Autonomiczne autobusy w Lyft mają zadebiutować dzięki współpracy z austriackim producentem Benteler Group. Nowa gama pojazdów ma być wdrażana we współpracy z miastami i lotniskami. W ten sposób ich liczba sukcesywnie będzie się powiększać.
Lyft kontra Uber
Partnerstwo Lyft z Benteler Group daje startupowi możliwość korzystania z miejskich elektrycznych autobusów wahadłowych. Austriacka firma produkuje je pod marką Holon. Zgodnie z informacjami Bloomberga autobusy mają mieć dziewięć miejsc siedzących i do sześciu stojących. Nie będą posiadać kierownicy i pedałów.
Działanie Lyft jest związane z najnowszymi poczynaniami największego konkurenta. Mowa o firmie Uber, która ogłosiła dodanie robotaksówek Waymo i WeRide do oferty w różnych miastach świata. Jak informowaliśmy niedawno na MamBiznes, rywal Lyfta zawarł również partnerstwa z Lucid i Nuro, by rozwijać rozwiązania autonomicznych pojazdów. Uber dąży także do dodania autonomicznych taksówek Baidu, Pony AI, Momenta, May Mobility, Volkswagena i Wayve do swojej aplikacji.
Lyft wciąż pracuje nad dodaniem pojazdów autonomicznych do swojej floty. Rozwiązania dostarczane przez May Mobility mają zadebiutować w sieci startupu w Atlancie jeszcze w tym roku.
Wobec licznych partnerstw Ubera kluczowe wydaje się jednak dywersyfikowanie form nowego rozwiązania. W walce z konkurentem kluczowe mogą okazać się więc autonomiczne autobusy.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)