Autonomiczny marketing na skalę międzynarodową. Polski startup Digital First AI zamyka rundę finansowania

Informacje o autorze

22 lipca 2024
Udostępnij:

3,8 mln dolarów udało się pozyskać w rundzie finansowania startupu Digital First AI. Środki pomogą wzmocnić pozycję międzynarodową projektu.

Digital First AI

Digital First AI to startup, którego założycielami są Rafał Tromczyński (CEO), Grzegorz Gracz (CIO) oraz Michał Tokarski. Działania projektu koncentrują się wokół technologii marketingowych. Obecnie w jego ramach rozwijana jest platforma, która umożliwi automatyzację w tworzeniu strategii marketingowych w kampaniach online. Podstawą jej funkcjonowania mają być narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.

Założeniem startupu była strategia, by od początku funkcjonować w wymiarze międzynarodowym. Obecnie spółka posiada swoje siedziby w Polsce, USA i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma brała udział w akceleratorach Hub71 i Flat6Labs w Abu Dhabi. Jej partnerem strategicznym jest amerykański jednorożec Semrush.

Warto przeczytać: Startup Sportigio rewolucjonizuje komunikację klubów sportowych z fanami i kibicami. Zaprezentowano nowe rozwiązania

Zainteresowanie inwestorów

Międzynarodowa pozycja Digital First AI z pewnością ułatwia również pozyskanie inwestorów. Widać to chociażby po inwestorach biorących udział w zamkniętej właśnie rundzie finansowania. Udało się w niej zebrać kwotę 3,8 mln dolarów. Jej liderem był fundusz 4growth VC, jednak towarzyszyła mu długa lista inwestorów. Należą do nich: fundusze Plug&Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCANN Poland. 

„Zaangażowanie kapitałowe ze strony właścicieli McCANN Poland potwierdza potencjał naszego rozwiązania, które wpisuje się w globalne trendy w branży marketingowej związane z użyciem AI i postępującej roli sztucznej inteligencji przy tworzeniu strategii i kampanii reklamowych. To strategiczne partnerstwo z jedną z najczęściej nagradzanych i szanowanych na świecie agencji kreatywnych umożliwi nam rozwój oferty dla dużych firm i korporacji oraz dotarcie do największych globalnych marek. Z kolei udział w tej rundzie finansowania międzynarodowych funduszy inwestycyjnych jest wyrazem zaufania dla naszych globalnych ambicji” – mówi Rafał Tromczyński, co-founder i CEO Digital First AI.

Wśród wspierających projekt są także aniołowie biznesu: Maciej Zawadziński, Miłosz Mazurkiewicz, Marta Zarosa, Adam Radzki, Mirosław Lubarski, Mirosław Kisyk i Bartosz Dobrzański. Wsparcie ułatwi wdrożenie autonomicznego rozwiązania marketingowego w dużych firmach i korporacjach. W pierwszej kolejności skorzystają z niego agencje i klienci McCANN Poland.

Warto przeczytać: Nowy startup „matki chrzestnej sztucznej inteligencji”. W cztery miesiące stał się jednorożcem

Polecamy

Więcej w tym dziale: