Whatnot to rodzaj internetowego rynku, który umożliwia kupno lub sprzedaż kolekcjonerskich przedmiotów podczas aukcji na żywo. Założona w 2019 roku firma ogłosiła, że za pośrednictwem jej platformy sprzedano w 2024 roku przedmioty o łącznej wartości przekraczającej 3 mld dolarów.
Siłą napędzającą sprzedaż są wspomniane transmisje na żywo. Zapewniają one błyskawiczną interakcję pomiędzy stronami. Sprzedający dzięki licytacjom mają możliwość uzyskania korzystniejszej dla siebie oferty w szybkim czasie. Klienci mogą liczyć na natychmiastowe szczegółowe informacje o sprzedawanym przedmiocie.
Najnowsze finansowanie Whatnot
Potencjał platformy szybko dostrzegli również inwestorzy. Projekt już w przeszłości wsparły fundusze Andreessen Horowitz, Lightspeed Venture Partners, czy Y Combinator. Do czasu najnowszego finansowania udało mu się pozyskać 749,7 mln dolarów, zgodnie z danymi portalu Crunchbase.
Startup poinformował o zakończeniu kolejnej rundy finansowania. Jej wartość to 265 mln dolarów. Liderami tej rundy byli Greycroft, DST Global i Avra. Udzielone wsparcie przyczyniło się do zbliżenia się łącznej wyceny Whatnot do wartości 5 mld dolarów.
Pokonać TikToka
To dobra okoliczność do walki ze swoim największym konkurentem. Chodzi o TikTok Shop, którego pozycja może zacząć słabnąć nie tylko dzięki wsparciu, które otrzymuje Whatnot. Chodzi również o wciąż niewyjaśnioną kwestię dotyczącą działalności platformy TikToka w Stanach Zjednoczonych. W dalszym ciągu spekuluje się o możliwej konieczności sprzedaży lub ograniczenia jej działania na rynku amerykańskim. Być może konkretne decyzje w tej sprawie zostaną podjęte po objęciu przez Donalda Trumpa urzędu prezydenta USA.
Whatnot, poza Stanami Zjednoczonymi, jest obecne również w Wielkiej Brytanii oraz na rynkach europejskich. Najnowsze wsparcie firma przeznaczy na opracowanie nowych narzędzi dla sprzedawców i dalszą ekspansję. Jak widać przez decyzje polityczne może być ona częściowo łatwiejsza.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)