Planet A Foods to twórca alternatywnej czekolady, która nie zawiera kakao. Produkt o nazwie ChoViva jako substytut wykorzystuje opatentowany proces fermentacji oraz lokalnie dostępne składniki, takie jak owies czy nasiona słonecznika. Tworzenie tego produktu wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju. Cały proces charakteryzuje się nawet w 80% mniejszą emisją CO2 niż w przypadku produkcji klasycznej czekolady.
Planet A Foods odwraca branżowy trend
ChoViva zainteresowała również inwestorów. Runda finansowania serii B zakończyła się pozyskaniem 30 mln dolarów. Finansowanie zostało poprowadzone przez Burda Principal Investments oraz Zinitinus. Rok temu startup pozyskał także 15,4 mln dolarów w rundzie kierowanej przez VC World Fund.
Rosnące finansowanie tego projektu jest sprzeczne z europejskim trendem spadkowym zaangażowania inwestorów w startupy foodtech. Według danych Dealroom wsparcie tego sektora w Europie wyniosło w 2024 roku 181 mln dolarów. Rok wcześniej jego wartość była rekordowa – 433 mln dolarów. Być może sekret Planet A Foods tkwi w cenie produktu ChoViva. Dzięki produkcji z lokalnie dostępnych składników jest ona porównywalna do ceny klasycznej czekolady. A to w branży foodtech jest raczej wyjątkiem.
Również z tego powodu twórcy wierzą w powodzenie swojego projektu i już planują kolejne kroki. Produkty, które wykorzystują ChoViva są obecnie dostępne w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Planem na 2025 rok jest wprowadzenie ich na rynek we Francji i Wielkiej Brytanii.
Źródło grafiki: Planet A Foods
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)