pomocnicze produkty lub ich rozszerzenia? Być może nie masz zaplanowanych kolejnych pięciu do dziesięciu lat, ale musisz wziąć to pod uwagę.

Dla inwestora ważne jest również kiedy zaczniesz osiągać zyski. Nikt z  inwestorów nie chce czekać całe życie, aby uzyskać zwrot z zainwestowanych pieniędzy.

  1. Czy istnieją jakieś bariery wejścia dla konkurentów?

Zanim wejdziesz na rynek należy przygotować strategię. To pokaże, że pieniądze inwestora będą zabezpieczone.

  1. Czy twój zespół jest w stanie poprowadzić start-up?

Kolejnym ważnym elementem dla inwestora jest wykonanie. Konieczne jest pokazanie zalet zespołu oraz jego potencjalnego doświadczenia. W momencie, gdy go brakuje, może to oznaczać, że wszyscy będą uczyć się na błędach, a to kosztuje. W oczach inwestora taki start-up może zostać negatywnie oceniony pomimo genialnego pomysłu.

  1. W jaki sposób twój biznes przysłuży się społeczności?

Obecnie coraz więcej inwestorów chce wiedzieć, że ich pieniądze mają pozytywny wpływ na świat. Być może twój pomysł nie rozwiąże problemu związanego z głodem, ale jeśli masz cele filantropijne lub dotyczące odpowiedzialności społecznej zdecydowanie powinieneś włączyć je do swojej oferty.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*