Choć „innowacje” to jedno z najczęściej używanych słów w słowniku współczesnego biznesu, wiele firm wciąż traktuje ten obszar intuicyjnie. Bardziej jak eksperyment niż świadomy, zaplanowany proces. Jeszcze kilka lat temu można było usłyszeć kuluarowe żarty, że największą innowacją w niektórych organizacjach jest… sposób unikania odpowiedzialności za innowacje.
To podejście stopniowo się zmienia. Coraz więcej liderów rozumie, że bez rozwoju kompetencji i realnego wdrażania innowacyjnych praktyk trudno dziś mówić o długofalowym rozwoju organizacji i budowaniu stabilnej pozycji na rynku. Jak wskazuje raport BCG, 83% liderów biznesu twierdzi, że innowacje to ich priorytet. Jednak tylko 3% przekuwa te deklaracje na konkretne rezultaty.
W odpowiedzi na tę lukę pomiędzy ambicją a działaniem, Huge Thing uruchamia Innovation Management School. „Innowacje nie są celem samym w sobie. Mają wspierać strategię firmy, wzmacniać model biznesowy i rozwijać organizację” – mówi Monika Synoradzka, CEO Huge Thing. „Dziś wiele firm działa punktowo, testując rozwiązania bez szerszego kontekstu i konsekwencji. Nasz program zwraca uwagę na to, że nie wystarczy sama wiedza o nowinkach technologicznych. Niezbędne są kompetencje wspierające ich skutecznie wdrożenie. Dzięki doświadczeniu zdobytemu we współpracy ze startupami i dużymi organizacjami, wiemy, jak łączyć te światy w sposób, który daje realny efekt. Rezultat naszego doświadczenia to program akademii zwracający uwagę na cały system pracy z innowacjami. Od strategii, przez wzmacnianie gotowości, po wdrożenie” – dodaje.
Szkoła zarządzania innowacjami od Huge Thing
Innovation Management School by Huge Thing to inicjatywa, która ma pomóc organizacjom poukładać pracę z innowacjami w sposób systemowy i dopasowany do realiów biznesu. Organizatorzy stawiają na praktykę, łącząc wiedzę z ćwiczeniami, realnymi case’ami i wymianą doświadczeń z innymi uczestnikami. Formuła opiera się na spotkaniach online i stacjonarnych, prowadzonych w języku polskim, w bardzo kameralnych grupach. Całość realizowana jest na dwóch poziomach – podstawowym i rozszerzonym.
Uczestnicy będą pracować nad wyzwaniami z własnych firm, wezmą udział w spotkaniach warsztatowych. Cały proces zakończą wspólnym spotkaniem oraz dyplomem. Innovation Management School by Huge Thing skierowany jest do przedstawicieli średnich i dużych organizacji oraz korporacji.
„Często obserwujemy, że rola zespołów odpowiedzialnych za innowacje ulega degradacji lub są one rozwiązywane” – mówi Maryla Wojcieszek, Head of Innovation Management & Strategy oraz współtwórczyni programu. „Dzieje się tak wówczas, gdy średnio w ciągu roku-dwóch lat od ich utworzenia zespoły te nie dostarczają konkretnych efektów podejmowanych działań. To z kolei ma swoje źródło w braku zdefiniowanego celu sięgania po innowacje i braku koncentracji na mierzalnych efektach. Ta szkoła powstała właśnie po to, by pomóc organizacjom podejść do innowacji strategicznie, z planem, strukturą, nastawieniem na rezultaty oraz narzędziami i kompetencjami, aby te rezultaty osiągać” – dodaje Wojcieszek.
Program startuje w czerwcu 2025, a liczba miejsc jest ograniczona.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)