Sukces polskiej aplikacji. DailyArt zwycięzcą w konkursie App Store Awards

Informacje o autorze

12 grudnia 2024
Udostępnij:

Polska aplikacja DailyArt zdobyła nagrodę w konkursie App Store Awards organizowanym przez firmę Apple. Narzędzie zwyciężyło w kategorii „Wpływ na kulturę”.

DailyArt

DailyArt jest aplikacją mobilną, która w sposób przystępny przybliża użytkownikom sztukę. Codziennie prezentowane jest im jedno dzieło sztuki wraz z krótką historią, która go dotyczy. Baza aplikacji zawiera ponad 3,8 tys. dzieł stworzonych przez ponad 1,2 tys. artystów. Projekt powstał w 2012 roku. Jego założycielką jest warszawska historyczka sztuki Zuzanna Stańska.

DailyArt z nagrodą od Apple

Misja uczynienia sztuki bardziej przystępną i intrygującą powiodła się. Z aplikacji codziennie korzysta ponad 800 tys. użytkowników. Posiada ona także wysoką ocenę w App Store, tj. 4,85/5,00. Dowodem popularności jest również nagroda, którą zdobyła w konkursie App Store Awards firmy Apple. Zwyciężając w kategorii „Wpływ na kulturę”, pokonała 12 finalistów, którzy zostali wybrani z 1,8 mln aplikacji dostępnych w App Store.

„Nagroda w konkursie App Store Awards to dla nas ukoronowanie 12 lat pracy nad DailyArt. Jestem niezwykle dumna z osiągnięć naszego zespołu oraz partnerów, którzy nas wspierają. Udało nam się stworzyć przystępną i atrakcyjną formę edukacji o historii sztuki, którą każdego miesiąca docenia ponad 800 tys. użytkowników. Niezależnie od tego, czy chodzi o koty w sztuce, arcydzieła włoskiego renesansu, czy mniej znane perełki, DailyArt ma coś dla każdego. Cieszymy się, że docenia to także Apple” – mówi Zuzanna Stańska, założycielka projektu.

Warszawska firma to nie tylko aplikacja. Projekt odpowiada również za internetowy portal DailyArt Magazine oraz sklep z unikalnymi artystycznymi produktami DailyArt Shop. Sama aplikacja jest dostępna w aż 23 językach.

Polecamy

Więcej w tym dziale: