Legimi tworzy spółkę zależną. Zadba o kontakty z wydawcami

Informacje o autorze

26 września 2024
Udostępnij:

Legimi Content to nazwa nowej spółki zależnej pioniera modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki. Jej działanie ma pomóc w finalnym zwiększeniu sprzedaży publikacji elektronicznych w Polsce.

Legimi Content

Legimi jest spółką, która jako pierwsza w Polsce zaoferowała w ramach abonamentu dostęp do cyfrowej biblioteki. Swoim klientom oferuje także szereg udogodnień. Należą do nich na przykład dowolny wybór platformy i urządzenia do czytania, czy możliwość przełączania pomiędzy e-książką a audiobookiem. Biblioteka Legimi może się pochwalić największą bazą tytułów w kategorii beletrystyka.

By sukcesywnie powiększać liczbę dostępnych w ramach usługi tytułów i popularyzować elektroniczne publikacje w Polsce i za granicą, podjęto decyzję o wyodrębnieniu ze struktury Legimi spółki zależnej o nazwie Legimi Content.

Warto przeczytać: Nowe działania JRH ASI. Firma porządkuje swój portfel inwestycyjny

Legimi Content

Głównym obszarem działalności nowej spółki będzie nawiązywanie relacji z wydawcami. Ich celem jest poszerzenie bazy treści dostępnych w serwisie oraz ich dystrybucja. Legimi Content będzie także podmiotem odpowiedzialnym za zarządzanie prawami własności intelektualnej publikacji. Do zadań spółki będą także należeć rozliczenia z dostawcami treści.

„Stworzenie Legimi Content jest naturalnym krokiem w rozwoju strategicznym naszej grupy. Podjęliśmy działania, które mają na celu nie tylko zwiększenie naszej efektywności, ale również sprzedaży i promocji elektronicznych publikacji. Liczymy również na podniesienie poziomu współpracy z dostawcami treści, co przyczyni się do znaczącego zwiększenia skali e-książek i audiobooków na aktualnych i przyszłych rynkach” – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.

Wyodrębnienie Legimi Content wpłynie również pozytywnie na pracę głównej spółki. Dzięki przekazaniu jej części dotychczas pełnionych obowiązków Legimi będzie mogło skoncentrować się na rozwoju oprogramowania platformy i zwiększeniu efektywności operacyjnej.

Warto przeczytać: Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat

Polecamy

Więcej w tym dziale: