dmTECH to spółka IT, która należy w całości do dm-drogerie markt. Powstała, by opracowywać wsparcie technologiczne i wdrażać nowe projekty dla obsługi klienta sklepów marki. Jesienią ubiegłego roku pierwszy międzynarodowy oddział dmTech powstał w Polsce, we Wrocławiu. Śledząc politykę zatrudnienia w dmTECH od razu można było przypuszczać, że rynek IT w Polsce może się znacząco zmienić.
Wielokulturowość, różnorodność i kultura dialogu
Powyższe trzy hasła to założenia polityki personalnej spółki we wszystkich miejscach, w których prowadzi działalność. Widoczne różnice od konkurencji podkreślają również pracownicy dmTECH w Polsce.
„Od półtora roku pracuję w dmTECH. Jest to zupełnie nowa jakość i nowy rozdział w moim życiu zawodowym z wielu powodów. Po pierwsze kultura dialogu, która wspiera rozwój pracownika i pozwala mu skupić się na działaniach, które go motywują. Po drugie elastyczność w czasie i sposobie pracy, ale także w zadaniach. Dodatkowo ludzie – otwarci, energiczni i pogodni, przedstawiciele 14 krajów, z którymi wymieniamy się doświadczeniami. Równie ważne jest zaplecze technologiczne i innowacyjność, możliwość podążania za nowinkami, testowania, wdrażania. Bardzo sobie cenię te aspekty. W trakcie rekrutacji usłyszałam zdanie, które mocno zapadło mi w pamięci: „Nie szukamy ludzi do zadań, ale zadań dla ludzi” i rzeczywiście z takim podejściem spotykam się w dmTECH na co dzień i to działa” – mówi Karolina Jurdziak, IT Consultant SAP ERP w dmTECH.
Czas na kobiety
dmTECH zatrudnia ponad 1200 osób w Europie, a ponad 40% z nich stanowią kobiety. W polskim oddziale współczynnik ten wynosi póki co 30%, ale wszystko wskazuje na to, że jego wartość będzie rosła. Również w branży IT potrzeba osób o różnych umiejętnościach i kompetencjach, co wobec filozofii dmTECH jest szansą dla kobiet.
„Poza bardzo krzywdzącym stereotypem, że informatycy są aspołeczni i niekomunikatywni, jednym z popularniejszych mitów związanych z naszą branżą jest powszechne przekonanie, że IT to wyłącznie pisanie oprogramowania. A przecież jest tu wiele specjalizacji – od czysto technicznych, jak wspomniane programowanie, przez analizę danych (w tym także w zakresie użycia AI), zarządzanie projektem, po komunikację i wsparcie użytkowników. W każdym z tych obszarów potrzebne są inne kompetencje i umiejętności. Dlatego warto sprawdzać się w różnych dziedzinach, by odkryć, co się lubi i w czym jest się dobrym. Wtedy praca nie jest obowiązkiem, ale szansą na nowe możliwości i rozwój osobisty. Przy tej okazji chciałabym zauważyć, że termin technologia jest w języku polskim rodzaju żeńskiego, co może wskazywać właśnie na kobiecy potencjał tej branży” – komentuje Karolina Jurdziak.
W dmTECH kobiety stanowią także 30% managerów, a 25% z nich to ścisłe kierownictwo spółki. Wobec deficytu pracowników w branży IT istnieje spora szansa, że firma zrewolucjonizuje krajowy rynek pracowniczy. Jeśli przy okazji pomoże to większej ilości kobiet na zawodowe spełnienie, to można temu rozwiązaniu tylko kibicować.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)