Wszystko.pl to platforma sprzedażowa Comarchu uruchomiona w czerwcu 2023 roku. Wcześniej serwis był testowany przez kilka miesięcy. W chwili startu zarejestrowanych było ponad 11 tys. sprzedawców. Kolejnych zachęcano promocyjnymi warunkami.
Nowym użytkownikom proponowano brak prowizji od sprzedaży, zerową opłatę za prowadzenie konta i wystawianie przedmiotów. Oferowano również innowacyjne narzędzia wsparcia sprzedaży, takie jak Comarch ERP czy OpenAPI. Do dyspozycji sprzedawcy był także dedykowany opiekun konta. Mimo tych zabiegów, po niecałym roku funkcjonowania zapowiedziano zamknięcie platformy.
Komunikat do sprzedawców i stopniowe wygaszanie serwisu
Informacja o zamknięciu wszystko.pl została wysłana do sprzedawców 15 lutego. W komunikacie podkreślono brak możliwości składania przez klientów nowych zamówień. By zapewnić możliwość realizacji już złożonych, ostateczne zamknięcie platformy nastąpi 30 kwietnia 2024 roku. Po tej dacie nie będzie możliwości zalogowania się na wszystko.pl.
Rynek e-commerce coraz bardziej hermetyczny
Decyzja o wygaszeniu serwisu sprawia, że nie zostaną zrealizowane plany Comarchu o zbudowaniu silnej pozycji na rynku e-commerce. Z chwilą otwarcia serwisu tak opisywała je jego szefowa, Mariola Barzyk-Libura:
„Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych. Naszym celem jest zbudowanie zaufania sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce”.
Przez 7 miesięcy wszystko.pl nie udało się ani razu zająć miejsca w pierwszej dziesiątce platform sprzedażowych z największą liczbą użytkowników. Comarch zapowiada, że rozwiązania stosowane na platformie znajdą zastosowanie w innych działaniach firmy.
Źródło grafiki: wszystko.pl
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)