Huge Thing uruchamia szkołę zarządzania innowacjami. Poznaj inicjatywę dopasowaną do realiów biznesu

Informacje o autorze

07 maja 2025
Udostępnij:

Obecnie nie ma jednej, poprawnej definicji innowacji. Mimo to jest to potrzeba każdej firmy, która myśli o długofalowym rozwoju. Jednak wiele organizacji wciąż działa na wyczucie, bez strategii i konkretnych narzędzi. W odpowiedzi na tę lukę Huge Thing uruchamia Innovation Management School. Będzie to kompleksowy i praktyczny program edukacyjny dla liderów innowacji, którzy chcą działać systemowo, skutecznie i w zgodzie z realiami biznesu.

Huge Thing

Choć „innowacje” to jedno z najczęściej używanych słów w słowniku współczesnego biznesu, wiele firm wciąż traktuje ten obszar intuicyjnie. Bardziej jak eksperyment niż świadomy, zaplanowany proces. Jeszcze kilka lat temu można było usłyszeć kuluarowe żarty, że największą innowacją w niektórych organizacjach jest… sposób unikania odpowiedzialności za innowacje.

To podejście stopniowo się zmienia. Coraz więcej liderów rozumie, że bez rozwoju kompetencji i realnego wdrażania innowacyjnych praktyk trudno dziś mówić o długofalowym rozwoju organizacji i budowaniu stabilnej pozycji na rynku. Jak wskazuje raport BCG, 83% liderów biznesu twierdzi, że innowacje to ich priorytet. Jednak tylko 3% przekuwa te deklaracje na konkretne rezultaty.

W odpowiedzi na tę lukę pomiędzy ambicją a działaniem, Huge Thing uruchamia Innovation Management School. „Innowacje nie są celem samym w sobie. Mają wspierać strategię firmy, wzmacniać model biznesowy i rozwijać organizację” – mówi Monika Synoradzka, CEO Huge Thing. „Dziś wiele firm działa punktowo, testując rozwiązania bez szerszego kontekstu i konsekwencji. Nasz program zwraca uwagę na to, że nie wystarczy sama wiedza o nowinkach technologicznych. Niezbędne są kompetencje wspierające ich skutecznie wdrożenie. Dzięki doświadczeniu zdobytemu we współpracy ze startupami i dużymi organizacjami, wiemy, jak łączyć te światy w sposób, który daje realny efekt. Rezultat naszego doświadczenia to program akademii zwracający uwagę na cały system pracy z innowacjami. Od strategii, przez wzmacnianie gotowości, po wdrożenie” – dodaje.

Szkoła zarządzania innowacjami od Huge Thing

Innovation Management School by Huge Thing to inicjatywa, która ma pomóc organizacjom poukładać pracę z innowacjami w sposób systemowy i dopasowany do realiów biznesu. Organizatorzy stawiają na praktykę, łącząc wiedzę z ćwiczeniami, realnymi case’ami i wymianą doświadczeń z innymi uczestnikami. Formuła opiera się na spotkaniach online i stacjonarnych, prowadzonych w  języku polskim, w bardzo kameralnych grupach. Całość realizowana jest na dwóch poziomach – podstawowym i rozszerzonym.

Uczestnicy będą pracować nad wyzwaniami z własnych firm, wezmą udział w spotkaniach warsztatowych. Cały proces zakończą wspólnym spotkaniem oraz dyplomem. Innovation Management School by Huge Thing skierowany jest do przedstawicieli średnich i dużych organizacji oraz korporacji.

„Często obserwujemy, że rola zespołów odpowiedzialnych za innowacje ulega degradacji lub są one rozwiązywane” – mówi Maryla Wojcieszek, Head of Innovation Management & Strategy oraz współtwórczyni programu. „Dzieje się tak wówczas, gdy średnio w ciągu roku-dwóch lat od ich utworzenia zespoły te nie dostarczają konkretnych efektów podejmowanych działań. To z kolei ma swoje źródło w braku zdefiniowanego celu sięgania po innowacje i braku koncentracji na mierzalnych efektach. Ta szkoła powstała właśnie po to, by pomóc organizacjom podejść do innowacji strategicznie, z planem, strukturą, nastawieniem na rezultaty oraz narzędziami i kompetencjami, aby te rezultaty osiągać” – dodaje Wojcieszek.

Program startuje w czerwcu 2025, a liczba miejsc jest ograniczona.

Polecamy

Więcej w tym dziale: